Storing na aanrijding Megane 2 cabrio 19dCi

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Svennergy
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 feb 2014 12:13
Actief als: particulier

Storing na aanrijding Megane 2 cabrio 19dCi

Bericht door Svennergy »

Beste kenners :D

Ik ben sinds bijna een jaar een vol trotse 'dakloze'....of terwijl een Megane 2 cabrio bezitter. Het is een 1.9 dCi uit 2007.

Een van de zuurste momenten uit mijn leven was dat ik de auto precies op 3 minuten na, 4 uur op mijn naam had staan en ik geen voorrang verleende aan een tegemoetkomend voertuig bij het links afslaan. U ziet hem waarschijnlink al aankomen (iets wat mij op dat moment ontbrak), jawel; een aanrijding in de rechter flank. Tot overmaat van ramp net hard genoeg om de 'side-airbag' te activeren. Ik trooste mij destijds met met de gedachte dat het ook een frontaal had kunnen zijn met nog grotere gevolgen en voelde mij daardoor toch wat minder ellendig.

Ondanks dat de wagen technisch per-totaal was heb ik haar toch proffesioneel laten opknappen. Liefde gaat waar het eigenlijk niet gaan kan.....zullen we maar zeggen. En wat betreft uiterlijk en rijeigenschappen is ze er uiteindelijk niet slechter op geworden.....nee ze is weer in prima staat.

Alleen nu komt het......

- De storingsmelding airbag op het dashboard brandt ondanks dat er een nieuwe airbag in de rugleuning gemonteerd is en het leer is gerepareerd.
- Bij het starten gaan automatisch de alarmlichten branden.
- En ze start zonder zich iets aan te trekken van de startbeveiligings-voorwaarden zoals koppeling/rem intrappen of de versnellingsbak in de "vrij" stand. Als ze in de versnelling staat en de rem of koppeling zijn niet ingetrapt start ze toch.....met alle risico's van dien. Ja....het is een bitch :snooty: :snooty:

Nu staat de auto ivm mijn werk langdurig in Italië. Onderzoek naar dit euvel in Italië wees uit dat door de aanrijding en het activeren van de airbag er een probleem is opgetreden in, zoals de Italianen dat zo mooi zeggen: de "central linea".......dussssssss :think: :think: :think: .....wat diepgaander onderzoek vertaalde "central linea" in een stuurapparaat.

Nu is mijn vraag: wie weet om welk stuurapparaat dit gaat? En waar bevind deze zich in de auto?

Lang....lang geleden was ik ooit diagnose technicus voor een ander, Duits/Amerikaans automerk dus ik weet wel wat van auto's maar mijn tijd was van het allereerste begin van het canbus tijdperk.....

Wie kan mij verder helpen. De jonge dame komt binnenkort weer terug naar de lage landen voor de APK en dan wil ik haar meteen een toontje lager laten zingen....als u begrijpt wat ik bedoel.

Hartelijk dank alvast.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Storing na aanrijding Megane 2 cabrio 19dCi

Bericht door RichTrip »

Meestal zit deze computer gemonteerd op de bodem in de auto. Dus ergens tussen de voorstoelen of onder de midden console, onder/voor de pook.
Er moet inderdaad een nieuwe in en deze moet ook worden ingeleerd.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Svennergy
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 feb 2014 12:13
Actief als: particulier

Re: Storing na aanrijding Megane 2 cabrio 19dCi

Bericht door Svennergy »

Hoi Richtrip.....

Dank voor de smells reactive.
Weet jij of dit een nieuw stuurapparaat moet zijn of kan dit ook een gebruikte versie zijn van het demontage bedrijf??

Groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Storing na aanrijding Megane 2 cabrio 19dCi

Bericht door RichTrip »

Er zijn ook bedrijven welke deze modules kunnen resetten. Google levert bijvoorbeeld airbagmodule.nl op, maar er zuilen er wss meer zijn.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht