rubber achterruit
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2022 19:59
rubber achterruit
Mijn Espace (type 3) heeft een apart te openen achterruit. Daaromheen zit een rubber, die bij mijn auto loslaat. Gelukkig nog geen lekkages gehad, maar ik zou dat wel willen repareren. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb het wel eens geprobeerd met lijm, maar zonder succes. Heeft iemand ervaringen hiermee? Heeft iemand een gouden tip?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
- Actief als: particulier
Re: rubber achterruit
Met dubbelzijdig tape kan je een hoop doen.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 21 nov 2011 11:18
Een bekend euvel. Ik heb ook vanalles geprobeerd maar het probleem is dat de ruit bij het sluiten goed op het rubber drukt en er dus kracht op uitoefent. Dan blijft alles waterdicht maar de keerzijde is dat het heel moeilijk te lijmen o.i.d. is. doordat je lijm niet op die kracht berekend is.
Mijn laatste probeersel is waterbestendige bisonkit (dus niet de gewone want die is na een paar weken weer los). Die houdt het al mee dan een jaar en dat is dus hoopvol. Onnodig om te zeggen dat alles eerst zeeeer goed schoongemaakt en ontvet moet worden wil de lijm echt blijven werken! En na lijmen tenminste een dag of langer de ruit niet gebruiken. Het mooie van de ruit is dat je die gelijk als 'lijmklem' kan gebruiken door de ruit te sluiten na het lijmen, het enig probleem is dat het rubber wel eens verschuift direct na het lijmen dus dat moet je met beleid doen.
Als je te lang wacht met repareren gaat het rubber waar dat is losgelaten vervormen en dan wordt lijmen alleen maar moeilijker.
Succes!
Mijn laatste probeersel is waterbestendige bisonkit (dus niet de gewone want die is na een paar weken weer los). Die houdt het al mee dan een jaar en dat is dus hoopvol. Onnodig om te zeggen dat alles eerst zeeeer goed schoongemaakt en ontvet moet worden wil de lijm echt blijven werken! En na lijmen tenminste een dag of langer de ruit niet gebruiken. Het mooie van de ruit is dat je die gelijk als 'lijmklem' kan gebruiken door de ruit te sluiten na het lijmen, het enig probleem is dat het rubber wel eens verschuift direct na het lijmen dus dat moet je met beleid doen.
Als je te lang wacht met repareren gaat het rubber waar dat is losgelaten vervormen en dan wordt lijmen alleen maar moeilijker.
Succes!
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Je zou het rubber ook kunnen vervangen door zelfklevend en uitzetttend afdichtschuim, ook wel bekend onder de naam 'compriband'. Verkrijgbaar in verschillende diktes.
Let wel : gebruik geen dunne versie bovenop het rubber , en ook niet alleen daar waar je lekkages vermoed, maar in het geheel.
De druk van het glas moet gelijk verdeeld blijven, anders kan hij zomaar in duizend splinters klappen. Ik wou het maar delen...
Let wel : gebruik geen dunne versie bovenop het rubber , en ook niet alleen daar waar je lekkages vermoed, maar in het geheel.
De druk van het glas moet gelijk verdeeld blijven, anders kan hij zomaar in duizend splinters klappen. Ik wou het maar delen...
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 08 jun 2013 10:21
ik heb het met seconde lijm gedaan geen problemen gehad werkt uitstekend