soms moeilijk starten (vaag)

Stel hier de vragen die met techniek te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2009
Laatste bezoek: 10 dec 2011 20:17

soms moeilijk starten (vaag)

Bericht door jur »

heb een 19 1.4 c3j motor van '94.

heb de auto 1 jaar en opzich een goed ding, maar het kwam voor dat de motor stopte als ik moest stoppen.
dan trapte ik de koppeling in en dan sloeg ie af. (echt zelden) daarna wel gewoon kunnen starten en rijden.

En ook heel soms dan wil ik starten (koude motor) en slaat aan, maar valt direct uit. daarna starten en heel moeilijk aanslaan. dan behandel ik 'm alsof ie verzopen is, en dan slaat ie wel aan en loopt wat moeilijk, maar na een paar keer gas geven loopt ie weer helemaal goed. dus nooit met pech gestaan ofzo, maaaarr....

het volgende heg ik gedaan; e.g.r. klep gelast in garage, nieuwe verdelerkap + rotor+kabels, stappenmotor vervangen, nw. benz. filter, alles laten uitlezen in garage en alles was goed.

wie denkt te weten wat dit zou kunnen veroorzaken?? vliegwiel sensor ofzo, lambdasonde? of is dat ook uitgelezen in garage?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Ik mis in je lijstje: reinigen gasklephuis, nwe bougies.
De wagen is nu 15 jaar oud, ik weet niet hoeveel/weinig er mee is gereden, maar ik zou het insputsysteem eens goed inwendig reinigen. Je kunt dit bv doen door bij de brandstof een busje Forte Fuel system cleaner te doen, de tank dient dan wel bijna leeg(15lt) te zijn. Zodra je reserve lampje brand voltanken met bv Shell Fuel Saver. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

Bericht door mark en ivonne »

choke ook gecontroleerd?
kan zijn dat hij blijft hangen
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2009
Laatste bezoek: 10 dec 2011 20:17

Bericht door jur »

bedankt voor de snelle reacties!!

inspuitsysteem heb ik idd al gereinigd met dat spulletje.
ook nieuwe bougies.
er zit toch geen choke klep in? wordt toch geregeld via de monopoint injectie?
heb alleen maar 1 klep gezien, en dat is de gasklep.
het gasklephuis reinigen heb ik niet gedaan, maar wat moet dan gereinigd worden?
moet dan alles uit elkaar?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Een "Choke" is van heel vroeger, tegenwoordig wordt de inspuiting geregeld door een temperatuur-sensor evt. in kombinatie met een lucht massa meter. De ECU spuit dan wat meer brandstof in als de sensoren een lage temp. signaleren. Een gasklephuis moet regelmatig schoon gemaakt worden, want voor het gasklephuis zit de aanzuigbius waar ook de ontluchting van het carter op aangesloten zit. Met de carterdampen komt ook een betje olienevel mee en dat blijft plakken op de vlinderklep en de wanden van het huis.
REINIGEN:
Laat het kontakt UIT, haal de aanzuigbuis eraf, meen een doekje met wasbenzine en ga met je vinger in het gasklephuis, terwijl je met de andere hand de gasklep openhoud, je zult versteld staan hoeveel troep eruit komt, maak ook de randjes van de klep goed schoon, monteer daarna het zaakje weer. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2009
Laatste bezoek: 10 dec 2011 20:17

Bericht door jur »

echt allen super bedankt voor het antwoorden!! ook bedankt voor de uitleg hoe ik het moet schoonmaken!!

alleen, wat is een vlinderklep?

zaterdag ga ik het boeltje schoonmaken (als het weer dat toelaat) en dan laat ik weten hoe het er dan voor staat.
als er nog andere ideeen zijn, dan zie ik dat graag.

groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Vlinderklep = in dit geval de gasklep.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Als je weet hoe een vlinder eruit ziet is het geen probleem: Lijfje=gasklepas, vleugels=raad eens. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2009
Laatste bezoek: 10 dec 2011 20:17

Bericht door jur »

o.k. is duidelijk. bedank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2009
Laatste bezoek: 10 dec 2011 20:17

Bericht door jur »

het probleem wordt erger. vanmorgen starte ie niet meer. net nog een keer geprobeerd, en starte nu wel, maar na even lopen begon ie langzamer te lopen en viel uit. weer starten en lopen en bleef goed lopen.
lijkt mij dat dat niet kan komen door een beetje olie aanslag in de venturi? zou het een lekke pakking kunnen zijn?
maar dan zou ie te veel toeren maken lijkt mij.

kweet het niet. iemand anders wel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

Bericht door mark en ivonne »

lijkt mij dan een sensor probleem
maar ik denk toch te ouderwets
terwijl iedere BL weet wat ik bedoel alleen weet ik niet hoe het tegenwoordig heet
zelfs bij de espace topics hebben ze het nog over een choke :wink:
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2009
Laatste bezoek: 10 dec 2011 20:17

Bericht door jur »

zaterdag dus niks kunnen doen door het mooie weer.
volgende week beter hoop ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2009
Laatste bezoek: 10 dec 2011 20:17

Bericht door jur »

probleem gevonden. inlaat temp. sensor bedrading zit breuk in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht