Hallo,
Nieuw hier op het forum en nieuw met Renault ( ik heb deze een maand geleden aangeschaft) maar wel een aardig probleem/uitdaging:
Gisteren wilde ik optrekken bij het stoplicht en beschikte plotseling over geen vermogen meer. Met moeite op het naastgelegen fietspad kunnen komen, auto uitgeschakeld, opnieuw gestart en ik kon weer een 100 meter voorzichtig rijden totdat het vermogen weer weg was.
Ik was op weg naar mijn werk en besloot hierop terug te keren. Tijdens het naar huis rijden kwam ik achter het volgende: als ik plank gas gas (pedaal helemaal beneden) schoot hij er als een raket vandoor! Dus redelijk snel terug kunnen rijden. maar wel maar dus wel steeds 100-80-100-80 etc. Als ik heb gewoon start loopt hij stationair tegen de 1000 toeren, als hij eenmaal dit vermogensverlies heeft draait hij rond de 500 toeren stationair. Als je tijdens het vermogensverlies het gaspedaal half intrapt en daarna de koppeling intrapt gebeurt er niets, is het alsof het gas niet is ingedrukt. Laat je het gas los....en geeft daarna weer voorzichtig gas dan pakt hij hem wel op maar vermogen valt dan na 1 seconde weer weg.
Bij de Renault garage laten uitlezen, daar kwam als enige de eerste lambda sensor uit. Bij een andere garage kwamen we eerst op de tweede lambda sensor, daarna ook op de eerste. Op advies eerst maar eens nieuwe bougies geplaatst (was geen overbodige luxe) maar loste het probleem helaas niet op. Verder is het gashuis gereinigd en de stekkers van de beide lambda sondes gereinigd. Als hij in storing gaat veranderd de waarde van sensor 1 van zo'n 200mV naar 1300mv en de waarde van sensor2 duikt van zo'n 700mV naar 7,94mV.
Het lijkt ook temperatuur gerelateerd, als ik met koude motor rustig rijd (<3000rpm) dan gaat hij pas na een 10tal kilometers in storing, als ik stevig gas geef gaat hij al veel eerder.
Wie heeft dit vaker om handen gehad en wat was daarbij de weg naar succes? Veel kennis heb ik er niet van , kan alleen mijn ervaring zo duidelijk mogelijk te verwoorden.
bedankt alvast voor evt antwoorden/opmerkingen!
Scenic 2005 vermogen valt weg
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves