Routeplanners

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Routeplanners

Bericht door Gliset »

Tijdens mijn ervaring vandaag met het (bijna) leegrijden van de accu ook me weer een keer geërgerd aan de routeplanner in de auto. Als je denkt dat "ECO" de slimste is, wat mij betreft niet. Het zou volgens mij al veel slimmer zijn als in de "ECO-route" óók de ecostand van de auto verwerkt zou zijn. Maar dat de ECO route vanaf Spier (A28) naar Meppel langer is dan de kortste route, die bovendien veel minder "obstakels" (lees: rotondes) kent vind ik wel heel maf...

Ik heb er wel eerder naar gezocht, maar nog niet kunnen vinden. Dus vandaar de vraag: wie weet er een routeplanner (en/of app) waar je zélf de maximaal te rijden snelheid in kunt vullen? Je kunt er immers voor kiezen om wat harder te rijden op de maximale snelheid op een wegvak, maar het scheelt (zeker bij 130km/u vs 100km/u) fors in energieverbruik. Ik wil dus graag de "snelste" route kunnen vinden, maar wel op mijn tempo. Proef op de som is voor mij inderdaad die route van Spier naar Meppel: de "gewone" TomTom leidt je via knooppunt Hoogeveen, de ECO route via allerlei binnendoorweggetjes, maar de kortste (en volgens mij ook meest optimale als je niet op maximale snelheid wilt rijden) via de N375.

(In het verleden heb ik weleens een navigatieapparaatje gehad waar dit dus inderdaad wel in kon, want ook in de VW T2 die we hebben is het slimmer om maximaal 90km/u te rijden :shhh: )
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Routeplanners

Bericht door Sordone »

Hi Gliset, ik zie nu je post pas. Probeer eens https://trips.furkot.com/ui. Dat is mijn favoriete routeplanner en gratis. Je kan bijv. een maximaal aantal km per dag instellen. Heeft zeer veel opties.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Routeplanners

Bericht door GertjanVB »

https://abetterrouteplanner.com/
Tesla dingetje maar ook geschikt voor anderen, belangrijk is profiel en op te geven verbruik
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Routeplanners

Bericht door Gliset »

Ziet er aardig uit, maar nog steeds mis ik de optie om met lagere snelheid (en dus verbruik) te rekenen. Heb bijvoorbeeld even gekeken naar de route van huis naar de Maassluisedijk in Vlaardingen, 184km. Ik red dat makkelijk op één lading bij max 100, maar deze routeplanner suggereert een laadstop van 25 minuten. Totale reistijd is dan 2,5 uur, en volgens mij heb ik dat inclusief files ook gereden...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Routeplanners

Bericht door Sordone »

Je kan in de settings (zie ook more settings) veel zaken aanpassen. Onder andere de referentie en maximum snelheid.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Routeplanners

Bericht door Gliset »

Te snel gekeken, thx. Iets om mee te gaan spelen :mrgreen:
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in