TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@Theo, al die SD kaarten die in mijn apps beheer staan konden ook niet door de dealer verwijderd worden, zelfs niet nadat de auto 4 dagen bij hun is blijven staan, met hulp van Renault klantrelaties en uiteindelijk hulp ingeroepen van Portugal waar het r-link 'gebeuren' zit.
Het waren er toen 4 en nu dus weer meer. Maar wel bijzonder dat de nieuwste kaart er nu ook bij staat want dat was niet het geval toen hij 'in behandeling' was bij de dealer. Toen stonden alleen mijn oude kaarten er op en niet de kaart die ik op dat moment gebruikte.
Maar hoe zet ik een kopie van de kaart op mijn computer? ik heb een iMac

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ja, ik heb natuurlijk Windows, maar denk dat niet veel verschil zal maken??? Je maakt eerst al een map klaar waar de kaarten moeten inkomen. Dan open je R-Link explorer (dat heb je toch ook) terwijl je kaart, eventueel met lipje geblokkeerd, in je computer. In Rlink Explorer ga je naar de SD kaart en klik op alle TomTom bestanden. Dan druk je op Edit/kopy
Dan ga je naar de map die je maakte in je computer, klikt er op en dan op paste (plakken). De tomtom kaarten worden daarin geplaatst.
Maar voor de duidelijkheid, ik ken niets van Mac, dus beschrijf ik het zoals het in Windows is. Maar ik vermoed dat je ook in Mac bestanden kan kopiëren, plakken enz.
Is dat niet zo dan moet je iemand met Mac zoeken om je te helpen, die zijn er hier, abnormaal, veel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

om te beginnen heeft een mac al geen R-link explorer, dat is voor Windows.
Maar als je de kaart in je computer stopt wordt hij herkend als schijf en daar zie je de 4 gele 'plaatjes' van Tomtom met b.v. 000.001.002 etc.
Is dat voldoende als ik dat kopieer en in een map plak? Kan mij bijna niet voorstellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door GertjanVB »

Dat is volgens mij voldoende, met de mapjes komt de inhoud en zolang je niet in die mapjes hoeft te zijn is het OK. Om in die mapjes te zijn moet je iets als R-Link organizer hebben en dat is op de Mac niet beschikbaar, dus ben je op Windows aangewezen. Echter, normaliter heb je dat allemaal niet nodig en moet R-Link Toolbox dat allemaal afhandelen. Bij voorbaat ook vermijden om van het gebruikelijke pad af te wijken. Een back up kan echter nooit kwaad.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Hoe maak je dan met Mac een nieuwe SD kaart? Ik denk dat gewoon heel de kaart kopiëren en in een ander plakken niet zal werken. Er is wel minder bescherming dan vroeger maar toch.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door GertjanVB »

Normaal gesproken werkt dat met schijfhulpprogramma, een speciaal Mac-programmaatje (standaard op je Mac aanwezig) waar je schijven mee inricht, wist of partitioneert. Maar je kunt als back-up de bestanden op je Mac parkeren en als er stront aan de knikker is dan kun je kopieën gaan terug zetten mbv schijfhulpprogramma of via R-Link Organizer via de Windows-bak van de buurman. Ik zou me vooral beperken tot het gebruik van 1 kaartje en een back-up daarvan apart zetten, na iedere geslaagde up-date de back-up bijwerken, zo niet gewoon back-up terug zetten op dat ene kaartje. Updates wisselen tussen meerdere R-Link SD kaartjes klinkt griezelig en is niet zoals het bedoeld is. Voor het geschikt maken van een SD-kaartje voor R-Link gelden overigens speciale regels die elders op het forum beschreven worden, ik heb daar geen ervaring mee.

Zal veiligheidshalve dat kopieerproces op de Mac nog eens doorlopen om te zien of het werkt zoals hierboven verkondigd.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

heel graag GertjanVB aangezien ik niet meer op een windows'bak ga werken.
Dus als ik het goed begrijp haal ik straks mijn goedwerkende kaartje (op dit moment...) uit de auto en maak ik een backup in het programma schijfhulp op mijn mac. Maar hoe dat precies gaat zou ik graag van je horen want ik heb wel een time machine als backup maar met schijfhulp heb ik nog niet eerder een backup gemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

joop captur
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 nov 2015 21:25
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door joop captur »

Knipsel.JPG
Handmatig een kopie c.q. backup maken is handig maar de R-Link Toolbox geeft ook de mogelijkheid om een backup te maken bij het uitvoeren van een update. Zie instellingen en dan het tabblad backup.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:fotoplease2: per 13-9-2017 CAPTUR TCe 1.2 EDC Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

ik kreeg als advies altijd 'cache leegmaken en geen backup gebruiken' voor ik de update ging doen. En daar hou ik mij nu maar aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door puccini »

Een kopie op de Mac is heel makkelijk te maken en zonder rompslomp.
Selecteer alles op het originele sd kaartje en kopieer dmv toetsen cmd+A. (bij windows moet je geloof ik ook verborgen bestanden selecteren) daarna cmd+C (of sleep alles naar de nieuwe sd kaart)
Nieuwe stick/sd kaart en plak cmd+P daar alles op de nieuwe stick/sd kaart , en je hebt een complete kopie van het origineel.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Jurjo, die raad over cache leegmaken en geen backup, kreeg ik ook ooit eens, omdat iedere dag, zodra ik de computer opstartte, mijn R-Link Toolbox zegde dat er updates waren. Terwijl in de R-link store geen backups waren. Volgens mij, pas als in de R-link store (in NL is dat My Renault) komt dat er backups is, updaten.
Wat de raadgevingen van de klantendienst van Renault betreft: die zegden mij ooit: het is niet omdat er back ups zijn dat je die moet installeren. Voor computerfanaten als ik, klinkt dat ongelooflijk.
Eén ding: voor alle SD kopieen, of als er een grote kaart update komt, een grote SD kaart gebruiken. Ik heb mijn V960 gekopieerd naar een 16GB kaart en dat loopt goed. Dan heb ik nog twee kaarten van 8GB (in werkelijkheid 7.33) en daar lukt het niet op. Ik denk zelfs dat dit de begin oorzaak was van al mijn miserie! :discuss:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

dank voor je advies Theo, ik wacht nog even de hulp van GertJan af die volgens mij een Mac heeft en dan ga ik proberen de back up ,via schijfhulp, op een grotere kaart te zetten.
Ik ben ook gewend trouwens om elke update meteen bij te werken maar met dit systeem moet dat blijkbaar niet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Eric H »

Ik zit nu met een kaart Europa die inmiddels 2 jaar oud is,
Als ik bv een kaart update Europa of West Europa wil doen dan krijg ik de melding dat het geheugenkaartje niet voldoende capaciteit heeft, is het mogelijk om zelf een grotere sd kaart ( of micro sdkaart in een adapter ) te gebruiken en dan eerst de inhoud van het originele geheugenkaartje daar volledig heen te kopiëren en daarna de tomtom Europa kaart hierop te updaten ?
Als ik trouwens alleen Benelux zou updaten die natuurlijk veel kleiner is dan krijg ik die melding dus niet maar bij een Europa update van meer dan 2 gb geheugen is mijn kaart denk ik toch echt te klein op dit moment.
Ik dacht dat hij dan net zoals mijn losse tomtom gewoon de kaart in zijn geheel vervangt of dat je bv alleen bepaalde zones steeds kan installeren.



Ik had hierover vanmorgen Renault op de live chat en die vertelde me dat volgens hun gegevens mijn geheugenkaartje wel groot genoeg moest zijn en ze niet wisten hoe dit zat en of ze mijn inloggegevens van Mijn Renault mochten hebben om te kijken wat het probleem was ? ik heb deze gegevens dus ( nog ) niet gegeven want vertelde dat ik anders eerst wel bij mijn dealer zou informeren of natuurlijk hier op dit forum ! Bij deze dus .
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Als je Windows hebt kun je met R-Link Explorer een nieuwe SD kaart maken. Dus ik zou zeggen koop een SD kaart van 16GB.
En dan maak je met R-Link explorer een nieuw SD kaartje. Tools/Build new SD card. Hoe dat werkr wordt uitgelegd maar misschien even helpen: je copiert van je huidige SD kaart alle TomTom files naar een map op uw computer. Dan steek je die nieuw lege kaart in je computer. Dan klik je op build... Dan vraagt hij op welke kaart je wil werken en komen al je schijven tevoorschijn. Je klikt op de SD kaart. Dan zegt hij dat je de TomTom bestanden moet weten staan, je klikt op OK. Hij vraagt de bestanden, je gaat naar die map, klikt op het eerst en ok en hij maakt een nieuw kaartje. Kan lang duren. Dan in de auto gaan kijken of het werkt en dan heb je een grote kaart. Die kan je dan gebruiken om te updaten. Zodra dat goed werkt, koop je nog een SD kaart van 16GB en build...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HarmOtten »

Eric H schreef:Als ik bv een kaart update Europa of West Europa wil doen dan krijg ik de melding dat het geheugenkaartje niet voldoende capaciteit heeft
Die melding heb ik ook gehad, toen ik ging updaten van TomTom Europa v945 (8Gbyte kaartje) naar v950 middels aankoop via de R-Link store (Zie 2e regeltje van boven):
20150811 niet voldoende geheugen.png
Maar daarna ging het updaten op dat kaartje wél goed!
Dus ja, wellicht wordt die melding van onvoldoende geheugen iets te snel gegeven.

Bij de update naar v960 op dat zelfde kaartje kwam die foutmelding niet, en ook het daar ging de updaten goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Hoewel er geen SD kaart in mijn computer zit, begint de R-Link Toolbox plots een update te doen van drie uur???
Volgens mij staat in instellingen GEEN BackUps. Kan dat nu niet zien want gaat niet open tijdens download

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Spannend :)
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

we horen het wel weer :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wilhelmien
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2016 09:57
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Wilhelmien »

Ik lees hier op het forum dat mensen een gratis update hebben gehad van versie 960 , als ik naar de rlink store ga zie ik dat nergens staan. Onze Zoe is net twee weken oud en de versie die erin zit is zeker twee jaar oud omdat een aanpassing in de A 59 van een paar jaar geleden er niet in zit. we mogen wel gratis updaten maar dan krijgen we versie 955 !!! en die is van augustus 2015!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Normaal staat de 960 er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HarmOtten »

@Wilhelmien,
Welkom op dit forum!
Zover ik weet, kun je de kaart tot 90 dagen na aankoop gratis updaten naar de nieuwste versie.
v960 stond tijdelijk gratis in de R-Link Store, omdat er veel problemen waren geweest met v955.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door MartijnEV »

cog schreef: Maar goed, dus nu toch een heel klein beetje hieperdepiep voor Renault vanwege de gratis kaart versie 960, die blijkbaar heel wat beter is dan versie 955.
Ja zo goed zelfs dat onze nieuwe straat van ons gloednieuwe huis er al opstaat!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wilhelmien
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2016 09:57
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Wilhelmien »

Bedankt voor de leuke reacties, maar als ik inlog staat er toch echt de 955 versie. En de 960 versie onder categorien staat gewoon geprijsd! Overigens is de 960 ook een oude versie want tomtom heeft in februair versie 965 uitgegeven...... Ik was nog nooit een Renault rijder maar ik vind dit toch wel knullig allemaal hoor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Inderdaad, R-Link is zeker geen plus punt voor Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cap
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 09:41
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Cap »

Hallo allemaal,

Na vele gesprekken te hebben gevoerd met dealer en Renault Nederland dacht ik laat ik mijn frustraties is lekker op het forum gooien...

Kort samengevat is het hele R-Link systeem een veel te dure onderontwikkelde tool waar ik iedereen die nog overweegt om hem aan te schaffen graag wil behoeden van een dure les die ik zelf heb ondervonden.
Het hele systeem wordt zeer slecht onderhouden en bijna niet verder ontwikkeld. Ik ben zelf al vanaf 2014 in bezit van R-Link en heb de ontwikkelingen tot nu op de voet gevolgd. Het meest stoort me nog de kaartupdates althans het niet verstrekken van de kaartupdates! Ik ben nu al bijna een jaar bezig om updates te verkrijgen voor mijn Europa kaart die ik in 2014 apart heb aangeschaft via Renault voor 99 euro. Wat blijkt er komen helemaal geen updates (althans niet verkrijgbaar voor R-Link) maar het advies is dan koop maar een nieuwe kaart!!!!! :twisted:

TomTom levert ze wel maar Renault krijgt het niet voor elkaar deze beschikbaar te maken voor het R-Link systeem. Dit gaat op korte termijn ook niet gebeuren en al maanden hoor ik dat ze het intern bespreken en er mee bezig zijn....
Dit vind ik ronduit schandalig en geldklopperij!
Het kan toch niet zo zijn dat ze sinds de introductie in 2013 tot heden er mee bezig zijn om dit soort simpele updates toe te voegen aan R-Link.....????
Hiermee bewijst Renault dat ze er helemaal niet mee bezig zijn en alleen maar geld uit de zakken van de consument willen kloppen!!!

Ik zou iedereen willen adviseren mocht je toch een Renault willen aanschaffen neem dan geen R-Link systeem, het is veel te duur en wordt bijna niet ondersteund!!! Koop voor de navigatie gewoon een TomTom kastje en na een tijdje een kaartupdate en je bent voor 200 euro helemaal klaar en up to date! Ipv 600 en geen toegevoegde waarde!

Ik ben me weer aan het oriënteren om een nieuwe auto aan te schaffen maar Renault is behoorlijk in de ranglijst gedaald ivm de service (ook op ander gebied). Ook bij de andere merken zal ik me niet laten verleiden om een navigatie erbij te kopen die 'ondersteund' wordt door het automerk want dan koop je een kat in de zak!

Wees gewaarschuwd mensen.
Mochten er mensen zijn die weten hoe ik het R-Link kan omzeilen om toch kaartupdates van TomTom binnen te halen verneem ik dat graag.
Met vriendelijke groet,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Dat omzeilen is nooit gelukt. Er is een firma menuvras.. Of zoiets die dat voor andere tomtom systemen doer, maar niet voor Rlink. Ik had bij aankoop ook geen keus: Rlink of geen navigatiesysteem. Inderdaad heel duur. Ik krijg nu just een mail van Renault dat ze klachten krijgen en daarom een enquete doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cap
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 09:41
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Cap »

Ik heb vanmorgen nog contact met Renault Nederland gehad maar er komt voorlopig nog geen verandering, ze zijn er mee bezig....
Dat heb ik al heel lang gehoord :-(
Wat betreft het omzeilen was ik al bang voor, is ook zeker niet mijn intentie maar als Renault me daartoe dwingt...
Ik ga in geen geval een nieuwe kaart kopen a 99 euro
Bedankt voor je reactie Theo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Cap, ik begrijp je frustratie. Veel mensen (ik incluis) hebben zo hun eigen verhaal over het al dan niet werken van r-link.....

Wat ik echter niet begrijp (misschien lees ik het verkeerd) is je verhaal over een update. De nieuwe kaarten ZIJN de de update's en hier moet je voor betalen. Volgens mij is het nooit de bedoeling geweest dat je op een bestaande kaart (gratis of goedkope) update's zou krijgen. Ook is een abonnement (vind ik jammer) niet mogelijk.

Er komen een paar keer per jaar nieuwe kaarten uit (die helaas wel achterlopen met Tomtom, laatste versie Tomtom is 9.65, momenteel r-link 9.60) die je dan voor € 99,00 kunt aanschaffen. En ja dat is veel geld, maar mijn dealer heeft mij hier gewoon bij de aankoop over geïnformeerd. Ik wist dus waar ik aan begon.

Overigens de geste van Renault om gezien het ongemak 9.60 tijdelijk gratis beschikbaar te stellen was wel leuk.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Spijtig genoeg is dat bij de meesten niet gezegd, en ik denk dat er nog auto's waren, waar je geen GPS systeem kon kiezen. Het was R-Link of het was niets. Overigens weten ze wel dat er iets aan de hand is, want vandaag kreeg ik een enquete over hun klantendienst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cap
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 09:41
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Cap »

Beste RenaultCaptur...
Wat ik bedoel is het reguliere update abonnenment wat je normaliter kan afsluiten om up-to-date te blijven met de recente kaarten. Dat is niet de normale kaart die eenmalig is kwa update en normaal gesproken ook goedkoper.

Bij mij is door de dealer verteld dat de update abonnementen verstrekt zouden worden via de site van R-Link, wat dus achteraf niet waar blijkt te zijn. Zelfs nu nog zeggen ze dat je dit via de site kan aanschaffen! Is dus niet waar en alleen een nieuwe kaart kan je kopen via de R-Link site. Ik heb ze dit ook laten zien in de showroom via mijn eigen account...

Jij spreekt over een mooie geste van Renault dat ze versie 9.60 gratis ter beschikking hebben gesteld....ik heb daar niet van vernomen en Renault had dan wel iets aan hun klanten kunnen laten weten. Ze hebben alle gegevens in de systemen zitten en zouden eenvoudig dit via R-Link kunnen activeren. Ik heb zojuist even gekeken welke versie ik heb en dat is volgens mij de 9.30....
Zou jij me kunnen helpen hoe ik de 'gratis' 9.60 kan verkrijgen?
Alvast dank.

Mvg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Cap,

Helaas dat abonnement bestaat niet. Overigens hanteert VW, Audi, Peugeot, etc, eenzelfde techniek. "Updaten" van de kaart kan alleen door middel van aanschaf van een nieuwe kaart (toevallig een maand geleden de Navigatie van de Peugeot 308 geüpdatet, die vroegen € 149,00).

De "geste" kwam ik tegen in My Renault en is o.a. op dit forum ruim gecommuniceerd.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cap
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 09:41
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Cap »

Ja precies dat bedoel ik, bij Toyota, Mazda, Subaru, Opel en Lexus is die mogelijkheid er wel!
Met andere woorden beter een los kastje kopen met lifetime update service en je bent stukken goedkoper uit en altijd actueel.

De 'geste' zal wel weer niet voor diegene zijn die als 1 van de eerste dit flop systeem hebben gekocht. In my Renault staat in ieder geval helemaal niets :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Niet iedereen zit, zoals ik, verschillende keren per dag op dit forum. Ik ben dan ook 79 jaar en werk uiteraard niet meer. Ik heb ook tijd om 'ambras' te maken, waardoor ik van Renault en andere firma's al eens tegemoetkomingen krijg.
Het feit dat zij op de dealers rekenen wat R-Link betreft vind ik al verschrikkelijk. Ik ben bij een, niet zo kleine, dealer, maar ik ben de enige waar hij al een update van het systeem heeft moeten doen. Gewoon omdat ik dat op mijn computer zie en dat toen, zoals bij velen hier, niet lukte! Het zou interessant zijn om te weten hoeveel mensen R-Link hebben maar geen computer, of die zeker niet dit opvolgen. Renault weet wel wie een R-Link heeft, waarom geen briefje met die update. Maar dan weer hetzelfde hoeveel dealers weten hoe dat moet? De mijne heeft mij uiteindelijk een SD kaart gegeven met V945 er op, en omdat ik ondertussen V960 had gekocht voor 0euro, werd die op die kaart, zonder problemen, geïnstalleerd.
Weet je dat, wanneer je een nieuw SD kaart koopt, dat in de store niet wordt ingeschreven en je daar je vroegere versie blijft behouden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erreen
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2014 11:51
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erreen »

Na een jaar alleen berichten te lezen en info opdoen, wordt het eens tijd om te reageren.
Ik heb sinds maart 2015 een Megane 3 RS, uiteraard met R-Link :D en ik vind het een geweldig systeem.
Ik snap dus niet hoe veel forum leden er problemen mee hebben (Theo-R-Link neem ik al niet meer serieus)
met updates e.d. Ik heb werkelijk nog nooit problemen hiermee gehad, ook niet met bepaalde aankopen.
Oke, TomTom op de R-Link loopt 1 versie achter per Q, maar wees eens eerlijk, missen jullie dat echt?
Komen jullie direct op die locaties/verkeerssituaties die pas gewijzigd zijn, en dan lekker kunnen bashen richting Renault?
Voor updates moet je altijd betalen, voor niets gaat de zon op. 99 euro voor een Q update is een hoop geld, maar kijk eens bij de overige merken. Toyota bijv. Navteq kaarten, 1 update 200 euro en die kaarten lopen dus 1 jaar achter!
Kijk eens op andere fora van de diverse merken en iedereen klaagt over zijn navigatie, net zoals hier gebeurt.
Maarja er zijn altijd mensen die iets te klagen moeten hebben om het klagen :D
Hier ook een gratis update naar V60 gedaan naar een bericht op dit forum, verliep uiteraard voorspoedig.

m.vr.gr. Erreen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

@Cap, Ik heb met een "losse" TomTom zowat heel Europa doorkruist. Bij de aanschaf van de Captur werd gesteld dat er een TomTom navigatiesysteem in de R-Link zit. Mooi, dacht ik daar kunnen we mee verder. Nou hiervoor, op dit forum, kun je lezen hoe ik daar nu over denk. Mijn grootste frustratie is niet zozeer de prijs, maar het feit dat je altijd achter loopt ten opzichte van TomTom zelf. Dat kan Renautl niet oplossen, is mij verteld. Bovendien is het systeem zelf ook niet helemaal betrouwbaar. Als Renault het inderdaad niet oplost, is mijn volgende auto echt van een ander merk. En dan liefst zonder navigatiesysteem zodat mijn losse TomTom weer in ere kan worden hersteld.
Zojuist de enquête ingevuld. Volgens mij houden ze die om onze frustraties te kanaliseren. Maar goed, je kunt er lekker grommen en dat heb ik dan ook gedaan. Niet op de klantenservice wel op Renault met zijn onvolwassen navigatiesysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

bijzonder, er schijnen dus inderdaad enquêteformulieren verstuurd te zijn zoals ik begrijp van Theo en cog. Ik heb niets gezien terwijl ik toch een GROOT probleemgeval ben geweest.
Ook heb ik op het forum moeten lezen dat er een gratis 960 versie kaart was.
Het schiet niet op allemaal wat dat betreft, ik ben dus echt afhankelijk van het forum om op de hoogte te blijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht