Ik heb een 4 maanden oude Scenic III met een 130Pk 1.6 diesel, in vergelijking met de Scenic II waar ik er 2 van heb versleten vind ik dat de airco/ontwaseming veel minder goed werkt.
Ik heb de ervaring dat ik onderweg telkens de airco handmatig moet bedienen om te voorkomen dat de ramen beslaan, en bij de Scenic II kon ik de airco altijd gewoon op 'automatisch' laten staan. Op een rit van 100 Km moet ik nu zeker 5 a 6 keer extra de kachel instellen op "voorruit onwasemen", dit heeft als gevolg dat de ventilator dan sneller gaat draaien hetgeen veel herrie produceert en je krijgt geen warme lucht op je voeten waardoor je het daar koud krijgt.
Als je met meerdere personen reist dan moet je nog vaker handmatig ontwasemen.
Na de eerste klacht bij de garage bleek dat de airco 'af fabriek' onvoldoende afgevuld was, slordig, erg slordig.
Bij een tweede garage bezoek bleek dat alles 'binnen de norm' van Renault werkt en de garage kan er verder niets aan veranderen, ik moet er maar mee leren leven.

Wat heb ik aan een 'automatiche airco' als deze niet automatisch werkt ?
Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring met een slecht werkende airco ??
En zijn er meer mensen met dezelfde ervaring dat een Scenic III kwalitatief minder is dan de Scenic II ??
Heeft iemand een advies hoe ik dit aan kan pakken ?