Twizy gearriveerd bij de dealers

Voorpagina / in het nieuws
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Plaats reactie

Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door renault15.17 »

Bij diverse dealers kun je vanaf nu de Twizy bekijken. Maar natuurlijk ook voelen, proefrijden en bewonderen. Want het is natuurlijk geen auto in de zin zoals we die kennen. Maximaal twee personen, 100% elektrisch en (half) open.

Ga de Twizy bekijken en oordeel zelf.

Afbeelding

Afbeelding
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door mechanic »

Je hebt de twizy zonder deuren, dat is een 45kmph uitvoering. De twizy met deuren, 'lamborghini style' is een 80kmph uitvoering. De deuren hebben geen ramen, dus je zit nog vrij open. Heb al een rondje gemaakt, het is een leuk hebbeding maar in de praktijk heb je er weinig aan. Je moet hem nog gewoon parkeren in de p-garage, en in de regen is het hopeloos. Prijzen tussen de 6000-7500euro uit mn hoofd, koop ik liever een twingo voor. Actie radius ong 80km, is voor in de stad prima.
Al met al leuk ding om te zien en mee te spelen, maar als enig vervoermiddel niet mijn aanrader.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door Pleiades »

Ik heb ze hier al rond zien rijden :mrgreen:
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door DHL »

Heb bij de dealer in eetje gezeten. Vroeger voor ik ziek was, had ik steeds buggy's. Jullie kennen dat wel, strandbuggy's. Vooral de AXT Crossbone was m'n ding. Franse makelij, werd na het failliet gaan van Matra in die fabriek gebouwd.
Jaah.. ook veel polyester:)
Maar om tot de Twizy te komen, die AXR en die Twizy doen me op een manier heel hard aan mekaar denken. Geen van beiden is echt bruikbaar alle dagen. Beiden geven je minimale beschrming tegen weersinvloeden. Ze vallen allebei nogal op in het verkeer. En de topsnelheden zijn vrij beperkt, in het geval van de Twizy zelfs beetje te beperkt. Ik ondervond dat je in het huidige verkeer toch 100 km per uur moet kunnen om niet 'in de weg' te rijden.
De prijs van beide voertuigen was ook gelijklopend.
In mijn ogen is een Twizy eerder een amusementsvoertuig, et zoals de Crossbone dit was.
Ergens jammer vind ik. Meestal zit ik alleen in de wagen. De grootste afstand die ik moet rijden is 40 km heen.
Mocht de Twizy nu een top rond de 100 hebben, rijbereik van effectief 100 km, voorzien van zijruiten, verwarming en airco in optie... dan zou die een sterke indruk kunnen gemaakt hebben voor me. Mag dan nog 1000 Euro extra kosten (maar da's dan ook het maximum, want in die prijs zit je dan in een conventionele wagen waarin je met min 4 personen kan).
Ja, doe er die paar zaken bij voor 1000 Euro, en ik kocht er ene... Kon ik goedkoper naar de dokters rijden en toch weer beetje plezier aan de rit beleven. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door CPTR »

In de zomer een Twizy, in de winter een Canta :mrgreen:

Voor beiden is een goed huwelijk essentieel :lol:

Afbeelding
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door ericon »

Ik vind het wel een leuk karretje hoor!

Pleiades schreef:In mijn ogen is een Twizy eerder een amusementsvoertuig, et zoals de Crossbone dit was.
Ergens jammer vind ik. Meestal zit ik alleen in de wagen. De grootste afstand die ik moet rijden is 40 km heen.
Mocht de Twizy nu een top rond de 100 hebben, rijbereik van effectief 100 km, voorzien van zijruiten, verwarming en airco in optie... dan zou die een sterke indruk kunnen gemaakt hebben voor me.
Ik zie dat toch even anders, als ik naar de benzineprijzen en files kijk zullen dit soort auto's de toon gaan zetten in de toekomst.
Kijk eens naar de Igo/C1/107 rage, als je deze karretjes 15 jaar geleden liet zien lachten je ze uit.
Mijn oer 5je is tegenwoordig een normaal formaat geworden op de weg terwijl dit 5 jaar geleden nog een ukkie was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door DHL »

De wagens worden eigenlijk wel alsmaar groter hoor. Clio 3 had de Megane 2 in het vizier. Vroeger had je ook kleintjes, kleiner dan de c1 en dergelijke. Denk maar aan de Justy, de echte Mini, een 2PK,...enz. Ook werden de wagens stukken breder. Gevolg is dat de constructeurs een nieuwe markt vonden... jaah de kleine wagens. Hoe raar dit ook moge lijken.
Bvb BMW 3-serie was jarenlang de 'kleine' BMW. Is een 1 serie gekomen. VW Polo die steeds groter werd en nu groters is dan de VW Golf1. Hebben ze een Lupo moeten uitbrengen...
Je merkt dit vooral aan woningen die in de jaren 60 a 70 gebouwd werden. Moet eens proberen een middenklassewagen in die garages te zetten.. Lukt haast niet meer.
Je moet weten dat Nederland een totaal andere wijze van belastingen heft dan Belgie. Hier zie je zulke kleine wagens ook, maar minder. Er is immers geen belastingsvoordeel tussen een Twingo 1.2 en een Clio 1.2 om maar iets te zeggen. Bij jullie wel he. Hier zie je weinig Twingo's ivg met Clio's. Idem voor de andere merken.
Maar Twizy probeert gewoon een nieuw segment te creeeren. Het bestaat nog niet in feite als segment. Daarom heeft men geen vergelijk waardoor bvb de te verwachten verkoopscijfers totaal niet kunnen voorspeld worden.
Trouwens, hier in Belgie is de Twizy niet gehomologeerd als personenwagen maar als quad... Hierdoor geen verplichting tot crashtest en dergelijke. Ook geen jaarlijkse keuring nodig. Tja, ik zie hem eerder onder de noemer amusementsvoertuigen en zie hem nooit de hoofdwagen van een koppel worden. In die prijsklasse koop je immers een personenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door mechanic »

Hier in nederland valt de twizy ook niet onder de categorie auto, hoe deze wel heet kan ik ff niet op komen :D
Rijbewijs is wel nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door DHL »

Ja, bij ons heeft dit ook eigenlijk een andere naam. We zeggen gemakkelijkheidshalve 'quads' hier, maar in feite noemt dit ook anders. Eén van de voorwaarden is bvb dat er max 2 mensen in kunnen plaatsnemen en zo mogen er ook geen zijruiten zijn.. De 45 km per uur versie zou kunnen bestuurd worden vanaf 16 jaar hier, maar mag dan wel geen passagier meenemen.
In iedere geval, mocht ik niet naar de centjes kijken, zou het me wel leuk zijn eentje te hebben. Enkel voor de warme zomerdagen. Maar zo is het wel duur speelgoed he:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door mechanic »

Het is zeker duur voor het geen wat je krijgt, en de stroom is ook niet gratis dus het kost zoiezo gewoon geld per kilometer.
Afschrijving weet niemand nog volgens mij, maar als ik het makkelijk kon missen zou ik er meteen eentje kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door Pleiades »

Tja alle elektrische auto's zijn duur.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door DHL »

Lijken me ook nog niet echt klaar voor dagelijks gebruik. Zeer duur in aankoop, weinig laadpunten, traag, duur wellicht bij pannes,...
Lijkt wel of men de auto opnieuw moet uitvinden. Toen de diesel minder algemeen was, leek die in vele opzichten beetje op de electrische wagen...enkel de aankoop was niet zo overdreven duur. Stond een Fluence bij de dealer. Als ik me niet vergis kostte die 27.000 Euro+huur batterij. Top 130 per uur, rijbereik in goede omstandigheden 200 km (maar de verkoper haalde er slechts 120 uit). Daarnaast stond een Flunce met dieselmotor, duurste uitvoering. Was na korting heeeeeel veel goedkoper dan de electrische. En je hebt een gekende restwaarde, van de elektrische zou ik niet weten hoeveel je terugkrijgt na pakweg 5 jaar (maar vrees dat dit een teleurstelling zou kunnen zijn). Tja, mijn keuze tussen die twee zou heel snel gemaakt zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door renault15.17 »

Elektrisch rijdt wel veel beter dan een diesel (of benzine).
En tja, als je miljoenen benzine- en dieselmotoren maakt tegenover misschien 10.000 tot 50.000 elektromotoren dan lijkt het me logisch dat elektrische auto's nog duurder zijn. :think: En die infrastructuur die komt er wel. :thumb: Maar op dit moment hoeft niemand met een Twizy verlegen te zitten om laadpunten, want het ding kan gewoon in een normaal stopcontact. :wink:

In Japan is overigens de Nissan Twizy onthuld:

Afbeelding
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door DHL »

Ja, dat is wel juist van die laadpunten, kan je overal inderdaad aan een gewoon stopcontact hangen. Maar stel, je moet naar het ziekenhuis, of je gaat een dagje naar zee,... dan weet ik nergens een plaats waar je kan bijladen. Of je zou al een cafe-eigenaar moeten aanspreken lol.

En dat beter rijden, inderdaad, qua geluid, gelijkmatigheid en zo is dit beter. Maar ik drukte me verkeerd uit. De prestaties van een electrisch voertuig 'neem bvb Kangoo) zijn echt bedroevend. Ok, is om de range te vergroten, maar zo'n Kangoo is echt wel behelpen hoor.

Als laatste de prijs. Ook juist, iets wat in massa geproduceerd kan worden is goedkoper. Eerlijkheidshalve moeten we er ook nog bijzeggen dat je bij Renault niet alleen een voertuig koopt, maar er ook een dienstenpakket bijkoopt. Zo komt men je bvb dag en nacht bij eender welke panne gratis depanneren, je kan aan heel scherpe prijzen een gewoon voertuig huren als je op reis wil gaan, enz.
Momenteel is er echter niets wat de balans in de richting van een electrische wagen doet overbuigen. Je moet echt al heel groen zijn om zoveel extra te willen uitgeven voor een minder dagdagelijks bruikbaar voertuig. Getuige ook de verkopen, enkel een paar grote firma's of overheden kochten ze tot heden. De twizy zal wel meer succes kennen omdat hij een speels karakter heeft en toch min of meer betaalbaar blijft (of het nu duur of goedkoop is, maakt ieder voor zich uit).

Maar electrische wagens zullen mettertijd wel doorbreken denk ik. Hiervoor staan er teveel constructeurs klaar om hun voertuigen op de markt te brengen. Andere alternatieven waren nog duurder om te ontwikkelen.
Het is gewoon te vroeg voor de particulier. Er zal niet alleen een grondige mentaliteitsverandering nodig zijn, maar de prijs, het rijbereik en de prestaties zullen echt wel meer in evenwicht moeten geraken. Zolang dit niet zo is, zal de verbrandingsmotor zegevieren. Beste oplossing lijkt me tot heden de hybridewagen. Het beste van 2 werelden. Wel duurder dan een traditonele wagen, maar dit verschil werd tot vorig jaar weggewerkt door een overheidstoelage. (in Belgie).
En dan zie je, als de prijs gelijklopender wordt (al is het kunstmatig door een toelage), en de prestaties niet verminderen, men toch naar dit soort voertuigen overstapt.
Gewoon nog een jaar of 10 afwachten.... Tegen 2022 zal er één en ander veranderd zijn (misschien moeten we deze discussie dan nog eens uit de archieven halen, bij wijze van grap lol)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door renault15.17 »

Vanavond was de Twizy zelfs onderwerp in het 20:00 journaal!! :shock: :thumb: :thumb: 8)
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Twizy gearriveerd bij de dealers

Bericht door BramvT »

Een grappig ding, dat wel.....laat leuke auto's ontwikkelen maar aan Renault over (vanaf 1970 een 2e hands R4 van bj. 62 en later diverse R6 en R16's gehad), maar ik heb niks aan een Twizy.

Een vervoermiddel moet OF helemaal dicht zijn en een kachel hebben (en liefst airco)....of ik pak mijn Tomos Snorbrommer (met fietstassen) voor straten die bijvoorbeeld autovrij zijn ed.
Je kunt in die Twizy niet eens de zaterdagse boodschappen in kwijt. :naughty:

Nu ben ik nogal een dieselfanaat, zit weleens te kijken naar de nieuwe Ligiér met 2-cylinder DCI motor...is een Brommobiel, heeft verder alle comfort, WB-vrij...zeer zuinig (400cc).
Afbeelding
De DCI-motor van Lombardini, waar ook al gewerkt wordt aan een hybride. Daarbij zorgt een elektromotor voor de aandrijving, een dieseltje dient alleen voor stroomopwekking met een generator.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in