Startblokkering geeft de auto niet vrij (soms)

Plaats reactie

Topic author
peterm
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Startblokkering geeft de auto niet vrij (soms)

Bericht door peterm »

Goedenavond! Ik ben nieuw op dit forum en hoop van harte dat ik jullie meteen mag lastigvallen met een vraag. Sinds ruim 9 maanden kampt onze Espace 3 (2.0 16V "The Race") uit 2002 met een probleem waar we redelijk gestoord van worden. De dealer komt er niet uit en mijn vrouw wil eigenlijk niet meer met de auto rijden.
Het volgende gebeurt: op willekeurige momenten en locaties wil de auto niet starten. Warme of koude motor maakt niet uit. De startmotor draait rond maar de motor slaat niet aan. Het rode lampje in het dashboard dat na het insteken van de sleutel een poosje blijft branden voordat het gaat knipperen om aan te geven dat je mag starten doet nu wat anders.
Meteen na het insteken van de sleutel "hikt"het even en gaat dan meteen door met knipperen. De auto wordt niet vrijgegeven en weigert te starten. (ik vertel nu het verhaal van vorige week, maar het had ook van twee weken terug kunnen zijn). Diverse malen opnieuw geprobeerd, uit de auto, op slot, weer van het slot af en weer proberen: niets. Andere sleutel geprobeerd: niets. Garage gebeld, die zegt toe de auto te komen ophalen. In de tussentijd nog een paar maal geprobeerd: niets. Monteur arriveert, hij ontgrendelt de auto, starten en lopen. Van die dingen dus. :twisted:

Nadat-ie gestart is valt er niets meer uit te lezen, dus is het wachten op de volgende keer dat het probleem zich voordoet. Dat is al snel: de volgende (zater)dag rijdt mijn vrouw met de auto naar de milieustraat, zet de auto af om spullen uit te laden, probeert weer te starten: niets. Auto afgesleept naar de garage waar ze hem niet meteen kunnen uitlezen (het is zaterdag). Maandagmorgen daarop: starten en lopen. Ze hebben de auto daarna vier dagen gehad, van alles mee gedaan, gestart , gereden en gestopt en het probleem is niet meer teruggekomen. Toen hebben we 'em maar weer meegenomen, we weten dat BIJ ONS het probleem vroeg of laat weer terugkomt.

Dit jaar januari zijn er nieuwe sleutels besteld en ingelezen. Toen was het probleem een aantal maanden weg, maar nu is het weer terug.
Heeft iemand dezelfde ervaring met een Renault uit deze periode? Iemand een suggestie voor de oorzaak?
Wat checkt-ie allemaal als je de sleutel in het contactslot steekt? Kan het zijn dat ergens een sensor het nu weer wel en dan weer niet doet? Heeft iemand een idee?

Alle suggesties en ervaringen ter zake zijn welkom, misschien heb ik er wat aan. Bij voorbaat dank als je de moeite wilt nemen om te antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier

Bericht door Renier »

Dit lijkt toch wel heel erg op wat ik net met mijn Twingootje meemaak.... :shock:

Bijzonder frustrerend inderdaad als hij het dan bij de dealer wel weer doet, had ik ook. :(

Succes ermee, zal vast wel iemand reageren met een idee wat het kan zijn. :D
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mark en ivonne
lid
lid
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier

start blokeering

Bericht door mark en ivonne »

kangoo kent dat probleem ook
maar als hij het heeft haal ik de sleutel uit het contactslot stop hem weer terug en druk tegelijkertijd het knopje op de sleutel in (waar je de deuren mee ontgrendel) lampje van startblokeering meteen weer goed en auto start gewoon
gelukkig gebeurt het maar heel weinig
groet mark
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan