Scenic 1.6 of 2.0 en andere vragen

Algemeenheden Scenic, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
AGTon
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 apr 2011 15:25
Actief als: particulier

Scenic 1.6 of 2.0 en andere vragen

Bericht door AGTon »

Collega's

Ik ben op zoek naar een andere auto en denk dat dit een Scenic gaat worden (momenteel een skoda fabia combi).

Nu zit ik met een paar vragen:
- De grand scenic (vorig model 2008) is die standaard met 7 zits geleverd, of was dit een optie.
- Ik wil graag een grand scenic ivm de meerruimte, hang nooit wat aan een trekhaak, en er moeten 2 volwassenen en 2 kleine kinderen in, vakantie zelden naar de bergen. Is een 1.6 afdoende, of moet je echt voor de 2.0 gaan. Ik zie de 2.0 vaker te koop staan dan de 1.6 namelijk.
- Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een 2e hands scenic? Mijn eerste auto was een Twingo (97) en heb gezworen daarna nooit meer een renault te rijden ivm mankementen, maar goed je moet iedereen een 2e kans geven dus vandaar :)

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

wlaguna
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 19 jan 2016 17:41

Re: Scenic 1.6 of 2.0 en andere vragen

Bericht door wlaguna »

ken de scenic verder zelf niet althans de scenic 2.
maar zou zeker als je de bergen in gaat toch voor 2.0 16V motor gaan.
ligt ook in m,n laguna en heeft daar genoeg power voor.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

veryanonymous
lid
lid
Laatste bezoek: 05 nov 2015 20:20

Bericht door veryanonymous »

De 2.0 16V is een prettige motor in een Scenic, een vriend van me heeft deze in de Grand Scenic en is daar ook tevreden over. Met de 1.6 16V heb ik geen ervaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Laatste bezoek: 01 jun 2025 14:03

Bericht door mechanic »

Als je zoals de ts aangeeft zelden naar de bergen gaat, is een 1.6 16v motor zoals je zegt afdoende. Een 2.0 16v heeft net wat meer power en kan de scenic beter hebben. Kwaliteit is van beide motoren ong gelijk, dus het is puur een afweging die je moet maken tussen de verschillende kosten zoals brandstof verzekering etc. Adviseer ook om met beide motoren een proefrit te maken zodat je beter kunt kiezen. Gezegd moet worden dat deze auto's bij 120kmph redelijk wat toeren maken.
Een twingo uit '97 met veel problemen, dat kan bijna niet :D
Een 7-zits is altijd een optie, zijn veel grands geleverd met gewoon 5zits.
Let erop dat al het standaard onderhoud uitgevoerd is, distributie elke 5jaar/120dzkm. Om ellende te voorkomen meteen nokkenasversteller en waterpomp mee, anders krijg je geheid problemen mee wat dubbele kosten betekend.
Verder controleren of alles wat er op en aan zit werkt, handsfree, schuifdak, airco etc...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32

Bericht door CPTR »

Mijn vermoeden is dat de 2.0 16v vaker te koop staat omdat deze vaker wordt geleasd en denkt dat zo'n grote gezinstank wel een grote motor kan gebruiken :wink: .

Op zich zou ik nu ook voor een 1.6 16v gaan, want het verbruik van de twee liter is echt vrij hoog. M'n buurman is zelfs content met zijn 1.4 16v (maar dat is dan in de korte Scenic). Het is net je eigen keuze... wat mechanic zegt, lekker proefrijden en 'm goed beoordelen op de snelweg, koppel etc.

Heb eens 7 volwassenen vervoerd, ging "prima" en bij het uitzuigen van de kofferbak moet ik er helemaal inklauteren :lol:

Ruimte genoeg! En ik denk dat jij een phase 2 GS gaat kopen, die zijn volgens mij al een stuk betrouwbaarder dan de phase 1 qua andere onderdelen en electronica.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut