https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link
Easyconnect link blijft bij mij ook aangeven dat er een update is, In maart een update gedaan en afgelopen week ook weer een update gedaan. Kan na een paar maanden, maar dat er nu 2 dagen later weer een update klaar staat gaat er bij mij niet in.
Dus maar even op zoek gegaan naar versienummers. Heb nu versie 11.344.3198541-8059 en is volgens mij de nieuwste als ik de berichten hierboven mag geloven.
Wat me wel opviel is dat er een oude TomTom kaart actief is v1005.v8811
Dit zou V1011.vxxxx moeten zijn.
Dus even de stick met kopie kaartmateriaal in de PC en R-Link toolbox aangeslingerd: "Je R-Link-geheugenkaart is up-to-date."
R-link store
https://nl.rlinkstore.com/nl/update geeft wel aan dat er een update klaar staat (kaart v1011). Na kiezen voor update komt de melding: "De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw"
Doe ik dit met de Chrome browser ipv Firefox gaat er wel wat draaien in de R-Link toolbox. Draait nu al ruim een uur en er gebeurd verder weinig, cache directory blijft ook leeg.
Is dit echt een tijdelijk probleem of is deze service nooit beschikbaar?
Voor zover ik me kan herinneren heb ik deze 1011 kaartupdate in aug 2018 aangevinkt in de R-Link store toen ik mijn huidige auto net een maandje had.
Ben altijd in de veronderstelling geweest dat deze kaart ook op het kaartje van de auto stond tot ik vandaag op zoek was naar versienummers.
Meest vreemde is dat ik afgelopen week nog wel een kaartupdate binnen gekregen heb, zal wel een update op de 1005 kaart geweest zijn, deze heeft momenteel subversie v8811.
Kaart update die in de R-Link store klaar staat heeft versie 1011.9022.
Edit
Heb overigens niet de indruk met oud kaartmateriaal rond te rijden.
Reed toen ik de auto net had regelmatig door het weiland volgens Tommie.
Wellicht geeft het infoscherm geen goede info versie informatie door, zou kunnen komen door gebruik eigen SD-Card.
Originele van Renault al vrij snel vervangen door een generieke vanwege foutmeldingen in de R-Link toolbox en geen zin / tijd om dit te regelen met de Renault helpdesk.
Is de versie op een andere manier te controleren?
Overigens wel zeer tevreden met het R-link / TomTom systeem op het updaten na dan.
Is toch niet meer van deze tijd dat je met kaartjes en sticks heen en weer moet lopen.