ik ben ook lid van problemcar en lees al de klachten over Renault.
ik ben een groot liefhebber van sleutelen en met mijn portemonnee kan ik nou eenmaal niet voor alles naar de garage.
nu heb ik 3 weken geleden een Renault kangoo gekocht ( kent. 74-JV-JT bjr. 2002 1.9 diesel , met een klokgave carrosserie en een km stand van 160000) € 1950,-
tijdens de proefrit reed hij prima, maar volgens die Turkse Autogarage houder Avanautos moest hij nog gekeurd worden.
of die monteur van hem nou aan ramadan deed of dat hij van de honger zijn werk niet goed kon doen weet ik niet , maar de garagehouder zei als excuus voor de manco's ja sorry maar de monteur heeft ramadan. Tja

de remklachten waren verholpen das waar (want die liepen vast en er zijn nieuwe remschoenen ingekomen. )
maar na de koop en die remklachten begon hij langzamerhand steeds slechter te lopen en te roken.
de motor is een F8Q motor met een elektrische brandstofpomp.
de motor rookt ontzettend en stottert ook .
in de diesel leidingen zie ik ook luchtbelletjes gaan als de Auto loopt . als ik in de bal knijp om te ontluchten is het eventjes weg dat stotteren , maar als ik optrek en wegrij gaat hij weer gewoon stotteren en roken, en stinken naar onvolledige verbrande diesel.
heb de leidingen al vervangen en het brandstof filter met huis en al, maar de luchtbelletjes blijven.
ook bij een bepaalde gas stand wanneer de auto niet optrekt en ook niet afremt op de motor begint hij plots te knikkeren, en verandert de rook van kleur van zwart naar blauw. als ik dan weer meer gas geef verandert dat weer in zwart en met weinig power haal ik net de 90 km.
ben naar de Renault dealer geweest en heb de filter in de tank ook schoongemaakt en daarna diesel reiniger in de tank gegooid volgens het advies van die Renault dealer in zaandam . (1 flesje op een halve tank)
maar hij blijft dezelfde klachten houden.
nou heb ik ook gedacht dat de brandstof pomp (Lucas) niet op tijd zou kunnen staan.
kan ik die zelf veranderen ? of moet dit elektronisch gebeuren ?
is de as van de brandstof pomp ook spieloos ? of heeft hij toch wel een spie ?
weet je ? , jullie zou me geweldig helpen met goede raad.
met vriendelijk groeten
Chris van Leeuwen