start probleem

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.

Topic author
beowulf
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 06 nov 2014 22:43
Actief als: particulier

start probleem

Bericht door beowulf »

Model/uitvoering : scenic rx4
Bouwjaar : 2002
Brandstof : diezel

probleem met deze scenic is dat deze soms niet aan slaat vooral in de winter.

op het moment dat de motor niet wil aanslaan, gaat op contact het gloei lampje niet branden en gaat de brandstof pomp ook niet draaien

heeft iemand een idee waar het probleem kan zitten ik heb mijne auto een dag geleden een dag naar de garage gedaan voor 3 problemen, voor het start probleem, en voor de verwarming en airco niet meer werkte, en te rijden kilometers op je hoeveelheid diezel wil zien dan verschijnen er 4 knipperden streepjes (----).

bij het terug halen van de auto zegen ze dat ze het start probleem opgelost is door 4 nieuwe gloeibougies te vervangen maar de verwarming niet. en dat op het bedieningspaneel een storing op zit en een nieuwe hebben besteld en dat ze daardoor met die 4 streepje ook niet kunnen op lossen.

dus ik moet nog 8 dagen in de kou en met aangedamde ramen rijden.
dus heb ik de dag daar na naar een auto afbraak gereden en daar trof ik het het zelfde model en daar heb ik de bedieningspaneel en zoon klein motortje van het hitte regelaar mee genomen omdat ik dat hoorde haperen.

en met vervangen van het paneel bleef het probleem bestaan dus ik steek de oude er terug in en vervang dat motortje met dat te vervangen werkt de verwarming en de airco terug normaal en via Google heb ik probleem met de 4 streepje ook op gelost.

en die 4 streepje had niets te maken met de verwarming maar met de boordcomputer had zijn kuren gewoon effe resette gewoon iets stom dat een grote renault garage niet kan op lossen ik zelf een dag later 2 van de 3 problemen moet oplossen

ik heb mijne auto een dag kwijt geweest voor niks

maar nu heb ik hulp nodig voor mijn start probleem ik ga nu ook de voorgloei module veranderen alle wel dat dit het probleem niet is wand in de zomer heb ik dat start probleem niet maar ik heb ook op google dit op lossing gevonden kan iemand mij hier mee helpen

(voeding +30 vanaf een 70A zekering loopt via de botsschakelaar naar het systeemrelais welke weer het brandstofpomprelais van stuurspanning voorziet. tevens loopt deze +30 rechtstreeks naar het voorgloei-moduul.zou hiermee beginnen.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut