[Aankoopadvies] Scenic uit 2004 (newbie)

Algemeenheden Scenic, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
Bart_NL
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 aug 2016 19:30
Actief als: particulier

[Aankoopadvies] Scenic uit 2004 (newbie)

Bericht door Bart_NL »

Hallo allemaal,

Zoals velen hier is ook mijn huidige auto aan vervanging toe. Ik rijd momenteel in een Peugeot 406 break uit 2000 en die is echt aan het einde van zijn leven. Aangezien onze kinderen inmiddels ouder zijn hebben we de ruimte die die auto bied bijna nooit meer nodig, dus we zijn met een beperkt budget aan het kijken naar iets kleiners.

Ons oog is gevallen op onderstaande Scenic. Naar mijn mening een auto met voldoende ruimte en genoeg pk's om in de zomer met de vouwwagen op vakantie te kunnen. Echter ben ik echt een newbie als het op Renault aan komt.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215532511

Nu heeft vanmorgen een collega me verschillende verhalen over Renault verteld en dan met name over de Laguna uit een bepaald jaar. Schijnbaar gaan daar de versnellingsbakken stuk na ±60.000km. Ik ben dus maar eens rond gaan kijken of ik dergelijke issues kon vinden over Scenic's en kwam op dit forum terecht.

Nu heb ik vanmorgen al gelezen dat ik zoiezo beter voor een phase 2 van de Scenic kan gaan, en volgens mij is de auto die we hebben gezien er zo een, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Google liet bij de phase 1 wel plaatjes zien van veel oudere modellen dus ik denk dat ik goed zit.

Helaas is de verkopende dealer geen Renault dealer en ook dat werd aangeraden in andere topics. Da's dus al een minpunt, maar wellicht nog te overzien. Zijn er verder nog bekende issues met de scenic uit 2004 waar ik rekening mee moet houden of e.e.a. over na kan vragen? (las ook iets over terugroepacties)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mark
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 feb 2017 19:18
Actief als: particulier

Re: [Aankoopadvies] Scenic uit 2004 (newbie)

Bericht door mark »

De auto uit de advertentie is een Scenic 2 Phase 1, en dus geen phase 2 zo als je dacht.
De eerste Scenic 2 phase 2 zijn van eind 2006.

Er word wel meer over gesproken dat de Scenis 2 phase 2 technisch beter en minder storings gevoelig zijn.

Wat betreft een terugroepactie dat ging in iedergeval over de electronice handrem.

Mvg Mark
Nu: Grand Scenic 2.0 16v LPG automaat Dynamique De Luxe bj 2005 kleur:zwart
Clio II 1.2 16v extreme bj 2005 kleur: zwart
hiervoor: model 1 phase 2 scenic RXT 1.6 16v LPG bj 2000
twingo 1.2 8v spring comfort bj 1997 kleur:zwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie