TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

evx
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Laatste bezoek: 23 jan 2025 17:28
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door evx »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dat is een andere situatie.
Als je een kaart update op SD koopt, dan zou het idd Renault sieren als ze daar ook 90dagen laatste kaart garantie op leveren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Bericht door Verwijderd 17807 »

En zo evx zijn er nog tal van "andere situaties". Misschien is het een idee om eerst eens even die genoemde 43 bladzijden door te spitten voordat je de les leest. Er staat nauwelijks een onvertogen woord in maar wel veel terechte kritiek. En van kritiek kan Renault heel veel leren en daar merken we helaas tot op heden weinig van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Laatste bezoek: 07 okt 2023 19:17

Bericht door Marguerite »

@cog
Helemaal mee eens!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 327
Laatste bezoek: 26 jul 2024 10:03

Bericht door JurJo »

En zo is het!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40

Bericht door Theo-R-link »

Wanneer wordt er een kaartupdate voor Benelux verwacht? Is geleden van 27 oktober. Kan men dat ergens vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apsiepman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 15 mar 2016 21:24

Bericht door apsiepman »

In de catalogus van de R.link shop. Momenteel is er nog geen update. De kaart van 27 oktober is nog steeds te koop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid

Ja, maar ik zou wel willen wachten tot de volgende, men zegde hier dat dit ongeveer om de drie maanden gebeurde!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JurJo
Lid
Lid

Bericht door JurJo »

dat geldt voor gewone tomtom kaarten maar niet voor het rlinksysteem, dat is 2x per jaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Van de Beneluxkaart weet ik het niet, maar van de kaart van Europa zijn sinds 4 augustus twee versies uit gekomen, 950 en 955. Daarvoor werd op 8 februari 2015 versie 940 aangeboden en op 22 mei 945. Tenminste, dat zijn de data waarop ik heb gecontroleerd, want sinds versie 950 schuiven die data gewoon met de kalender mee.
Wat die versie 955 betreft daar had ik grote moeite mee om die te uploaden (zie hiervoor mijn verhalen). Op een geven moment werd die voor de tweede keer aangeboden. Het duurde ongeveer 5 kwartier voordat hij op de SD kaart stond, maar de R-Link reageerde later totaal niet. Het zal dus inderdaad dezelfde kaart zijn die op 27 oktober en nu nog steeds werd en wordt aangeboden. Wel heb ik intussen verschillende kleinere updates ontvangen, ook rechtstreeks op de R-Link ( hoe dat dan weer werkt, daar snap ik echt niks van). Ik moet zeggen dat het geheel beter aan het functioneren is ook al moet ik op een bepaalde rotonde nog steeds de vierde afslag nemen, terwijl er maar 3 zijn. Blijft over dat we ten opzichte van TomTom nog steeds verouderde versies aan geboden krijgen tegen een te hoge prijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JurJo
Lid
Lid

Bericht door JurJo »

versie 950 van europa staat nu nog steeds op 2 december en versie 955 die eruit is gehaald is nog steeds niet leverbaar (blijkbaar).
Mijn (vernieuwde) rlink systeem werkt nog steeds niet. Het ligt nu bij "Portugal", alweer een tijdje. Ze komen er niet uit dat bij elke nieuwe update mijn nieuwste kaart naar mijn oudste versie terug gaat. Er zijn zeker al 5 kaarten aan 'verspild'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Jee Jurjo, ik dacht dat ik problemen heb gehad!!
Op mijn account wordt 955 sinds kort weer aangeboden en de datum update is dezelfde als de datum waarop je kijkt. Het "mooie" bij mij is dat ik 955 kon updaten even voordat die uit de catalogus verdween. Op de R-Link staat dat het versie 955 is, dus ik ga er van uit dat daar niet mee geknoeid is. Zoals ik hiervoor schreef, werd 955 twee keer aangeboden. De tweede keer spontaan terwijl die niet in de catalogus stond, maar wel al op mijn R-Link!!
(En ziedaar krijg ik op dit moment weer een update, het kan niet op!!!!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

De update is weer de kaart van Europa versie 955. Dat is nu dus de derde keer. Ik ga die op de SD kaart zetten, maar dat zal een poos gaan duren. Je hoort er van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Update is niet gelukt. Mijn R-Link geheugenkaart is up to date volgens de tool. Blijft over dat ik op mijn account een update van de kaart van Europa versie 955 heb staan. Wie dat allemaal uit kan leggen mag nu naar voren komen!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Nog een laatste keer geprobeerd en ja contact, heel even en de werkzaamheden waren afgerond en de update verdwenen. Net roulette.
@Jurjo op de begin pagina wordt 955 aangeboden. Misschien lukt het daar? Zal wel €. 99,-- moeten kosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

apsiepman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 15 mar 2016 21:24

Bericht door apsiepman »

Mijn Captur (d.d. 31-10-1015) Had versie 930, terwijl op mijn "oude" inmiddels 2 jaar de versie 940 stond. Inmiddels na zeker 6 e-mails en diverse telefonische contacten versie 955 gedownload met als update datum 2/12/2015, waarbij werd vermeld, dat hierna het recht op een update binnen 3 maanden is vervallen. Nu staat in de catalogus een "nieuwe" update met uitgifte datum 29/01/2016, maar ja mijn beurt is kennelijk voorbij, uiteindelijk was op die datum mijn Captur al bijna drie maanden oud.
Onderstaande mededeling is van de R-link catalogus.
Versie: 955.6813
Datum update: 29/01/2016

Hoe bedoelt Renault KLANTEN SERVICE? Volgens mij kunnen ze dat woord alleen spellen en uitspreken, maar de betekenis kennen ze niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

@Jurjo: Die versie 955 op de beginpagina: Als je die aan klikt, en verder kijkt kom je op een site fotobucket.com of iets dergelijks. Dat zou ik NIET aan beginnen!! Toch maar via je account proberen. 955 Komt er aan!!
@apsiepman: Die "nieuwe" 955 van 29 januari 2016 is volgens mij precies dezelfde als die van 27 oktober 2015. Tenminste, de technische informatie die verstrekt wordt, is precies hetzelfde. Dus als er niet gesjoemeld wordt, heb je de laatste versie. Dat is wel iets anders dan "nieuwste" versie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JurJo
Lid
Lid

Bericht door JurJo »

@cog, ik doe even helemaal niets. Mijn auto is voor het laatst 'behandeld' bij de dealer op 23/12/2015 en weer werd na de update de nieuwe kaart 'gedowngraded' naar de oude versie 937 dus maar weer een nieuwe sdkaart erin gestopt versie 9.45, op dat moment de laatste versie/uitvoering op SD kaart.
Online kan ik dus niets. alleen een nieuwe sdkaart erin en verder niets doen. SDkaarten lopen nog verder achter dan de onlineversies.
Ik moet nu afwachten wat R-link Portugal kan vinden. Voorlopig zijn zij er nog niet uit. Mijn auto is van 6/1/2015...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 15 apr 2016 20:34

Bericht door troapel »

Ik denk 23-12-2015. ;)
Renault Zoe Intens R135 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JurJo
Lid
Lid

Bericht door JurJo »

u bent nog goed wakker, @troapel, haha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 15 apr 2016 20:34

Bericht door troapel »

Krijg je als je meer een avond- dan een ochtendmens bent. ;)
Vanmorgen was het me niet opgevallen hoor. ;)
Renault Zoe Intens R135 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Laatste bezoek: 07 dec 2022 15:37

Bericht door RenaultCaptur »

Hoe kan ik zien (in mijn Renault) wat de meest recente kaart is. Ik heb er nu drie in staan met verschillende grootte. Er is een hoop gerommeld (ook door de garage) Ben heel nieuwsgierig of ik nu de nieuwste (in mijn bezit) kaart gebruik. Ik kan het niet opmaken uit dit bestand. Iemand een idee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JurJo
Lid
Lid

Bericht door JurJo »

3775,1 Mo is volgens mij versie 9,45 d.d. 22/5/2015
3876,4 Mo is versie 9.50 d.d. 4/8/2015
3905,3 Mo is versie 9.55 d.d. 29/1/2016
Het blijkt dus dat de nieuwste versies ook 'groter' in getal zijn.
Ik heb een aantal versies staan in my Renault maar als ik iets update gaat het systeem terug naar mijn oudste versie, de 9,37 3617Mo d.d. 20/11/2014.
Dat is nog steeds het grote probleem, al vanaf dat ik de Captur heb (6/1/2015) en is nu dus 'in behandeling' in Portugal waar de afdeling van het R-link systeem schijnt te zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RenaultCaptur
Lid
Lid

Jurjo, dank voor je info.

Nu, na een aantal pogingen en heen en weer geloop naar de auto, is het mij gelukt om 9.55 geinstalleerd te krijgen. Ik meen versie 6318. Maar vrag me niet hoe.....
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JurJo
Lid
Lid

Bericht door JurJo »

Dan ben je een 'gelukkig' persoon, haha.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

@RenaultCaptur: Zal versie 955.6813zijn. Werd op 27 oktober 2015 ook al aangeboden. Heb er 5 weken over gedaan om die op de R-link te krijgen. (lees mijn verslagen hiervoor)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RenaultCaptur
Lid
Lid

COG Precies die is het.... Is dit een andere dan de huidig aangeboden 955 versie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Volgens mij niet, want alle technische informatie is precies hetzelfde en ik kan mij niet voor stellen dat een nieuwere versie wordt uit gebracht met al gebruikte info. Ben dan ook benieuwd wanneer versie 960 uit komt. Die is misschien ook op SD kaart te verkrijgen, maar dat schijnt nog meer den 99,00 euro te kosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid

Ik betaalde mijn Benelux op SD 92€ !!! Bovendien kreeg ik een totaal verouderde versie, waarvoor ik geen gratis update kon krijgen, want dat is enkel voorzien voor nieuwe wagens. Volgens mij onwettig, maar wie begint er een 'zaak' voor 92€. Moest ik morgen Euromiljonair zijn, zou ik het zeker doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 17
Laatste bezoek: 05 dec 2016 16:19

Bericht door Meerwaldt1963 »

kreeg vorige week van renault nederland het goede nieuws te horen dat ik door al mijn problemen met r-link kaart update
een nieuwe kaart mocht aanschaffen op kosten van renault nederland.
Meteen kaart gedownload v955, uploaden lukt nog steeds niet: service tijdelijk niet beschikbaar.
Al vanaf vorige week woensdag bezig om telefonisch weer in contact te komen met medewerker renault nederland.
service blijft niet beschikbaar en de medewerker blijkbaar ook niet.

net teruggebeld door medewerker renault, geld wordt overgemaakt en er ligt een verzoek bij de helpdesk in Portugal om het probleem op te lossen.
we wachten af.
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Laatste bezoek: 07 okt 2023 19:17

Bericht door Marguerite »

Het blijft één doffe ellende...
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JurJo
Lid
Lid

Bericht door JurJo »

zeg dat wel! Zelfs na het opnieuw installeren van een nieuw R-link systeem, ook dat lost niets op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JurJo
Lid
Lid

Bericht door JurJo »

Na maanden bezig geweest te zijn, mijn auto 5 dagen bij de dealer te hebben achter gelaten, problemen voorgelegd in Portugal (waar het R-link gebeuren zit) is alles nog zoals het was. Ineens had ik vorige week geen kaarten meer. Toen heb ik zelf na maanden maar weer eens de update gedaan ipv door de dealer (al had ik een afspraak staan voor een paar dagen later om dat te laten doen) want het was weekend en ik had een navigatiesysteem nodig. Na 2 keer had ik weer kaarten en wel versie 9.50 terwijl het eerst 9.45 was.
De dealer had mij net daarvoor gebeld voor een afspraak want 'er waren nieuwe ontwikkelingen'. Ik heb ze toen gezegd dat ik het zelf al had gedaan maar ze wilden het toch zelf zien.
Auto gebracht, ze hebben er naar gekeken en geconcludeerd dat zij er verder niets meer aan konden toevoegen en we konden hem weer ophalen met alle onopgeloste problemen die ik al heb vanaf aflevering waaronder als ik mijn kaart in de auto stop, hij nog altijd aangeeft 'systeemupdate mislukt'. Hij gaat dan wel verder en meestal zijn er kaarten, maar toch.
Met andere woorden ik durf online geen nieuwe kaart aan te schaffen voor €99.
Ik wil wel vermelden dat ik van de dealer een gratis update van 3 jaar tomtom live en connectiviteit heb gekregen voor de ongemakken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

ik heb ook al vanaf het begin problemen met systeem update mislukt.
wanneer je kijkt wordt bij een systeemupdate wel de systeemupdate uitgevoerd, hetzelfde geldt bij een nieuwe kaart.
waarschijnlijk gaat het allemaal wel goed wanneer je een systeem en kaartupdate hebt.
zal wel te maken hebben met programma foutje dat wanneer 1 van de 2 geupdate wordt hij denkt dat het fout is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

Ik heb precies dezelfde melding.
Bij mijn Zoe zijn beide updates, zowel de systeemupdate als de kaartupdate, updates die ik in het verleden al een keer geïnstalleerd heb. Volgens klantenservice zijn deze onterecht terug in mijn nog-te-updaten-overzicht terecht gekomen. En dit kon ook niet eenvoudig gecorrigeerd worden.
Maar in jou geval heb je een nieuwe kaart gekocht, en die zou wel als update geïnstalleerd moeten kunnen worden.

Met de hoeveelheid Zoe's die verkocht zijn, zou je denken dat Renault meer prioriteit geeft om dit updateproces te verbeteren. Maar ik merk daar helaas nog niks van :(. Het zou goed zijn als ze lieten weten hier druk mee bezig zijn, en wanneer ze verbetering verwachten. Oftewel: Transparantie!

Ben trouwens benieuwd of ze de nieuwe R-Link2 ook in de huidige Zoe's zouden kunnen monteren. En of dit systeem beter is. Maar die discussie wellicht in een nieuw draadje starten :)
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Ben ik de enige die al twee weken "service tijdelijk niet beschikbaar" heeft tijdens het downloaden van een nieuwe kaart ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

@Meerwaldt1963: Nee hoor, bij mij duurde het 6 verschillende computers, 3 verschillende webbrowsers, 3 filialen van de dealer (waarvan één op 65 km afstand) en 5 weken voordat de vooruitbetaalde versie 955 op mijn SD kaart stond. Maar toen kreeg ik hem dan ook tot 3 keer toe aangeboden!!!! Dus moed houden!!!!!
O ja en versie 955 werd ook al in oktober 2015 aangeboden. Daarbij opgeteld het verschil met TomTom zelf is deze versie inmiddels minstens 7 maanden oud. En dat voor €.99,-- geen geld toch????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Kaartupdate
    door Leo1959 » » in EasyLink
    5 Reacties
    521 Weergaves
    Laatste bericht door amvih
  • kaartupdate
    door Steef1972 » » in EasyLink
    7 Reacties
    963 Weergaves
    Laatste bericht door rey_a
  • Kaartupdate al rijdend installeren
    door petrusbeuk » » in EasyLink
    2 Reacties
    537 Weergaves
    Laatste bericht door petrusbeuk
  • Foutmelding "Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig."
    door Frank-Renault » » in R-Link 2
    0 Reacties
    275 Weergaves
    Laatste bericht door Frank-Renault
  • Geen Geluid Tomtom
    door Fren » » in Renault TomTom Navigatie
    0 Reacties
    247 Weergaves
    Laatste bericht door Fren
  • R-link2, TomTom traffic en Dig Services gekocht, en nu?
    door Ruud2802 » » in R-Link 2
    3 Reacties
    871 Weergaves
    Laatste bericht door exroosje
  • TomTom versie ? Trafic 2012 Diesel
    door Scriba » » in Renault TomTom Navigatie
    3 Reacties
    278 Weergaves
    Laatste bericht door Scriba