antwoorden op vragen

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Stephan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 feb 2010 19:44
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

antwoorden op vragen

Bericht door Stephan »

Hoi

Op diverse vragen van mij uit kwamen er nog nooit antwoorden op , wordt er weer een bericht gezet wat nergens op slaat zoals de espace gaat ons verlaten dan krijgen we weer diverse meldingen van wat jammer nou etc etc etc ,als we het forum nou eens gebruiken waar het voor is nl om problemen met elkaar op te lossen.Dat de espace niet goedkoop is............bij een beetje voorkennis van de uitvoeringen hadden het er veel kunnen weten dat de turbo niet 100% is en dat er meerdere typen rondrijden met problemen en de 2.0 16V en de 3.5 V6 geven van die reeks nog steeds de minste problemen en dan voorkom je het gezeur hij was te duur.

Ik vind het een tegenvallend forum wat dit betreft en heb er van geleerd dat je het beste maar zelf kunt uitvinden hoe iets gemaakt / gedemonteerd moet worden dan dat je de vraag hier neer gaat zetten.

Andere merken zijn beter in het behouden van een goed forum.

Gegroet :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lagunadriver2
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 370
Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
Actief als: particulier
Locatie: Fryslân

Re: antwoorden op vragen

Bericht door Lagunadriver2 »

tja, als je het niks vind zoek je toch een ander forum?

het forum is voornamelijk om ander mensen te helpen, helaas kan niet iedereen geholpen worden via internet.
en soms zul je ook geen reacties krijgen nee, maar om nou meteen een forum af te kraken?

kop op zeg!

dus er mag geen lolletjes getrapt worden op een forum, hmm word vast een gezellige boel dan :thumb: :roll:

Nee, ik vind het erg gezellig nu!,


Owja, als ik jou was zou ik een eigen forum starten waar geen ruimte is voor een lolletje, en als je niemand helpt dat je meteen van het forum gekickt word :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd7852

Re: antwoorden op vragen

Bericht door Verwijderd7852 »

Natuurlijk zullen er "betere" fora zijn, maar om het af te kraken..... Als ik jou zou zien en ik vind je niet mooi, dan zeg ik toch niet recht in je gezicht dat je ouders wat mis hebben gedaan....
De moderators hebben een hoop werk, en er zijn ook diverse updates dus als ik jou was zou ik lekker naar een ander fora gaan.
Ik zou naar een fora gaan waar ze allemaal 80 jaar zijn, hoef je er ook niks op op te merken, daar zullen ze niet dollen.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lagunadriver2
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 370
Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
Actief als: particulier
Locatie: Fryslân

Re: antwoorden op vragen

Bericht door Lagunadriver2 »

auke-ajh schreef: Ik zou naar een fora gaan waar ze allemaal 80 jaar zijn, hoef je er ook niks op op te merken, daar zullen ze niet dollen.....

nu niet over het volvo forum gaan beginnen hé :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd7852

Re: antwoorden op vragen

Bericht door Verwijderd7852 »

Lagunadriver2 schreef: Owja, als ik jou was zou ik een eigen forum starten waar geen ruimte is voor een lolletje, en als je niemand helpt dat je meteen van het forum gekickt word :wink:
Dat zou juist met onze topicstarter moeten gebeuren....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stephan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 feb 2010 19:44
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

Re: antwoorden op vragen

Bericht door Stephan »

En dan zich uiten over een espace terwijl er laguna en volvo gereden wordt. Man je weet niet eens wat een espace is.
Oh ja, volgens mij zijn het juist die 80 jarige die volvo rijden en de jongere generatie kan zich wat anders verooloven. Volvo for life is toch de slogan,nou als je die met je 70 koopt dan gaat die inderdaad tot je dood mee. :dance: :dance:

Natuurlijk kan er een lolletje gemaakt worden maar wat mij frustreert is dat er op vele vragen juist geen antwoord komt en als er iets lulligs voorbij komt dan komt iedereen met een antwoord. :cry2: :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wlaguna
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 1228
Lid geworden op: 27 nov 2004 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Edam

Re: antwoorden op vragen

Bericht door wlaguna »

laat dit geen persoonlijke vete worden tussen de mensen die hier reageren.
hou dit topic in de gaten.
en dan nog geen discussie over dat mensen die laguna rijden niets weten over een espace en zo.
want techniek is techniek.
trouwens als het goed is zijn de laguna 2 en de espace 4 op hetzelfde platform gebouwd en heeft de espace dus onderdelen die uit de laguna komen.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: antwoorden op vragen

Bericht door Pleiades »

Zelf hebben we twee Espacen, maar dat betekend niet dat ik al je vragen kan beantwoorden. Het is ook vrij moeilijk bij dit type auto om een diagnose te stellen zonder daadwerkelijk bij de auto te zijn, op een forum kan men alleen speculeren wat er mis is. Dit soort auto's moeten gewoon uitgelezen worden om te zien wat nou exact het probleem is.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wlaguna
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 1228
Lid geworden op: 27 nov 2004 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Edam

Re: antwoorden op vragen

Bericht door wlaguna »

dat ook je kan tegenwoordig niet veel meer zonder uit te lezen bij de huidige auto,s.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: antwoorden op vragen

Bericht door WillemS »

Doel van een Forum is naar mijn mening dat gebruikers hun ervaringen delen en als er kennis van zaken is doordat er prof's of semi-prof's meedoen is het mooi meegenomen.
Er zit idd vaak wat emotioneel en dom geklets tussen, maar dat hoort erbij.
Vroeger had je Problemcar maar daar zaten heel veel partikulieren op, met als gevolg dat de Prof's er niet veel meer op doen.
Wil je echt proffessioneel antwoordt op je vragen ga dan naar bv. www.amt.nl/garageforum dat is voor profi's.
Ikzelf heb als zzp' er op dat forum een groene overall verdiend.
mvg
WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Admin
Site Admin
Site Admin
Posts in topic: 1
Berichten: 2094
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27
Actief als: particulier

Re: antwoorden op vragen

Bericht door Admin »

Stephan schreef:...
Andere merken zijn beter in het behouden van een goed forum.
...
Hieruit maak ik op dat je er van uit gaat dat dit forum door Renault Nederland of Renault België gerund wordt.
Dat is evenwel, zoals bij vrijwel elk forum, niet het geval.

Het forum is 100% een particulier initiatief, waar eenieder, inclusief de moderatoren, onbezoldigd hun tijd en energie insteken.

Dat je hier niet hebt gevonden wat je zocht, is jammer. Niet meer, niet minder.
Kan (helaas) op ieder forum gebeuren. :hand:
Het gebruik van Renaultforum is en blijft gratis.
Jammer genoeg kost het wel geld om te blijven doen wat wij nu doen.
Geld uitgespaard?
Overweeg dan steun aan ons met een donatie via paypal naar donatie@renaultforum.nl
Dan halen wij als dank de reclame voor je weg van het forum

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RPS
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 193
Lid geworden op: 09 jul 2007 17:32
Actief als: particulier
Locatie: Schiedam

Re: antwoorden op vragen

Bericht door RPS »

Ja soms duurt het even voor je een bevredigend antwoord krijgt, en soms ook helemaal niet.
Ik weet niet welke vragen je hebt gesteld maar soms worden steeds de zelfde vragen gesteld en hebben de overige forumleden zoiets van 'ja dag die vraag hebben we al zo vaak gehad' en kan je met wat speurwerk via de zoek optie je antwoord zelf vinden.
Ondanks het feit dat de lezers je stem niet kunnen horen, kun je onbewust een bepaalde toon meegeven in je vraag of bericht die verkeerd begrepen wordt en dan worden eventuele antwoorden wat negatiever opgetekend, en dat gaat dan vaak van kwaad tot erger tot dat een moderator ingrijpt.
Het op dit moment niet hebben van een Espace betekend niet dat iemand er niets van kan weten.
Zelf rij ik nu in een Vito, maar onze vorige auto was een Espace en ik kan je vertellen die kan ik redelijk dromen, deed bijna alles zelf aan de wagen en ik zal het lijstje met werkzaamheden hier niet bij zetten want dat is echt lang, een ook duur geweest. Dit was na het ontdekken van het volgende probleem aan de wagen ook de reden hem weg te doen.
Ook zit ik op diverse andere autofora omdat ik enige tijd aan het rondkijken ben geweest naar wat onze volgende auto ging worden, door via fora je in te lezen krijg je een aardig beeld van mogelijke aandachtspunten bij je zoektocht.
Ik begrijp je frustratie wanneer je een probleem hebt en dat snel wil oplossen en hier niet het gewenste antwoord krijgt.
Toch gaat het op dit forum, naar mijn mening, in vergelijking met andere fora redelijk tot bijzonder snel.
Ook moet je een beetje rekening houden met het tijdstip van vragen, overdag werken de meeste mensen en zal je niet snel een antwoord krijgen terwijl aan het begin van de avond iedereen actiever op het forum zal zijn.
Zoals al aangegeven door anderen gaat het hier om het delen van kennis door prive personen die soms toevallig bij een garage of zelfs dealer werken en daar met elkaar van profiteren om een auto te kunnen blijven rijden die ongeacht het merk of type verdomd veel geld kost en toch een beetje ons troetelkindje is.
Als je iets vraagt kun je antwoord krijgen maar het staat iedereen vrij om wel of niet te reageren.

Toch succes en plezier op dit forum. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Re: antwoorden op vragen

Bericht door wesley015 »

Op al jou topics is nu geantwoord. Dus nu niet meer zeuren. :dance:
Gebruik eerst de zoekfunctie om naar een onderwerp te zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stephan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 feb 2010 19:44
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

Re: antwoorden op vragen

Bericht door Stephan »

Dank je wel voor de antwoorden op de verschillende items,er zijn er al bij die achterhaald zijn maar voor het bed paneel ben ik geholpen

Bij de volgende beurt laat ik de boel even uitlezen (als ze dat niet standaard doen)

Het zijn kleinigheden die ik merk aan de espace,rijdt perfekt en het comfort ben ik bij andere nog niet tegengekomen maar wil toch dat alle mankementen verholpen zijn/worden want dat geeft bij mij irritatie aan de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht