tikken uit motorblok

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
bijrijder
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2012 23:29
Actief als: particulier

tikken uit motorblok

Bericht door bijrijder »

Goede dag ben nieuw hier op het forum heb sinds zeven weken een renault scenic 2.0 16v bj 2004 ben in deze zeven weken al drie keer terug geweest met div klachten meesten worden op gelost onder garantie.Maar het probleem waar ik mee zit als de auto net gestart is maakt motor een tik geluid bij de renault zeggen dat er op de klepstoters speling zit en dat er niets aan te doen is en niet de motor kan beschadigen dus het maar zo moet laten ben bij een ander garage geweest deze zij dat het mijn nokkeasvesteller is wie kan mij vertellen wat het nu kan zijn of hoe ik hier achter komtwat het nou is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: tikken uit motorblok

Bericht door WillemS »

Er zijn 2 zaken die op oliedruk werken, nl. de nokkekasversteller als die erop zit en de klepstoters.
De nokkenas versteller is een gekend probleem bij deze wagens.
Die klepstoters zijn kleine platte cilindertjes met een klein zuigertje erin, die regelen de klepspeling. Nu wil het wel voorkomen dat er eentje lekt, hij loopt langzaam leeg gedurende een langere tijd stilstand, als je dan start moet de oliedruk het cilindertje weer vullen voor hij de juiste werking heeft. De rest van de dag heb je er dan geen last meer van, tot de wagen weer een hele tijd/nacht heeft stilgestaan. Er zitten er 16 van in de cilinderkop. Het is wel een tijdrovende klus om ze te vervangen en ook wel prijzig. Soms wil het wel helpen om de motor inwendig te reinigen/spoelen/flushen.
SUC6 mvg WillemS
p.s. heb je garantie dan zou ik dit zeker laten regelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in