Subwoofer Talisman

Plaats reactie

Topic author
Bacoman
Lid
Lid
Actief als: particulier

Subwoofer Talisman

Bericht door Bacoman »

Hallo allemaal,

Ik was niet zo tevreden over het geluid in de Talisman.
Hier zal niet iedereen het met mij eens zijn maar als muzikant luister je misschien ietsje kritischer en vond ik het BOSE systeem niet wat ik ervan had verwacht en al helemaal niet af te stellen.
Een grote tegenvaller vond ik persoonlijk dat er geen equalizer in de radio zit om het fijne af te stellen en je dus alleen bass/ treble kan stellen.

Mischien ben ik een zeikerd (zou best kunnen) maar mijn V60 hiervoor had dit wel en dat vond ik gewoon een fijn iets.
Met de optie BOSE had ik mijn verwachtingen misschien iets te hoog gezet.
De Subwoofer vind ik wel een verbetering maar niet optimaal want hij is niet apart te bedienen wat natuurlijk jammer is.

Al met al is mijn conclusie dat het een redelijk geluid heeft en het naar mijn weten met de naam BOSE wel beter had gekund, meerder mensen die de naam bose horen hadden wel meer van verwacht dus ben niet de enige :-(

Nogmaals dit is gewoon een mening van mij die ik met jullie wilde delen.

Ik heb nu omdat natuurlijk de bekabeling al bij de huidige subwoofer ligt een extra actieve pioneer subwoofer erbij gezet, die wel apart af te stellen is. met de hoge tonen voor en de lage tonen achter is het geluid wel degelijk beter geworden.

Verder ben ik een heel blij persoon en rijd de auto heerlijk en is het elke dag genieten !!

Vriendelijke groet een hele blije Talisman Estate rijder.

Ik zal op verzoek nog wat fotos en uitleg plaatsen.
Besteld (deze maand geleverd): Renault Talisman Estate intens 110 Automaat DCI Noir, Renault Innovation Pack, Panoramisch glazen schuif-/kanteldak, Pack Easy Park Assist

Kijk ook als je een Estate rijd op Facebook pagina Renault Talisman Estate (stuur daar je fotos en desnoods filmpjes heen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bas1970888
Lid
Lid

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door Bas1970888 »

Hi Bacoman,

Vandaag ook mijn Talisman 130 dci Intens sedan met Bose sound geleverd gekregen. Viel mij ook op dat het Bose geluid bij lange na niet zo krachtig en diep is als de audio installatie in mijn voormalige Volvo V40 (met premium sound!). Inderdaad maar 2 opties om af te stellen (geen equalizer etc. zoals in de Volvo wel beschikbaar was, dat geeft net even wat meer mogelijkheden om te finetunen)
Wat mij opviel is dat er nergens een subwoofwer was te bekennen op het reservewiel (hier wordt deze toch normaal gesproken gemonteerd). De hele auto vluchtig nagekeken maar nergens kon ik iets vinden wat er op leek. Begin me bijna af te vragen of de auto zónder subwoofer is geleverd. Op internet vind ik ook nergens schema's met hoe de speakers in de auto horen te lopen, waar ze gemonteerd zijn etc. Morgen nog maar eens even kijken en anders maar even bij de dealer langs voor uitleg. Ik realiseer me dat de montageplek van de subwoofer verschilt met de Estate en van de Sedan. Wellicht zijn er andere sedan rijders die raad weten?
Vorige auto: Volvo V40 D2 R-Design white Huidige auto: Renault Talisman 130 dCi, noir etoilé, panorama/schuifdak, Bose R-link2, Easy Park assist, Pack Winter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jumpman
lid
lid

Re: Subwoofer Talisman

Bericht door Jumpman »

Alleen de Estate heeft een subwoofer!
De Limousine heeft 2 woofers in de hoedenplank, zoals omschreven in de prijslijst van de Talisman.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 31 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken