Bij aanschaf of laat ik zeggen een proefrit van ruim een uur 4 maanden geleden reed en reageerde die zoals het hoort voor een auto.
Alles werkte naar behoren, behalve dat alleen de toerenteller het niet deed, deze tikt even aan maar werkt niet.
We hadden hem een week, de motor draaide stationair bij koude start hoge toeren, geschat op 1500 toeren, dat heeft ie daarvoor niet gedaan.
Als ie warm werd bleven de toeren nog hoog, ietsjes afgenomen maar te hoog.
Ik heb hem maar even onderhoud gegeven omdat alles zwart en vuil was, olie, olie filter, bougies, luchtfilter, koelvloeistof, koelvloeistoftank schoon gemaakt, stappenmotor schoon gemaakt, deze was aangekoekt (stiftje gaat zwaar).
Wederom weer gestart, oh wat gaat dat hoog in toeren

Mooi, alles weer op pijl.
2e keer starten, toeren zijn weer normaal en loopt gelijkmatig, was wel nodig denk ik van het verversen.
Ik dacht dat het opgelost was maar nee hoor, 2 dagen later wilde ik weg gaan en bij koude start HOOG in toeren, man man hoe kan dat nou.
Toch door gegaan en na 20 min rijden naar de winkel bleef hoog lopen, auto uit gezet naar de winkel en terug in de auto.
Nou daar gaan we weer maar nee!!! hij starte rustig en bleef rustig lopen.
Maar na 10 min ging ie iets hoger in toeren m maar niet veel.
Zo gaat het nu elke keer 1e start (koude start) hoog lopen en kort erna de 2e start loopt ie weer rustig

Nu weer wat anders erbij sinds gisteren, Mijn vriendin vertelde nadat ze een uur had gereden en de auto had geparkeerd nog nix aan de hand was maar bij de 2e start ging da motor stotteren/inhouden, dit verdween pas nadat de auto warmer werd, tussendoor opnieuw starten had geen baad.
Vandaag (oudjaars dag) gingen we weer naar de winkel, weer hoge toeren en bij warmer worden iets minder, wat ik al eerder schreef.
Nou, de 2e start, kijken of ie stottert, viel mee maar wilde gaan rijden en ja hoor, stotteren, maar ging wel weer weg.
Dit ritueel blijft ie nu doen, heb bij stilstaan gekeken en geluisterd maar kan nix vinden, wel als ik gas geef gaat ie niet gewoon terug in toeren maar blijft even hoog en loopt dan pas terug.
Ik heb geen storing meldingen in mijn desbord maar wat kan ik nog meer doen??
Hij zit lekker en ziet er goed uit maar dat is het enige, help mij aub.
Gr Ed