ThuisLader uit Chinese webshop.

Plaats reactie

Topic author
Raijmond
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2020 22:48
Actief als: particulier

ThuisLader uit Chinese webshop.

Bericht door Raijmond »

Goedendag,

Ik wil een noodlader aanschaffen voor op de camping(10 amp stroom)
Uiteraard tegen een goede prijs.
Nu zie ik bij Nederlandse webshops een lader van tussen de 210 tot 600€,terwijl dit bij de bekende Ali rond de 100€ kost.
Is dit wat???

https://nl.aliexpress.com/item/33016789 ... hweb201603_

Weet niet of ik dit hier mag plakken,maar heeft hier iemand ervaring mee?

Grtz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2666
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: ThuisLader uit Chinese webshop.

Bericht door Pleiades »

Lijkt me onverstandig. Mocht er wat aan de auto kapot gaan door het gebruik van de lader heb je geen poot om op te staan als je het via AliExpress koopt. Daarnaast is enige vorm van garantie vaak uitgesloten.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: ThuisLader uit Chinese webshop.

Bericht door OlafH »

Zou er geen risico mee nemen. Je stopcontact en huisaansluiting worden behoorlijk belast met een thuislader. Als er iets mis gaat met zo'n ding heb je liever dat je ergens aanspraak op kunt maken.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ThuisLader uit Chinese webshop.

Bericht door zoe2goe »

Mocht je besluiten er toch voor te gaan, ik begrijp dat deze instelbaar is tot 16A. Dat zou ik dus echt niet doen. Een gewoon stopcontact is daar niet geschikt voor; 16A kan mits goed degelijk spul wel, maar continue 8 uur achter elkaar is geen goed plan. En blijf er de eerste keer goed bij. Een lader is geen lader, alleen maar een veiligheidsinrichting, dus veel kun je niet stukmaken. Het echte gevaar is hitte.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: ThuisLader uit Chinese webshop.

Bericht door Mastah »

Even heel kort door de bocht zou ik wel oppassen met niet gekeurde/gecertificeerde laders en verkopers die je moeilijk aansprakelijk kunt stellen voor schade.

Zodra er iets kapot gaat aan je voertuig zit je direct aan een hele dure reparatie. Een nieuwe BCB kost je minimaal €3000.
Op het moment dat er iets misgaat aan de zijde van het stopcontact (zoals brand) dan zal de schade ook direct enorm kunnen zijn, en als er echt wat in de fik vliegt zal je verzekering wellicht ook niet dekken als ze er achter komen dat je een niet-gekeurde lader hebt gebruikt.

Zelfs als het risico op dat er iets misgaat relatief klein is, is de impact direct zo hoog dat het vanuit risico-analyse oogpunt duurkoop is. Probeer hier niet teveel op te besparen. En besef je ook dat het een aanschaf is die je nog vele jarenlang zult kunnen gebruiken. Die laders slijten in principe niet, Type2 voor elektrische auto's gaat niet meer weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Raijmond
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2020 22:48
Actief als: particulier

Re: ThuisLader uit Chinese webshop.

Bericht door Raijmond »

Maar de thuisladers die ik via de Nederlandse reguliere webshops zie/kan kopen zijn dezelfde.
Betaal ik dan alleen voor de onkosten die een webshop maakt terwijl het hetzelfde product is???

Vragen,vragen,vragen.

Gelukkig is daar het forum voor.

Toegevoegd in 1 minuut 32 secondes:
Ik heb trouwens een Wallbox gemonteerd en ben er uiterst tevreden over,maar zoek een noodlader voor als er eens een noodsituatie voor doet.
Dus een enkele keer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: ThuisLader uit Chinese webshop.

Bericht door NielsO »

Je zou Bleeker in Purmerend eens kunnen bellen; toen ik daar een paar jaar geleden mijn ZOE kocht, verkocht hij de originele Renault thuisladers voor een goede prijs.
(al realiseer ik mij bij nader inzien dat je die volgens mij niet kan instellen qua ampèrage)
Renault Zoe Q210 uit 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: ThuisLader uit Chinese webshop.

Bericht door daf55 »

Ik heb een orignele noodlader van Renault. Gekocht bij mijn eerste Zoe, nu dik 6 jaar geleden. Toendertijd dachten we die nog wel eens nodig te hebben, maar echt, in al die tijd 1x !!! gebruikt! Dat was nog met een 22kW accu in de Zoe.

Nu met de nieuwe denk ik daar al helemaal niet meer aan, en ligt deze in de schuur. Scheelt gewicht en ruimte in de kofferbak.

Nu ik hem mij zo bedenk, ik heb de bijgeleverde laadkabel ook nog maar 1x gebruikt in 1 jaar. Thuis vaste kabel, en af en toe snelladen.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Raijmond
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2020 22:48
Actief als: particulier

Re: ThuisLader uit Chinese webshop.

Bericht door Raijmond »

Ik zal deze lader wel moeten gebruiken,omdat wij in het weekend vaak op de camping staan(stacaravan).

De camping is ong 20km van ons huis en de kids hebben meerdere keren in het weekend sporten in onze eigen plaats.
Het zou dus mooier zijn om s'nachts te laden(hoeft niet vol,laden met 8A), alles is mee geholpen.
Tevens staat het meeste van de dag de auto ook stil,en kan er met lage snelheid geladen worden.

Er is wel een openbare 22kw laadpaal op 4 km van de camping, maar daar heb ik helemaal geen zin in.
De stroom is duurder dan op de camping(omdat er nogal wat weekenden geladen moet worden) en laden op de camping is veel gemakkelijker.

Zoals gezegd is s'nachts de makkelijkste optie.

Hebben hier meer mensen dit " probleem" niet, of zitten hier geen campinggasten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in