Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb een Renault Megane Scenic 2.0 uit 2001, en sinds een aantal maanden heeft de snelheidsmeter de rare gewoonte om ineens op te gaan lopen. Op bepaalde momenten rijden we volgens de snelheidsmeter 240 km/u. De enige manier om de meter weer op 0 te krijgen, is om herhaaldelijk het contact uit te zetten, sleutel eruit, sleutel erin en het contact weer aan. De meter springt dan met ong. 20 km per keer terug. Hebben we geluk, dan doet de meter het weer gewoon. Als we pech hebben, loopt de meter de volgende keer als we gaan rijden gewoon weer rustig op tot we zo'n 160 tot 200 km/u rijden (we rijden dan volgens mijn navigatie maar zo'n 50 km/u). Het is erg vervelend, en onze garage (geen Renault garage) heeft geen idee. Renault zelf weet het ook niet....
Als de meter het gewoon doet, dan geeft hij wel de juiste snelheid aan....
Bij Renault de OBD laten uitlezen, klinkt verdacht naar een vals kontakt op één van de sensoren. Het is niet zozeer het kontakt uit/aan zetten, maar het schudden bij het starten die het kontakt beweegt en weer goed maakt.
Spijtig genoeg is de OBD bij Renault niet helemaal compatibel en kan men het best naar Renault gaan voor een juiste diagnose.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
hallo
bij mij is de snelheidsmeter uitgevallen :(
twee weken terug week op de snelweg was die opeens onderin, na wat kilometers was die er weer.
vorige week was die weer even weg.
zaterdag ben ik aan het zoeken geweest naar de sensor achter op de...
We hebben sinds een paar weken een probleem met de accu van onze Megane IV TCe 130 uit 2016. Ondanks dat we hoofdzakelijk lange stukken (>100 KM) hebben gereden rond de kerst, was de accu toch ineens zo leeg dat de auto niet meer startte en een...
Wij hebben een Twingo 1 uit 2006 met af fabriek panoramisch schuifdak.
Dak heeft altijd perfect gewerkt.
Nu is tot 2x toe het dak in open stand vastgelopen. Motortje doet dan helemaal niets meer, ook geen geluid. Hij stopt opeens.
Volgens garage is...
Mijn Zoë ZE 50 R135 gaf aan dat de accu zwak was en werd opgeladen. Ik vond dat niet zo’n wonder want volgens het onderhoud boekje moest er ook een nieuwe in. Echter dit heeft niets gebracht. Het blijkt dat de Zie niet goed in slaap gaat. Inmiddels...
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Twingo GT uit 2008.
Echt leuk ding met wat leeftijdsdingetjes en (blijkbaar) Twingo-typische problemen.
Koppeling heeft wat aandacht nodig en de ventilator werkt niet op stand 4 (wel op de...
(Renault Kangoo 1.5 diesel bestel 2015)
Mijn Kangoo loopt heel even op 3 cilinders bij koude start...
Duurt even een paar seconden en loopt dan weer goed.
Krijgt op tijd zijn beurten, van de week net een kleine beurt gehad, olie en olie filter.
Ben...