standkachel vraag......

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

standkachel vraag......

Bericht door A110 »

Geachte Renault rijders,

Zoals jullie weten bezit ik een Meg IV uit 2016 1.6 DCi in de uitvoering Bose.
Ondanks dat ik niet veel kilometers maak per dag heb ik toch bewust voor een diesel gekozen omdat ik dit gewoon een fijne motor vind.

Ik rijd 15km enkele reis naar mijn werk. Met koud weer komt mijn motor maar met moeite op temperatuur. Dit had mijn vorige Meg III 1.4 TCe ook last van dus dat vind ik niet zo erg. Maar in mijn vorige auto had Renault een elektrische kachelweerstand in het kachelhuis gemonteerd zodat er wel wat sneller warme lucht uit de kachel komt geblazen.
Bij de nieuwe Megane hebben ze deze maar niet meer gemonteerd. Dit is alleen nog voor auto's die geleverd zijn in landen met "koud klimaat". Een NL auto zal altijd uitgerust zijn als "gematigd klimaat". En dus niet meer deze optie heeft. Als je een import auto hebt uit Duitsland zou het erin kunnen zitten.
Het resultaat is dat mijn kachel na 15km dus nog steeds geen of zeer lauwe warme lucht gaat blazen en ik dus echt zit te koukleumen in mijn auto. Is niet echt verkeersveilig.

Had al gekeken of mijn auto niet is voorbereid hiervoor maar dit is niet het geval. Het is een compleet ander kachelhuis.

Maar goed ik ben dus aan het kijken of een standkachel dan een optie is.

Mijn vraag is dan eigenlijk, zijn er Renault rijders die een standkachel hebben en van welk merk en hoe dit bevalt?

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BusdriverTheo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:53
Actief als: particulier

Re: standkachel vraag......

Bericht door BusdriverTheo »

Hallo A110,

Ik heb een nieuwe Captur besteld en laat daar een Webasto parkeerverwarming (standkachel) in bouwen, ik hoorde van mijn dealer dat de Captur op 17 december bij hun wordt afgeleverd en dat hij dan op 20 december naar de Webasto inbouwer gaat, ik laat de auto pas begin januari op kenteken zetten en afleveren dus echt ervaringen heb ik nog niet maar ik weet wel dat Webasto heel erg goed staat aangeschreven.
Ik zou als ik jou was de site van Webasto maar eens bezoeken, hou wel rekening met een investering van rond de €2300,00 bij een diesel schijnt het iets goedkoper te zijn naar wat ik hoorde.

https://www.webasto.com/nl/markten-prod ... el-inbouw/

succes ermee
Theo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: standkachel vraag......

Bericht door Thomas84 »

Mijn Espace heeft helaas geen standkachel maar mijn vorige Passat had er wel een standkachel (Webasto).
Was echt super, altijd een ontdooide en voorverwarmde auto.
Deze zat er af-fabriek in en was in te stellen in de boordcomputer en via een afstandbediening te starten.

Tegenwoordig gaat dit vaak dmv een app op de telefoon aangezien de meeste achteraf worden ingebouwd en er tegenwoordig meer mogelijk is.

Zoek maar eens op: Renault Megane standheizung
Dan kom je een Duits Renault megane forum tegen met meerdere onderwerpen hierover.
Meerdere onderwerpen:
https://www.google.nl/search?q=renault+ ... 0&bih=1089

Topic over een Megane 4
https://www.megane-board.de/threads/sta ... ten.28952/
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: standkachel vraag......

Bericht door A110 »

Bedankt voor de reactie's tot nu toe.

De laatste link is zeer interessant, hier kan ik zeker iets mee.

Houd jullie op de hoogte.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: standkachel vraag......

Bericht door A110 »

Ik heb inmiddels de standkachel besteld.
Ben voor een Webasto gegaan.

Als alles binnen gekomen is, er moeten nog specifieke spullen besteld worden voor de Meg IV, dan laat ik weer van mij horen. Zal er ook een klein foto verslagje van maken als ik het gaat inbouwen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: standkachel vraag......

Bericht door Thomas84 »

Leuk! Ben benieuwd naar de foto's :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: standkachel vraag......

Bericht door Thomas84 »

Standkachel al ingebouwd?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
A110
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: standkachel vraag......

Bericht door A110 »

Ja, de standkachel heb ik tussen kerst en oud/nieuw ingebouwd. Maar door de enorme drukte op de zaak gewoon geen tijd gehad om hier te posten.

Ik wil niet meer zonder!! Wat is dat heerlijk, moet je hem niet vergeten te activeren natuurlijk zoals gisterenochtend. Dan sta je alsnog te krabben :fp:

Ik heb geen afstandsbediening om de standkachel aan of uit te zetten. Ik heb de unit op mijn dashbord zitten. Ga nog een keer op ebay kijken voor de andere optie maar die vind ik nog vrij aan de prijs.

Om 7.00 uur gaat hij aan tot 7.20 uur. Meestal stap ik dan in de auto om weg te rijden. Dan heeft de kachel dus 20 minuten aangestaan en dan is het heerlijk behachelijk in het interieur. Als ik de motor start komt er ook gelijk heerlijke warme lucht. De temperatuurmeter staat na 20 minuten op zo'n 60 graden. Dat is gewoon voor mij prima. Koude start is ook veel minder luidruchtig en motor draait gelijk mooi rond.
Heb nog geen klachten van de buren maar de standkachel maakt best wel een hoop herrie. Je moet het vergelijken op een stofzuiger die staat te blazen. Ik heb er verder geen last van.

Ben er ook achter gekomen dat onder een halve tank de standkachel ook niet aangaat :shock: Ik moet dus wel zorgen dat ik de tank goed gevuld houd in de koude maanden als ik de standkachel gebruikt. Had dit liever iets lager gehad, maar dit is niet meer mogelijk, zal wel voor veiligheid zijn.

Het inbouwen is voor een techneut zoals ik goed te doen. Mijn Duits (inbouw handleiding is Duits) is niet zo best maar met plaatje's kijken en logisch na blijven denken kom ik er wel uit. Het is wel een enorm werk en een hoop gepriegel om alles weg te werken. Ben er 2 dagen mee bezig geweest tussen de normale werkzaamheden door.

Hieronder nog een paar foto's. Heb niet van alles een foto gemaakt. Maar je krijgt een idee. In de vlotter/lage drukpomp in de tank zit een buis die verbonden is met een aparte opvoerpomp onder de auto ter hoogte bij de tank achterin. Deze pompt de diesel via een leiding naar voren naar de standkachel die weggewerkt zit in de linker wielkuip. Daarbij zit ook de elektrische waterpomp bij gebouwd voor het rondpompen van het koelwater.
Verder nog bedrading naar binnen via het schutbord en binnenin alle elektra aansluiten volgens het bijgevoegde schema (hier heb ik geen foto's van gemaakt).
Ik heb een speciale set voor mijn Megane gekocht. Hierbij heb je alle inbouw materiaal wat je nodig hebt speciaal voor de Megane. En de elektra is ook helemaal afgestemd op de Megane, een soort van plug&play zeg maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja en als de standkachel voor het eerst ingschakeld dan denk je dat heel je auto in de brand staat. Wat een rookontwikkeling. Gelukkig is dat nu verleden tijd. Je ruikt alleen wat uitlaatgas van de unit zelf als deze staat te draaien.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: standkachel vraag......

Bericht door Thomas84 »

Ja mis hem ook in mijn Espace... Had er in mijn vorige Passat eentje zitten. Die van mij maakt bijna geen geluid en rook hem ook nooit. Komt denk ik omdat er bij mij de uitlaat van de standkachel tot halverwege onder de auto liep. Bij komt hij zo te zien direct onder de auto uit.

Veel plezier ermee :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht