Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Als navigatie kan je kiezen voor TomTom. Van Tommy is bekend dat ze lifetime Maps verstrekken. zie hier: Gratis Lifetime Maps
Bereik je bestemming sneller met GRATIS Lifetime Maps.
Als je een nieuw TomTom-navigatiesysteem of een nieuwe app voor je smartphone koopt met GRATIS Lifetime Maps, kun je gedurende de levensduur van je product ieder jaar 4 of meer volledige updates van je kaart downloaden. Je ontvangt dan alle updates van het wegennet, adressen en nuttige plaatsen. .
Hoe zit het bij Renault met de Captur, ik neem aan dat het navigatieappataat ook door TomTom is ontworpen of in ieder geval de maps geleverd, dan zou je er vanuit mogen gaan dat je ook LifeTime Maps kan krijgen, zoals ook bij je Smartphone, een app koopt. Op enig moment is toch de TomTom voor je Captur aangeschaft, gemakshalve bij de aankoop van je auto
Ben bang dat TomTom via Renault los staat van alle aanbiedingen van TomTom zelf.
Er is ook geen ondersteuning van TomTom zelf.
Mijn live services lopen af over 18 dagen.Die verleng ik wel.
Wel balen dat ik nog steeds verouderde kaarten heb (uit mijn hoofd v906 of zoiets).
Al regelmatig tegen wegen aangelopen die niet kloppen met de kaart.
Btw, Coyote Series verleng ik niet.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort.Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
@TCe120ECD
Ja TT biedt voor bepaalde modellen een lifetime constructie aan.
Moeten ze ook wel om te overleven met die losse kastjes (waar overigens niets mis mee is).
Bij Renault krijg je het R-Link systeem voor "weinag".
Renault wil dus de winst maken door het verkopen van software.
En ja je kunt recente TT kaarten van het net plukken.
Maar ze op je R-Link zetten is wat moeilijker...
Laat ons weten wanneer het je lukt!
@JanssenB
Als je je Captur een aantal jaren wilt rijden is een Live Services update via de dealer interessant.
Ja heb ik ergens anders hier al geschreven.
Je kunt de Live Services, net als ik, ook via de dealer afsluiten.
Kost 169 euries voor 3 jaar.
Duur maar goedkoper dan 3 x 1 jaar via MyRenault.
Naar de toekomst toe kun je zo waarschijnlijk ook kaartupdates etc. aanschaffen.
@Huite, als het me ooit lukt TomTom te updaten hoor je het.
€ 169,00 voor 3 jaar, wat kan je allemaal mee. En is dat noodzakelijk om de auto in topconditie te houden? Veel vragen, omdat ik mijn auto nog niet heb.
Als je zakelijk onderweg bent dan kun je dat TT abonnement binnen 1 dag terugverdiend hebben.
Het Live systeem is weliswaar niet zonder fouten maar wel heel nuttig is mijn/onze ervaring.
Afgelopen donderdagavond nog fluitend om een wegafsluiting op de A1 grensovergang D -> NL bij Oldenzaal heen gereden dankzij de Live Services van TT op R-Link.
Maar als je particulier onderweg bent maak je uiteraard andere afwegingen.
Voor zover ik weet staan voor de landen waar het niet mag de flitslocaties er niet op. Er hoeft dus niets "uitgehaald" te worden.
Voor Frankrijk is met de autoriteiten afgesproken dat er een soort melding van "gevarenzone" gegeven wordt. In de praktijk zullen dat vaak plaatsen zijn waar sowieso langzamer gereden moet worden en waar ook vaak flitscontroles zullen worden uitgevoerd. Dit is dus geaccepteerd en legaal.
Tip. Verleng via de Dealer. Bij mijn verlenging (betaling Credit Card) heb ik 30 dagen moeten wachten totdat deze geregeld was (na diverse telefoontjes met Renault Nederland).
@Huite
Onderstaande heb ik net van de van de site van TomTom gehaald.
In Duitsland wordt het gebruik van hardware voor waarschuwingen voor radarsnelheidscontroles, zoals “stingers”, verboden in paragraaf 23 van artikel 1b StVO 75, maar software voor flitsers is niet verboden. Er bestaat echter nog geen wettelijk precedent ter bevestiging hiervan.
Maar andere informatiebronnen geven weer anders aan. Hoe het precies zit weet ik ook niet.
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.
Ik ben ook wel eens benieuwd hoe dat afloopt/gaat met het updaten van TomTom in mijn Captur. Voorheen had ik een losse TT XXL en die kon ik updaten via TT Home, ook mapshare correcties was daar. Maar bij deze TT zie ik zelfs helemaal geen bestanden op de SD card staan en ik heb ook geen idee hoe ik die zichtbaar moet maken. Dus zelf updaten via kaarten van TT zal niet gaan en ben je blijkbaar dus verplicht om dit via Renault te doen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...
sinds donderdag in het bezit van een Renault Grand Scenic 2017.
Op de site van R-Link Store vind ik een abonnement terug zijnde TOMTOM TRAFFIC EN COYOTE SERIES EN CONNECTIVITY
(149,00 € )
Is dit het waard om te doen en blijven de kaarten dan...
Je kunt op het bestuurdersdisplay de google navigatie te zien krijgen (de build in, niet de carplay versie). Ook de instructies wanneer af te slaan ed.zie je daar. Ik mis alleen wel de eindtijd of hoe lang de rit nog duurt. Is dat mogelijk om die...
Ik bezig nog geen Renault maar er is een Renault 5 52kWh besteld in de iconic uitvoering. Zoals vele wel voor opvallend kiezen ben ik voor zwart gegaan.
Maar nu mijn vraag, ik zit alvast te kijken naar laadpas apps enz.