Scenic II 2004 "Elektrische defect"

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
TBARenault
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:54
Actief als: particulier

Scenic II 2004 "Elektrische defect"

Bericht door TBARenault »

Scenic II Auth comf :
2004 :
Benzine :

Bij het ploteseling hard moeten remmen voor een baby fazantje vanmorgen niets aan de hand: ABS werd aangesproken en uitwijking en fazantje leeft nog.

Echter toen ik de auto daarna had geparkeerd en weg wilde rijden kwam de melding "elektrische defect" en het lampje "service" ging aan.

Eerst het forum bekeken en had al het gevoel dat het iets met de remlichten/schakelaar te maken had.

Eerst getest en de remlicten deden niets. Toen de schakelaar doorgemeten en alles ok.

Toen gekeken naar de afstelling en de auto gestart met de rempedaal met de voet naar achteren getrokken en toen geremd en het was over.

Waarschijnlijk iets met de afstelling van het rempedaal want ik hoorde een kleine klik.


Nu alles in orde....iemand iets dergelijks meegemaakt???


Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Scenic II 2004 "Elektrische defect"

Bericht door CPTR »

Doen de remlichten het ook als je normaal licht voert?

Bij lichten aan bleven de achterlichten ook branden door een defecte remschakelaar in onze Scenic II.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaultmonteur
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:11
Actief als: professional

Re: Scenic II 2004 "Elektrische defect"

Bericht door renaultmonteur »

klacht komt me niet bekent voor, komt hij toch weer terug, dan het advies om de auto even uit telezen,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
TBARenault
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:54
Actief als: particulier

Re: Scenic II 2004 "Elektrische defect"

Bericht door TBARenault »

Hoi,

Misschien was het wat onduidelijk want ik was wat gehaast
Even voor de duidelijkheid.... het is nu in orde.

Toen ik de melding "elektrisch defect" zag heb ik direct in de manual gekeken en zag dat ik kon doorrijden alleen dat ik binnenkort even langs de garage moest.

Toen ik thuiskwam heb ik dit forum geopend omdat ik hier al vaker iets uit hebt gehaald van toepassing (raamclip kapot).
Daar zag ik al een bericht over iemand met een elektrische storing die richting de remlichten gingen.

Toen ik in de auto zat (motor uit) zag ik in het raam van het huis achter me geen remlampen gaan branden, nog een keer geprobeerd maar dan met de motor aan en de lichten aan en toen ook geen remlampen..... ik reed dus ZONDER remlichten!!!

Forum er weer bijgepakt en nogmaals gezocht toen kwam ik bij de zekering.... duh... dat ik daar zelf niet op kwam.
Echter deze was gewoon heel! Ik herinnerde ook iemand die het over de remschakelaar had.
Die heb ik (ondersteboven liggend) gedemonteerd en doorgemeten: 1 maak en 1 verbreek contact...alles in orde en geen overgangsweerstand.

MAAR... toen ik de schakelaar weer had gemonteerd en ik de rem met mijn hand (nog steeds ondersteboven liggend) indrukte en losliet zag ik dat het rempedaal niet goed terugkwam op de schakelaar..... waarschijnlijk nadat ik zo hard had geremd voor de baby fazant?????
Het was minimaal maar toch kwam het pedaal niet helemaal terug.

Wederom herinnerde ik me een bericht dat iemand zijn auto moest startten met het rempedaal ingedrukt, dus ik dacht: als ik het nou eens probeer met het rempedaal naar achter getrokken (zodat hij NET WEL de schakelaar haalde) en dan startten.
Resultaat: ik hoorde een kleine "soort klik' alsof er iets tussen of achter het rempedaal zat, maar op dat moment was de melding "elektrische defect" nog aanwezig.... totdat ik het rempedaal lichtjes intrapte en toen verdween de melding en het lampje service ging uit.

Daarna nog tijdens het rijden in de afgelopen dagen een paar keer flink geremd en gekeken of het weer voor kwam maar tot nu geen problemen.

Mijn vraag is: is het normaal dat je remlichten worden gedeactiveerd als het rempedaal lichtjes ingedrukt blijft???


Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht