4 maanden terug mijn Austral in ontvangst mogen nemen, inmiddels al 10.000km mee gereden. Al heel snel merkte ik dat ik wat getik hoorde. Het geluid leek van allebei de voordeuren te komen. Naar de dealer gereden, probleem uitgelegd. Ze zouden er naar kijken en proberen op te lossen. Een dag later kon ik de auto ophalen, het probleem was opgelost, zeiden ze. Ik rij weg en meteen hoor ik het getik weer, dus helaas. Inmiddels is de auto tot drie keer toe terug geweest en hebben ze van alles geprobeerd. Extra demping in de deuren, etc. Ze gaven ook aan dat het demo model hetzelfde euvel heeft. Als je het getik hoort, dan kan je het niet meer niet horen. Dus je rijd dan de hele tijd met dat geluid in de auto, of je moet de muziek zo hard zetten dat je niets meer hoort.
Na de derde keer "repareren" gaf de dealer aan dat zij het ook niet meer wisten en dat er dan vanuit Renault Nederland of Frankrijk een oplossing moet komen. Inmiddels zijn we weer een maan verder en is bij mij de irritatie grens goed bereikt. Ik maak veel kilometers, dus uren lang in een auto rijden die tikt is echt geen pretje.
Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die zo'n getik hebben in de deuren. Het geluid klinkt alsof plastic delen tegen elkaar aanzitten en door de torsie tijdens het rijden dan tegen elkaar aan schuren of tikken.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu moet doen, moet ik dit accepteren en dan maar hopen dat Renault ooit met een oplossing komt? Lange afstanden rijden is op dit moment echt niet leuk meer.
Tikkend geluid in de deuren
-
obiman
Topic author - Net ingestapt

- Actief als: particulier
-
Marcello
- Lid

Re: Tikkend geluid in de deuren
Ik rij nu sinds maart in deze wagen, in het begin had ik bijgeluiden bij het sluiten van de deuren. Dit bleken de hitte schildjes rond de uitlaat te zijn. Die zijn vast gezet. Verder nooit bijgeluiden gehad in de deuren dan alleen de muziek uit de speakers.
Renault Rafale Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 08-2025
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
jogomsk
- Lid - eerste logo binnen

Re: Tikkend geluid in de deuren
Vooral bij motor uit was er bij mij een kloppend geluid te horen. Bleek uiteindelijk dat de stekker van de12V batterij onder de passagiersstoel niet w…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Austral Iconic Mild hybride, two tone, afneembare trekhaak, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 9 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1043 -
Laatste bericht door BasK
27 okt 2025 16:02
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1167 -
Laatste bericht door Dragonfly123
22 mei 2025 11:35
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 706 -
Laatste bericht door Jeroen1970
31 mei 2025 12:04
-
-
31°C en een paar uur in de zon geparkeerd. Geluid gewoon weg!
door McTes » 13 jun 2025 01:42 » in Renault 5 Z.E. -
Reacties: 9
Weergaves: 1729 -
Laatste bericht door KDrive
16 jun 2025 15:33
-
-
-
[Twingo 1.2 2010] bonkend geluid
door Iriss » 18 jun 2025 23:13 » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen -
Reacties: 1
Weergaves: 662 -
Laatste bericht door Tiesto
11 jul 2025 16:05
-
-
-
Klik-klak geluid - vliegwiel?
door renaultce1.2 » 19 jun 2025 08:08 » in Motorisch & Brandstof Scenic III -
Reacties: 5
Weergaves: 996 -
Laatste bericht door A110