Talisman Kinderziektes


Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Mijn smartphone is nooit aangesloten en krijg gelijkaardige vreemde storingen/meldingen.
Dus dit kunnen we alvast uitsluiten.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nebur634
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2017 08:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nebur634 »

Zucht.... Traction controle storing, stuurbekrachtiging storing, niet meer in z'n drive, geur van verbrande koppelingsplaten.. net 16k gelopen en na voor de eerder genoemde storingen 3,5 week bij de dealer gestaan te hebben zijn dezelfde storingen terug en wil ie nu echt niet meer van z'n plek omdat de automaat niet meer in D wil.

Het wordt nog erger. Ik had de leasemaatschappij gebeld, zij hebben vervolgens Renault service ingeschakeld. Na een uur had ik nog niets gehoord dus nog maar eens met de leasemaatschappij gebeld. Zij gaven aan dat er contact was geweest maar verbaasde zich erover dat ik nog niets had vernomen. Omdat ik vanavond naar een belangrijke afspraak moest, voorgesteld dat Renault service morgenochtend komt. Leasemaatschappij ging het regelen. Reactie van Renault: janee, daar beginnen we niet aan, dan heeft meneer maar gewoon lekker pech. Dus.. Renault komt helemaal niet meer en nu heeft de leasemaatschappij maar voor morgen de ANWB besteld.

Ik hoop inmiddels op spontane zelfontbranding, zodat ook nieuwe auto (niet Renault) kan bestellen.
Talisman Intens, 1.6 EDC 150 PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

nebur634, welke Talisman heb je? Benzine of Diesel?
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nebur634
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2017 08:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nebur634 »

Benzine, de 1.6
Talisman Intens, 1.6 EDC 150 PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Heb je geen geluiden die uit de automaat komen bij het schakelen? Dan is je bak aan vervanging toe bij sommigen hier, ook met de benzine versie, en ook in de mijne zit een nieuwe bak. De andere storingen laat je best eens uitlezen. Ze kunnen hier aan gerelateerd zijn...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Blijkbaar zijn die automaten van Getrag (toch Duits?) ook niet zo super.
Verder worden ze in nog veel andere merken gebruikt maar zelfs daar lijkt het niet beter te zijn :o
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Ik had het welbekende piep whoop geluid in de bak. De bak is toen vervangen inclusief koppeling. Geluid bleef 5k weg. Nu dus weer precies hetzelfde met nieuwe bak. Dealer gaat weer kijken naar weet het eigenlijk ook niet meer.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Maand verder en weer een probleem erbij. Auto opent nu helemaal niet meer automatisch en maakt niet uit met welke sleutel. Electronica is absurt slecht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Rcupra schreef:Ik had het welbekende piep whoop geluid in de bak. De bak is toen vervangen inclusief koppeling. Geluid bleef 5k weg. Nu dus weer precies hetzelfde met nieuwe bak. Dealer gaat weer kijken naar weet het eigenlijk ook niet meer.
Mijn nieuwe bak zit er nu ook 5k in en ik moet zeggen dat ik nog geen nieuwe problemen heb ...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Vandaag van Renault BeLux een brief gekregen om de draagarm bouten te laten vervangen. Ik bel naar de dealer voor een afspraak en hij beloofde mij terug te bellen, want met de feestdagen in aantocht is het redelijk druk.
Belt hij mij terug om het briefnummer voor te lezen welke ik gekregen heb, en wat bleek? Dat deze OTS al uitgevoerd was bij mij, 5k geleden toen de bak veranderd is. Dit stond toen al aangegeven voor mijn VIN-nummer in de ICM van mijn dealer en hij heeft toen onmiddelijk die bouten meevervangen. Want het onderstel vooraan moest toch verwijderd worden voor het vervangen van de bak. Ik ben onmiddelijk mijn banden gaan checken en ze slijten toch gelijkmatig nu. Maar wat een verschil vooraan met achteraan!! De voorste zijn al 1,5 mm meer versleten dan deze achteraan. Bon! De rede dat ik dit opschrijf hier, is maar om weer eens te zeggen hoe traag Renault is om dit te melden aan de klant ...
De bouten zitten er al in sinds september en vandaag krijg ik de brief...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rudi63
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 dec 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rudi63 »

Rudi63 schreef:Na 2500km volgende kleine probleempjes vastgesteld:
-vervelende dreun uit dashboard bij koudstart en bij 1200 à 1500 toeren.
-Indien de wagen in de regen heeft gestaan loopt er water langs het plafond binnen in de kofferruimte tijdens het rijden (waarschijnlijk slecht afsluitende kabelrubbers)
-Bagagescherm rammelt tegen achterklep.
-Bestuurdersdeur gaat moeilijk dicht.
Binnenkort bij 3000km aan eerste controlebeurt toe, hopelijk dan alles opgelost.
Vandaag eerste controlebeurt uitgevoerd en ondertussen had ik ook last van een krakende ophanging linksvoor.
-Men heeft een rubber aan de veerpoot vervangen en heb geen gekraak meer.
-Resonantie kwam uit de linker voorruitstijl is ook verdwenen.
-Heb zelf de klapperende koffervloer en bagagescherm behandeld met vilt en nu komen er geen geluiden meer uit de kofferruimte.
-Bestuurdersdeur is bijgesteld en sluit zoals het moet.
-Lek aan rubbers ook hersteld.
Ik ben zeer tevreden dat al deze kleine ergernissen zijn opgelost.
Talisman Grandtour 150Tce Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Domi1963 schreef:Vandaag van Renault BeLux een brief gekregen om de draagarm bouten te laten vervangen. !!
De bouten zitten er al in sinds september en vandaag krijg ik de brief...
Hier hetzelfde :clap:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Rudi63 schreef:
Rudi63 schreef:Na 2500km volgende kleine probleempjes vastgesteld:
-vervelende dreun uit dashboard bij koudstart en bij 1200 à 1500 toeren.
-Indien de wagen in de regen heeft gestaan loopt er water langs het plafond binnen in de kofferruimte tijdens het rijden (waarschijnlijk slecht afsluitende kabelrubbers)
-Bagagescherm rammelt tegen achterklep.
-Bestuurdersdeur gaat moeilijk dicht.
Binnenkort bij 3000km aan eerste controlebeurt toe, hopelijk dan alles opgelost.
Vandaag eerste controlebeurt uitgevoerd en ondertussen had ik ook last van een krakende ophanging linksvoor.
-Men heeft een rubber aan de veerpoot vervangen en heb geen gekraak meer.
-Resonantie kwam uit de linker voorruitstijl is ook verdwenen.
-Heb zelf de klapperende koffervloer en bagagescherm behandeld met vilt en nu komen er geen geluiden meer uit de kofferruimte.
-Bestuurdersdeur is bijgesteld en sluit zoals het moet.
-Lek aan rubbers ook hersteld.
Ik ben zeer tevreden dat al deze kleine ergernissen zijn opgelost.
Ik ben benieuwd hoe jou verdeler het opgelost heeft van de deur. Mijn deuren zijn al 2x afgesteld en slepen alweer. (zelfs al voorvleugel is ingefreesd hiervoor en alles opgeschoven).
Verder heb ik ook een irritante dreun maar bij mij lijkt deze van aan de stuurkolom te komen, helaas nog niets gevonden.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rudi63
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 dec 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rudi63 »

Ghia,

Mijn deur schuurde nergens tegen en hangt ook mooi recht maar ik moest de deur verschillende keren dicht trekken voordat ze volledig dicht was. Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet, ik vermoed dat ze iets aan het slot hebben gedaan.
Talisman Grandtour 150Tce Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Oke, ik heb beiden. Vooral de kofferklep (sedan) is dramatisch. Ik krijg ze 8/10 wel dicht maar m'n vriendin 4/10 of met zo'n harde klap dat heel m'n interieur daverd :S
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Mijn deuren sluiten zeer goed vanzelf. Ik moet er mijn vrouw altijd op wijzen dat ze minder hard met de deuren moet gooien, want ze kan er wat van.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Ja de meeste mensen sluiten de deuren te hard
Heeel irritant, talisman deur valt door zijn gewicht vanzelf goed dicht

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

berenburg schreef:Ja de meeste mensen sluiten de deuren te hard
Heeel irritant, talisman deur valt door zijn gewicht vanzelf goed dicht
Dat ervaar is wel anders. Door de lichte deuren vallen die altijd tegenaan waardoor die precies dan altijd 2x moeten dichtgegooid worden om dicht te zijn.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Slotvangers laten afstellen want de deur moet geen weerstand hebben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door brownie »

Ik heb hetzelfde euvel met mijn Talisman, wat heb je precies gesmeerd? En hoe? Of deed de garage dit voor je ?
berenburg schreef:Opgelost stugrubber door de kou, gesmeerd nu stil
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door FatalZero »

Ik krijg inmiddels zo de schijt van mijn Talisman IP.

- versnellingsbak bokt bij het wegrijden
- versnellingsbak rammelt/geluid van grind bij hoogtoerig terugschakelen van 3 naar 2
- hoofsteunen voor trillen nog steeds
- nieuwe navigatiekaarten laten zich niet installeren
- voorbanden waren al na 30.000 km versleten!?!? Hoe dan, ik heb met de banden op mijn vorige auto 60k km gedaan.

Dealer in Lelystad heeft het nog steeds niet opgelost, en om eerlijk te zijn... laat maar zitten, ik ben HE-LE-MAAL klaar met de Talisman en vooral Renault. Nooit meer.

Na deze auto ga ik weer Zweeds of Duits rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Die van mij met 20000 al. Auto is gewoon slecht uitgelijnd vanuit de fabriek. Bij Renault denk ze alleen aan geld en niet aan klanttevredenheid. Er gaat zoveel mis bij dit merk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Destijds was ik hier de "boe-man" en werd ik niet zo serieus genomen over mijn "euvels".
Nu is het bijna grappig/opvallend dat vrijwel iedereen (op enkele na) toch veel issues hebben.
@FatalZero: ik herken je gevoel.
Echter ben ik er over dat ik momenteel geen andere koop. Nog even 2jr tanden bijten (dan is ook de waarborg op), dan heb ik een firmawagen.
Zonde van de zuurverdiende centen, zouden er minder issues zijn dan had ik het nog prima gevonden. Maar het is echt een lijst die langer en langer wordt en vooral blijft aanslepen.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Voorbanden die 30000 km meegaan op een voorwiel aangedreven wagen lijkt mij vrij normaal. Hangt ook af van je rijstijl en de bandenmaat speelt ook een rol. Iedereen wil grote wielen met laagprofielbanden, snel door de bocht gaan en op de weg blijven. Aan verkeerslichten is het ego groot genoeg om vanuit stilstand weg te accelereren om de concurrent naast zich (proberen) jouw achterkant te laten zien. Tja, je band geeft wat je er van vraagt: grip en dat kost rubber. Slechte fabrieksuitlijning is bullshit, want lijn je hem anders uit gedraagt hij zich ook anders. Ik ga ervan uit dat fabrikanten voor het beste compromis opteren. En Frankko, moesten ze bij Renault alleen aan geld denken dan zou je heel wat meer hebben moeten betalen voor jouw wagen. Klanttevredenheid daar moet je dealer voor zorgen, zo simpel is het.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Het valt mij vooral op dat veel “nieuwe” Renault rijders over het algemeen dezelfde klacht hebben. De Talisman heeft een groep aangetrokken die normaal denk ik nooit bij Renault zouden zijn terecht gekomen. Ik denk dat de looks een hele belangrijke rol hebben gespeeld. Maar ook de prijs en wat er allemaal te kiezen was.

Ik kom uit een Volvo en zou normaal voor de v90 zijn gegaan. Maar deze was te duur. Ik herken heel erg de klachten over de onkunde/ onwil bij de dealert en Renault. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Tegelijkertijd zijn er hier denk ik veel trouwe Renault rijders die dit vergelijk niet hebben of het gewend zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ik vraag me dat ook wel eens af of nieuwe Renaults rijders kritischer zijn. Ik kom van een A4 en daarvoor een 3 serie. Is echt kwalitatief een wereld van verschil. Nooit gezeik gehad met Electronica laat staan slecht sluitende panelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik kom hier voor van jaren Citroën rijden. Das ook Frans, maar de problemen welke ik nu heb met mijn Talisman heb ik nooit met geen enkele Citroën gehad... deze morgend na 12.500 km kreeg ik de melding “OLIEPEIL BIJVULLEN” nog nooit voorgehad met mijn Citroën’s behalve dan een 500 a 1000 km voor de onderhouds interval van (toen) 20.000 km. Hier heb ik nog 18.500 km te gaan en men peil stond op minimum... en dat voor een benzine motor.
Wat de banden betreft, bij mijn Citroën C6 destijds waren mijn banden ook weg op 30.000 km, en dat had niets te maken met de rijstijl bij mij want ik ben een rustige rijder, maar wel met het gewicht van de wagen en de hydraulisch gestuurde demping. De C6 woog 1895 kg...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Welja inderdaad, vroeger reden we met te platte banden, nu worden we erop gewezen dat ze te plat staan. Het oliepeil moest manueel worden nagekeken, bijna niemand die dat deed, nu worden we verwittigd dat dit dient te gebeuren. Elke wagen verliest olie, daar is niks dramatisch aan. Idem voor de gordel en ga zomaar door. Ik heb stilaan de indruk dat er hier zijn die van alles geïrriteerd geraken, misschien zelfs van het signaal dat er moet getankt worden. Wat de elektronica betreft: ik las dit weekend in de krant een stuk van een journalist die de zelfrijdende Renault Symbioz testte. Hij stelde vast dat de technologie feilloos werkt en de bijrijdende ingenieur van Renault geen enkele keer moest ingrijpen. Dus ja, ik heb vertrouwen in de elektonica van Renault. De "vooruitgang" zal echter niet zonder slag of stoot gaan, maar dat is met alles en overal zo. Wat door de jaren heen wel altijd is gebleken, is dat Renault niet terugdeinst om vooruitstrevend te zijn en keuzes durft te maken waar de meeste merken vies van zijn. Zij hebben met andere woorden geen schrik om eens met hunne kop tegen de muur te lopen. Liever dat dan grijze, achterop hinkende merken.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Daar heb je wel een punt Tall want vooruitstrevend zijn ze wel. Wat ik dan weer niet snap is dat de bestaande techniek zoals parkeersensoren, DAB, verwarmde buitenspiegels, sfeerverlichting en de regensensor niet naar behoren werken of storen. Dit is toch techniek die anno 2017 gewoon feilloos moet werken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ja ik weet het. Voor alles en nog wat heb je tegenwoordig een melding of lampje. Maar zoals voor de banden das een Europese regelgeving welke constructeurs verplichten om een banden druk controle systeem te monteren op alle nieuwe wagens. Ik vraag daar ook niet om want om de 2 tankbeurten check ik toch mijn bandennuit gewoonte van vroeger... En ja de electronica werkt redelijk perfect want toen ik de melding kreeg heb ik een half uur later gepeild en het niveau stond op minimum. En ik weet ook, hoe miniem ook, elke motor verbruikt olie. Maar nu vind ik het toch redelijk vlug.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nebur634
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2017 08:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nebur634 »

Tall schreef:Welja inderdaad, vroeger reden we met te platte banden, nu worden we erop gewezen dat ze te plat staan. Het oliepeil moest manueel worden nagekeken, bijna niemand die dat deed, nu worden we verwittigd dat dit dient te gebeuren. Elke wagen verliest olie, daar is niks dramatisch aan. Idem voor de gordel en ga zomaar door. Ik heb stilaan de indruk dat er hier zijn die van alles geïrriteerd geraken, misschien zelfs van het signaal dat er moet getankt worden. Wat de elektronica betreft: ik las dit weekend in de krant een stuk van een journalist die de zelfrijdende Renault Symbioz testte. Hij stelde vast dat de technologie feilloos werkt en de bijrijdende ingenieur van Renault geen enkele keer moest ingrijpen. Dus ja, ik heb vertrouwen in de elektonica van Renault. De "vooruitgang" zal echter niet zonder slag of stoot gaan, maar dat is met alles en overal zo. Wat door de jaren heen wel altijd is gebleken, is dat Renault niet terugdeinst om vooruitstrevend te zijn en keuzes durft te maken waar de meeste merken vies van zijn. Zij hebben met andere woorden geen schrik om eens met hunne kop tegen de muur te lopen. Liever dat dan grijze, achterop hinkende merken.
Ja leuk allemaal, maar als ik een auto koop/lease van 40k euro dan verwacht ik gewoon dat ie het doet. Niet dat ie na 16k gelopen te hebben al drie keer bij de garage heeft gestaan en één keer weggesleept is voor elektronica die al jaren op de markt is. Ik ben geen testrijder!
Talisman Intens, 1.6 EDC 150 PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

We moeten ook geen appels met peren gaan vergelijken he. De engineer die betrokken is bij de zelfrijdende auto echt niet bij Rlink betrokken is geweest. Het is wat Frankko zegt: waarom werken basale zaken die niet meer innovatief zijn zo slecht? Dat irriteert...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Helemaal mee eens nebur634, een auto moet rijden en niet in de garage staan, of toch zo weinig mogelijk. Ik begrijp de frustraties dan ook wel van diegenen die teveel problemen hebben met hun wagen. Zelf zou ik hetzelfde reageren als ik van merk zou veranderen en dergelijke problemen zou hebben. Aan de andere kant, testrijder zijn we allemaal, of je dat nu wil of niet.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Knippie schreef:We moeten ook geen appels met peren gaan vergelijken he. De engineer die betrokken is bij de zelfrijdende auto echt niet bij Rlink betrokken is geweest. Het is wat Frankko zegt: waarom werken basale zaken die niet meer innovatief zijn zo slecht? Dat irriteert...
Juist het tegengestelde is waar. In het stuk zegt de ingenieur zelf dat de zelfrijdende auto stap voor stap zal worden geïntroduceerd. Hij zegt uitdrukkelijk dat er op dit moment al stappen zijn gezet en er dus al techniek in de huidige Renaults aanwezig is en het steeds verder zal gaan
in de toekomst. Het enige wat de zelfrijdende auto nog van de weg houdt is de infrastructuur en de wetgeving. De technologie is klaar.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

De wetgeving idd. Wie gaat verantwoordelijk zijn bij een ongeval?...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Tall, ik moet me niet veel mengen op dit vlak omdat ik echt geen expert ben. Integendeel... De radar in het logo zal ongetwijfeld onderdeel zijn van de technologie, maar dan hebben ze in onze Talismannen het instapmodel geïnstalleerd denk ik;)

Vele merken zijn natuurlijk druk bezig om dit voor elkaar te krijgen en ik geloof ook dat Renault het serieus neemt. Ze moeten wel, het is de nabije toekomst. Mijn kritiek richt zich vnl. op Rlink2. Dit voldoet echt onder de maat en is helaas het zenuwcentrum van de auto...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht