Stuur blijft hangen
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 jan 2013 11:23
- Actief als: particulier
Stuur blijft hangen
Beste forumleden,
Mijn Twingo 1,2 uit 2003 heeft een stuur dat wel helemaal terug draait uit de bocht, maar wanneer ik hem een stukje naar links of rechts stuur, blijft het stuur op die positie staan.
De auto hoeft niet uitgelijnd te worden. Dit komt volgens de garage waar die onder garantie staat, door de bouw van de auto. "Dit is normaal bij een Twingo." Klopt dit? Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik hoor het graag.
Mijn Twingo 1,2 uit 2003 heeft een stuur dat wel helemaal terug draait uit de bocht, maar wanneer ik hem een stukje naar links of rechts stuur, blijft het stuur op die positie staan.
De auto hoeft niet uitgelijnd te worden. Dit komt volgens de garage waar die onder garantie staat, door de bouw van de auto. "Dit is normaal bij een Twingo." Klopt dit? Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik hoor het graag.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Re: Stuur blijft hangen
Garage heeft gelijk, dit is normaal voor een Twingo 1
Bij mijn huidige Twingo is het stuurhuis vervangen ivm afwijkend stuurgedrag.
Daarvoor heb ik met verschillende Twingo's proefgereden om te zien hoe die stuurden.
Allemaal hadden ze dit effect in meer of mindere mate: het laatste stukje moet je met de hand terugdraaien om hem helemaal in de rechtuitstand te krijgen
Bij mijn eerste 2 Twingo's was dit me niet eens opgevallen, je went eraan

Bij mijn huidige Twingo is het stuurhuis vervangen ivm afwijkend stuurgedrag.
Daarvoor heb ik met verschillende Twingo's proefgereden om te zien hoe die stuurden.
Allemaal hadden ze dit effect in meer of mindere mate: het laatste stukje moet je met de hand terugdraaien om hem helemaal in de rechtuitstand te krijgen
Bij mijn eerste 2 Twingo's was dit me niet eens opgevallen, je went eraan

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 jan 2013 11:23
Oké bedankt voor je reactie! Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken in ieder geval haha!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 mei 2025 19:29
Bij een auto met stuurbekrachtiging (twingo) valt dit erger op dan bij een zonder.
Maar er is inderdaad niks aan te doen, en conform de auto.
Het uitlijnen wordt vaak onnodig gedaan, je kunt alleen de sporing verstellen. Dus rijdt je auto goed rechtuit zonder af te wijken is dit zeker niet nodig.
Zoekerig weggedrag licht vaker aan de banden en he wegdek, dan aan de uitlijning. Die veranderd immers nooit, alleen als je schade rijdt of een stuurkogel vervangt.
Maar er is inderdaad niks aan te doen, en conform de auto.
Het uitlijnen wordt vaak onnodig gedaan, je kunt alleen de sporing verstellen. Dus rijdt je auto goed rechtuit zonder af te wijken is dit zeker niet nodig.
Zoekerig weggedrag licht vaker aan de banden en he wegdek, dan aan de uitlijning. Die veranderd immers nooit, alleen als je schade rijdt of een stuurkogel vervangt.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-