Goedenavond forumleden,
Mijn Twingo 1.2 benzine 16v vertoont kuren. Als ik de auto op contact zet, dan begint hij soms te piepen en toont hij een rood olielampje als waarschuwing. Wanneer ik de sleutel dan doordraai om te starten, dan gebeurt er niks, ook de startmotor draait niet. Soms start hij wel gewoon, dan is er vaak tijdens het rijden ook niks aan de hand, ook geen waarschuwingslampje. Laatst tijdens het rijden viel wel het vermogen compleet weg en kwam er ook weer een rood olielampje.
Na het vervangen van de olie en het oliefilter is het probleem nog niet opgelost. Wat kan het probleem eventueel zijn? Oliedruk misschien? Zo ja, hoe kan ik dit het beste meten?
Met vriendelijke groet,
renault_rijder
Rood olielampje
-
Vertrokken - 40830
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
Valkenet
- Gerespecteerd lid

Re: Rood olielampje
Ik vermoed dat u auto een massaprobleem heeft.
Controleer eerst eens of de massakabel tussen de accu en de motor/versnellingsbak og heel is.
Ook niet of hij bijna gebroken is.
Dat het olielampje brand is in principe normaal. Voor je de motor start brand deze.
Als de motor loopt moet hij uitgaan.
Als tijdens de rit de motor uitvalt dan gaat het lampje ook weer branden.
Groet Martin
Controleer eerst eens of de massakabel tussen de accu en de motor/versnellingsbak og heel is.
Ook niet of hij bijna gebroken is.
Dat het olielampje brand is in principe normaal. Voor je de motor start brand deze.
Als de motor loopt moet hij uitgaan.
Als tijdens de rit de motor uitvalt dan gaat het lampje ook weer branden.
Groet Martin
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Vertrokken - 40830
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
Re: Rood olielampje
Bedankt voor je reactie Martin, ik ga het checken.
Maar, als ik de auto normaal op contact zou zetten, dan gaat het olielampje wel uit. Soms begint d…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Maar, als ik de auto normaal op contact zou zetten, dan gaat het olielampje wel uit. Soms begint d…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 11 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in