Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb sinds kort een parrot 3200 in mijn espace van 2003 laten monteren sindsdien als ik een linker bocht neem krijg ik steeds op het dashbord het woordje "speech " te staan, voorheen stond er als ik de auto instapte "welkom". De luidspreker is gemonteerd onder de hoes van de versnellingpook, wie kan mij zeggen wat het probleem zou kunnen zijn
Als een Renault radio gemute wordt dan komt er "SPEECH" op de display te staan. Dan zou het geluid dus ook gemute moeten worden als je deze tekst te zien krijgt.
Om de radio te muten moet pin A3 op de ISO speaker connector naar massa geschakeld worden. Waarschijnlijk hebben ze bij het monteren vd carkit iets niet goed gedan en is de mute kabel ergens beschadigd of maakt contact met het chassis als jij een bocht neemt. Je zal dus de aansluitingen moeten checken en indien nodig isoleren, dan zal het waarschijnlijk opgelost zijn.
Maar ik zou terug gaan naar waar je hem hebt laten inbouwen en het hun laten oplossen, is mogelijk dus niet netjes gedaan dan.
Hier voor de duidelijkheid nog het aansluitschema vd radio
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Het probleem is opgelost, het lag aan de instelling van mijn telefoon. Nadat ik de instellingen van mijn telefoon had veranderd was het opsgelost wat wel een toeval was dat het steeds gebeurde als ik een bocht naar links ging.
Bedankt voor het meedenken.
Ik wenst iedereen op het forum prettige kerstdagen en een voorspoedig 2010 toe.
Ik heb bij de telefoon het volgende gedaan, je gaat naar instellingen dan naar telefoon, toetsenblokkering uit, offlineverzoek uit en de startoon uit. Nadat ik dat gedaan had was het probleem opgelost maar het toeval was steeds als ik een bocht naar links nam, over toeval gesproken
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
goedendag,
op mijn dashbord is iets niet aanwezig. mijn captur is van november 2020.
er valt me op dat er geen dagteller in het display staat en ook niet de verbruiks gegevens best wel vreemd. ben langs stokman alkmaar gereden en die verteld mij...
In de MyRenault app op de iPhone zie je sinds kort de Status van de auto normaal zag ik daar alleen in dat de bandenspanning voor alle banden OK was.
Nu zie ik echter ook 1 Gebeurtenis gedetecteerd en wel dat de Passagiersairbag gedeactiveerd is.
Ik...
Wij hebben sinds een aantal dagen een captur rs line uit 2022. Bij het opstarten krijgen we bijgevoegde melding die na 8 seconden weer weg gaat. Hoort dit zo en is dit ook uit te zetten ? Ik moet zeggen dat het wel wat irritant is
Wij hebben sinds een aantal dagen een captur rs line. Bij het opstarten krijgen we bijgevoegde melding die na 8 seconden weer weg gaat. Heeft iemand een idee hoe ik deze uit kan zetten ?
Ik heb een renault Clio 2021 het airbag lampje ging branden. Was toevallig dicht bij de dealer. Diagnose gesteld blijkt dat draadboom linkerdeur storing geeft en zou vervangen moeten worden.
Ik vindt erg snel in auto van net 4 jaar .
Ik...
Wij rijden sinds 5 oktober 2024 een Renault Zoë R240 uit 2015. De eerste week hadden we al een waslijst aan fouten ontdekt bij de auto en zijn wij terug gegaan naar de dealer waar wij hem gekocht hebben. Alles kon gemaakt worden op de...