TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Toen ik vanmorgen startte kwam op mijn R-Link de vraag of ik mijn kaarten wilde updaten langs TomTom. Zijn er die deze vraag ook gehad hebben en wat wil dat zeggen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 171
Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40

Bericht door Huite »

Ik niet en begrijp de melding die je weergeeft ook niet.
Als het nog eens gebeurt: foto maken!
R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44

Bericht door rmdkg685 »

@theo-r-link
ik heb hem ook nog niet voorbij zien komen die melding
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 14612

Bericht door Verwijderd 14612 »

Zou de melding van Theo-R-Link er iets mee te maken kunnen hebben dat hij de Benelux kaarten heeft (niet de Europa versie die wij allemaal hebben)? In de R-link store wordt de Benelux versie via het internet aangeboden. Misschien is zo ook een update te krijgen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

Zou zo maar eens kunnen!
De Capturs in Duitsland daar worden veelal uitgeleverd met kaarten van DACH, ofwel Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Nooit iets op het Captur forum aldaar gelezen over problemen met kaartupdates.
Terwijl ze over alle details daar hevig kunnen zitten te zeuren... :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid

Ik heb inderdaad enkel Benelux, maar of het er iets mee te maken heeft weet ik niet. Zoals steeds was ik te snel om de tekst goed te laten doordringen, maar het was iets van 'Wil je kaartupdates langs TomTom?' en dan de keuze 'Ja' of 'annuleren'.
Dus wat het juist wil zeggen weet ik niet, en vermits ik 'JA' heb gezegd zal de vraag niet opnieuw komen. Moest ik iets ondervinden laat ik het hier wel weten. Wat het verschil met Duitsland betreft, tijdens mijn dispuut met de PR(?) van Renault, zegde die wel duidelijk dat elk land verschillende normen heeft. De een krijgt dat extra, de ander iets anders!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid

Gisteren kreeg ik de melding dat er een kaartupdate was en dat ik dat langs de computer moest doen. Wanneer ik echter mijn SD kaart in de computer stak, kwam het bericht dat ze bijgewerkt was. Dus???? Ik heb op de website van TomTom gezien en daar is de mogelijkheid om naar vele toestellen te updaten, maar niet naar Renault R-Link

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44

Bericht door rmdkg685 »

de persoon die mij de cheque toezegde heeft aangegeven dat rn had besloten om de update alleen via een nieuw kaartje te doen ,(Europa) omdat de updates van die grote waren dat het niet wenselijk was omdat via een draadloze verbinding met de r link rechtstreeks te doen , op mijn aangeven dat het via pc toch wel te doen moest zijn omdat dit meestal sneller gaat en je niet het risico loopt dat je verbinding wegvalt ,zei ze , daar had ze geen verstand van, dit was het geen ze de klagers mocht toezeggen en het waarom , ik vind het prima als het maar wel binnen die drie maanden is , zolang is de cheque geldig
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sylver
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Laatste bezoek: 19 jun 2014 22:36

Bericht door Sylver »

Ik had vandaag contact met Renault België.

Desondanks mijn kaartje niet goed werkt (zie ander topic hier) én ik nog binnen mijn gratis-dagen val, krijg ik GEEN nieuwe SD-kaart!
Ik moet de update zelf uitvoeren begin mei...

Dus in tegenstelling tot wat hier beweerd werd, zal de update gewoon via het internet beschikbaar zijn...

Of zijn ze weeral fout in België?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid

Ik vrees dat ze met die nieuwe update willen zeggen: nieuw kaartje KOPEN.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

door captur orange » Do Apr 17, 2014 6:38 pm
(....................................)
ik vind het prima als het maar wel binnen die drie maanden is , zolang is de cheque geldig
Ja dát zou lachen zijn! Als de nieuwe kaart, de 925 dus, niet binnen drie maanden komt.
Dan zijn al onze checks ongeldig.
Sturen we gewoon Rob nog een keer naar Schiphol Rijk. Of waar staat dat hoofdkantoor van RN ook weer.
Alleen dit keer met een oorlogsmissie uiteraard. Is Rob wel toevertrouwd schat ik in! :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Vertrokken - 14959

Bericht door Vertrokken - 14959 »

Ze strooien wel er snel met die cheque's, zal me niets verbazen dat ze nog even wachten met de uitgifte van de nieuwe kaart totdat de cheque's niet meer geldig zijn. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid

Iedereen is in "blijde verwachting", en er schijnen geen problemen meer te zijn met de R-Link, want er komen geen nieuwe vragen meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

door borry52 » Wo Apr 23, 2014 10:46 pm
Ze strooien wel er snel met die cheque's, zal me niets verbazen dat ze nog even wachten met de uitgifte van de nieuwe kaart totdat de cheque's niet meer geldig zijn. :mrgreen:
Sterker nog. Ik heb net een interne mailwisseling van RN gezien waarbij de verantwoordelijk man bij RN zegt dat het hem zou verbazen als de 9.25 er al in mei/juni is. Hij voegt daar aan toe dat de wonderen echter de wereld nog niet uit zijn.
Dat wordt dus lachen... :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid

Vond jij mijn reactie niet overdreven toen ik dit enkele weken geleden voorspelde? Voor mij is dit geen probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Vertrokken - 14959

Bericht door Vertrokken - 14959 »

:shhh:
Huite schreef:
door borry52 » Wo Apr 23, 2014 10:46 pm
Sterker nog. Ik heb net een interne mailwisseling van RN gezien waarbij de verantwoordelijk man bij RN zegt dat het hem zou verbazen als de 9.25 er al in mei/juni is. Hij voegt daar aan toe dat de wonderen echter de wereld nog niet uit zijn...
Dat wordt dus lachen... :mrgreen:
Je krijgt tegewoordig niets voor niets! :naughty: :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mouw
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 17 dec 2020 09:34

Bericht door mouw »

Renault vertelde mij 2 weken geleden dat 7.25 in juli verschijnt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

Zou passen bij het feit dat de R-Link 9.15 officieel uit januari 2014 is.
2 updates per jaar dus die een half jaar achter lopen bij TT en die (op jaarbasis) bijna 10x zo duur zijn.

Goed bezig! Drive the change of zoiets... :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 14612

@Huite Je berichten zijn echt verbijsterend. Hoe kan een zo groot bedrijf als Renault zo ongelooflijk blunderen als met deze R-link map updates. Als een TomTom bestand (Europa kaart V9.25) beschikbaar is kun je met wat goede wil een paar weken later SD-kaartjes waar het op staat bij de dealers hebben liggen. Nog beter is het natuurlijk om een en ander gewoon via TomTom kaart-update te laten lopen, maar Renault is duidelijk heel eigenzinnig als het gaat om hun R-link systeem.
Renault weet welke versie's ze willen gaan aanbieden (dus 9.15, 9.25, waarschijnlijk tzt 9.35 etc etc) dus alle voorbereidingen wat betreft gereedmaken van verkoopmateriaal, een bedrijf selecteren dat het bestand op de SD-cards kopiëert etc. kunnen getroffen worden. Het lijkt op treiteren van je klanten als je een half jaar (of misschien nog langer :oops: ) achter de originele publicaties aanloopt.
Ook wat betreft de geldigheidsduur van de verstrekte cheques kunnen er problemen komen. Ik heb een keer op het forum gelezen dat iemand een cheque kreeg (begin april) met een geldigheidsduur van 3 maanden. Als de nieuwe er dus eind juni nog niet is, begint dat aardig knijp te zitten.... :fp: en dan krijgen we al snel :discuss:

Heb net op de TomTom site gekeken en ontdek dat de V9.25 in februari door TomTom gereleased is. Nou zou het zomaar kunnen zijn dat de deal van Renault is dat ze pas mogen uitgeven als de nieuwere versie (dus V9.30) van TomTom "uit" is. Dan zou dus inderdaad publicatie van V9.25 voor R-link op zijn vroegst in mei kunnen zijn (vertraging dan dus 3-4 maanden). Ben benieuwd....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 14 feb 2021 12:03

Bericht door Brakb »

Hoi,
Heb gisteren ook een cheque van RN ontvangen van 165 euro om een nieuwe kaart aan te kunnen schaffen als deze uit is.
Als dit langer duurt dan 3 maand, want zolang is de cheque geldig, dan ga ik 2 weken ervoor naar de dealer en koop alvast de kaart.
Dan zegt de dealer dat deze nog niet beschikbaar is, klopt!, maar de cheque verliest zijn geldigheid en dan koop ik een tegoedbon bij de dealer :lol: en die regelt het maar met RN.

Misschien moeten we het een en ander ook op ander site's gaan zetten, auto week bv en zo zullen er nog wel meer zijn.
Renault nederland is wat mij betreft niet goed bezig.
Er zullen vast forumleden zijn die zeggen dat we zeuren want we hebben toch een cheque gekregen, klopt voor een deel :oops: maar als RN al weet dat de kaart langer gaat duren dan 3mnd dan is het makkelijk weggeven toch?
Anders koop ik wel wat anders want het is tenslotte een accessoires cheque.
Belangrijkste is dat onze R-Link het blijft doen :thumb:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 14612

@Brakb Goed idee!! Op mijn cheque staat inderdaad de algemene omschrijving accessoire cheque met als toevoeging: ondermeer een SD kaart Europa. Ik moet de dealer tegenkomen die dan als de V9.25 nog niet beschikbaar is moeilijk gaat doen als je een "voorbestelling" doet met betaling door de cheque. Zij leveren hem tenslotte gewoon in bij RN.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Bericht door Verwijderd 17807 »

Begin deze week (weer) een e-mail naar RN gestuurd mbt de kaartupdates. Gisteren een heel aardige meneer aan de telefoon gehad, die mij een service-cheque ter waarde van een nieuwe (SD) kaart van Europa toezegde. Versie 9.25 zal in mei uitkomen, waarbij de cheque ingewisseld kan worden bij de dealer. Het klonk allemaal betrouwbaar en ik ga er van uit dat dit allemaal wel goed komt. (We zullen zien!)
Op mijn vraag hoe dat nou zit met 3 maandelijkse kaartupdates zoals bij TomTom, werd gesteld dat Renault daar op dit moment niet aan kan voldoen!!! Er wordt aan gewerkt, maar wanneer dit operationeel zal zijn is niet te zeggen. Mij is wel duidelijk geworden dat Renault zich aardig verslikt heeft met de R-Link. Renault zou zich moeten realiseren dat ze haar klanten, waar de dealers zich de benen vanonder hun kont voor lopen, aardig tekort doet.
Verder zijn er nogal wat forumleden die positief zijn over LIVE Services. Ik ook, het werkt perfect, maar... Na 3 maanden moet LS aangekocht worden, €169,-- voor 3 jaar. Lijkt dus een redelijke prijs. (Eén jaar kan ook maar is voor wat de prijs betreft niet interessant.) Echter LS draait alleen op internet, dat pas na een jaar is verlopen. Als je inmiddels LS hebt gekocht, zal er een nieuw abonnement voor internet aangeschaft moeten worden. Dat wordt waarschijnlijk Pack Digital voor de prijs van €198,-- voor 3 jaar. (Ook hier kan een abonnement gekocht worden voor één jaar, maar is verhoudingsgewijs veel duurder.) Tel uit je winst.
Hoe zou het nou toch komen dat ik het gevoel krijg dat RN bezig is te proberen mij een poot uit te draaien met een onvolwaardig systeem? En wanneer gaat TomTom ingrijpen, of hebben ze daar ook alleen maar Eurotekens in hun ogen?
Jammer, jammer, jammer, want de Captur zelf bevalt mij prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

door cog » Za Apr 26, 2014 10:30 am
(.........................................)
Verder zijn er nogal wat forumleden die positief zijn over LIVE Services. Ik ook, het werkt perfect, maar... Na 3 maanden moet LS aangekocht worden, €169,-- voor 3 jaar. Lijkt dus een redelijke prijs. (Eén jaar kan ook maar is voor wat de prijs betreft niet interessant.) Echter LS draait alleen op internet, dat pas na een jaar is verlopen. Als je inmiddels LS hebt gekocht, zal er een nieuw abonnement voor internet aangeschaft moeten worden. Dat wordt waarschijnlijk Pack Digital voor de prijs van €198,-- voor 3 jaar.
Ik weet niet beter of de live services en het pack datje nodig hebt voor e-mail etc. gescheiden zaken zijn.
Kortom de live services die je koopt voor 169 euro werkt gewoon drie jaar lang.
Heb jij je info van die RN meneer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid

Ben jij zeker dat internet moet ingeschakeld zijn? Ik kreeg toch alle meldingen van Life Services voordat mijn internet was geactiveerd! Enkel het weerkanaal en mail niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Die info over het gebruik van LF in combinatie van internet heb ik inderdaad, gisteren, van die Renault meneer zelf, nadat ik er uitdrukkelijk naar gevraagd had. Dit is puur een "instinker", want zo ongeveer niemand heeft daar erg in. Ik ook niet, totdat ik dat enige dagen geleden toevallig ergens tegen kwam. Vandaar dat ik dat bij die meneer gevraagd heb.
Theo-R-Link: waren dat geen meldingen van TomTom zelf. Die krijg je namelijk ook zonder LS, alleen gaat dat langzamer. Overigens was bij mij internet al geruime tijd ingeschakeld zonder dat ik er erg in had. En langzaam dat dat is, ongelooflijk.
Huite: Kun jij mij vertellen hoe ik de gegevens van mijn Captur in mijn bericht krijg, zoals bij jou achter "huidige brommers" staat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 14612

@cog Er zijn in andere topics al heel wat berichten hierover geweest (vaak gebaseerd op dealer-informatie), waar gesteld wordt dat Discovery-pack en TomTom Life Services LOS van elkaar staan (precies zoals Huite al stelde een berichtje of wat hoger). Duidelijk is het allemaal niet, totdat er een forumlid is waar Dicovery pack verlopen is en Life Services nog steeds werkt zoals het bedoeld is: autonoom informatie uploaden voor de TomTom app op de R-Link. Ben benieuwd of iemand dit al ervaren heeft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

door cog » Za Apr 26, 2014 2:59 pm
Huite: Kun jij mij vertellen hoe ik de gegevens van mijn Captur in mijn bericht krijg, zoals bij jou achter "huidige brommers" staat?
Gebruikerspaneel -> profiel etc!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

door cog » Za Apr 26, 2014 2:59 pm
Die info over het gebruik van LF in combinatie van internet heb ik inderdaad, gisteren, van die Renault meneer zelf, nadat ik er uitdrukkelijk naar gevraagd had. Dit is puur een "instinker", want zo ongeveer niemand heeft daar erg in
.

Voorzichtig uitgedrukt heeft niet iedereen bij RN verstand van R-Link.
Nou maar hopen dat die persoon die jij gesproken hebt tot deze categorie behoord.
Zo niet ga ik t.z.t. hoogstpersoonlijk het hoofdkantoor van Renault in Frankrijk opblazen...
:mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 14612

@Huite Dat is een heeeeeeeeeeeeeeeeel eind rijden vanuit Noord-Duitsland :fp: (maar goeie actie :thumb: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Moet kunnen met een Captur!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Hierbij een omschrijving van LIVE Services welke ik ontvangen heb van de klantendienst van
Scan 141160003.pdf
Scan 141160003.pdf
Renault Nederland.
Op de tweede regel van de eerste alinea staat: Dankzij de verbinding met internet en de auto heeft u door middel van de 4 toepassingen van de TomTom LS altijd ....enz.
Volgens mij liegt dat er niet om maar, zoals eerder opgemerkt, heb ik dat ook nog gecontroleerd bij de meneer vn Renault, die dat bevestigde. Ook ik vind dit niet leuk, ook ik ging er steeds vanuit dat LS zelfstandig zou werken. Helaas....
O en, nu hoop ik maar dat dat met de bijlage is gelukt, want daar ben ik nog niet zo zeker van. Het kostte wel moeite dus het zou wel moeten lukken.
Scan 141160003.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17807

Nou, de scan staat er nu 3 keer op. Dat is scheepsrecht zullen we maar denken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

Tsja, hoop dat je het bij het verkeerde eind hebt...
Jijzelf ook neem ik aan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid

Dus is live services onbruikbaar als je geen discovery pack hebt! Dat is dan misleiding, en daar kunnen 'klantenorganisaties' een punt bij hebben. Of is er maar een 'gedeelte' dat niet werkt? SCHANDALIG is hier zeker het juiste woord en zelfs OPLICHTING is niet ongepast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 16028

Bericht door Verwijderd 16028 »

Ik weet niet of dat verhaal helemaal klopt want voor TomTom places heb je een speciaal abonnement nodig is niet zo kostenloos te Downloaden!!
Volgens mij werkt Tom Tom live ook zonder Discovery pack, het is natuurlijk makkelijk te controleren door gewoon RN ff te bellen die kunnen je het zo vertellen!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Theo-R-link
lid
lid

Dat is wat Cog blijkbaar gedaan heeft(zie hoger), met dit 'ontstellende' nieuws als gevolg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Kaartupdate
    door Leo1959 » » in EasyLink
    5 Reacties
    515 Weergaves
    Laatste bericht door amvih
  • kaartupdate
    door Steef1972 » » in EasyLink
    7 Reacties
    957 Weergaves
    Laatste bericht door rey_a
  • Kaartupdate al rijdend installeren
    door petrusbeuk » » in EasyLink
    2 Reacties
    534 Weergaves
    Laatste bericht door petrusbeuk
  • Foutmelding "Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig."
    door Frank-Renault » » in R-Link 2
    0 Reacties
    273 Weergaves
    Laatste bericht door Frank-Renault
  • Geen Geluid Tomtom
    door Fren » » in Renault TomTom Navigatie
    0 Reacties
    247 Weergaves
    Laatste bericht door Fren
  • R-link2, TomTom traffic en Dig Services gekocht, en nu?
    door Ruud2802 » » in R-Link 2
    3 Reacties
    865 Weergaves
    Laatste bericht door exroosje
  • TomTom versie ? Trafic 2012 Diesel
    door Scriba » » in Renault TomTom Navigatie
    3 Reacties
    276 Weergaves
    Laatste bericht door Scriba