vering stugger maken

Gebruikersavatar

Topic author
dito
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2012 22:35
Actief als: particulier

vering stugger maken

Bericht door dito »

Dag Allen,

Mijn Espace 3.5 uit 2007 vind ik te slap geveerd. Heb achter mad veren binnen de bestaande veren geplaatst wat behoorlijk scheelt. Voor schijnt dit niet mogelijk te zijn?

Ik wil hem toch stugger hebben, kom uit een X5 dus dat is even wennen.

Wat raden jullie aan, kortere veren, ca 3,5 cm verlagen of andere schokbrekers?

Ik verneem graag van jullie.

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

doeke
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:54
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door doeke »

Orgineel laten. De veren zijn toch stug genoeg? Wil je deze echt stugger hebben gaat dat ten koste van het comfort en de rijeigenschappen. Overigens met een 3.5 V6 is het mogelijk om stevig door een bocht te gaan. En snel is hij ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: vering stugger maken

Bericht door plorie »

Blijkbaar zijn ze niet stug genoeg, anders stond zijn vraag hier niet. Vanaf een X5 is dat idd wel heel andere koek.
Alleen je vering aanpakken zal niet het beste resultaat geven, veren en dempers zijn op elkaar afgestemd. Wil je echt steviger op de weg liggen dan zul je niet ontkomen aan een complete set, voor zover dat voor een Espace IV te vinden is.
Zelf heb ik onder BMW's goede ervaringen met Bilstein, de B6 is een semi-sportdemper die duidelijk straffer is dan origineel maar nog genoeg comfort over laat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dito
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2012 22:35
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door dito »

Stug genoeg zijn ze zeker niet en hard door de bocht moet je laten met mijn auto. Ik heb inmiddels de oplossing laten monteren, levelplus ringen. De bovenste veer wordt min of meer uitgeschakeld en het rijdt stukken beter. Drempels kunnen nu fatsoenlijk genomen worden en overhellen in de bochten is veel minder. Scheelt zo'n 2 cm doorzakken en dat merk je.

Mooie oplossing.

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: vering stugger maken

Bericht door 76-er »

Klinkt interessant. Waar heb je dat laten doen en wat was je er ongeveer voor kwijt? (als ik zo brutaal mag zijn) :wink:

Heeft dit ook nut als je veel balading meeneemt, zoals bv 3 fietsen achterop?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: vering stugger maken

Bericht door plorie »

Op google vond ik een setje per as voor €39. Ze worden met tyraps vastgezet (als hij daar op leunt vraag ik me af hoelang het blijft zitten) maar montage kan nooit lang zijn: opkrikken, wiel eraf, vastmaken, wiel erop, klaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dito
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2012 22:35
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door dito »

Ik heb ze gekocht in sassenheim, http://www.niveauplus.nl/levelplus/prod ... ingen_2st/
Richard de Groot heeft ze zelf gemonteerd, voor hoeven de wielen er niet af. Achter heb ik hulpveren van Mad , kost echter 180 euro incl. montage. Een setje ringen 39 euro.

De toekomst zal leren of ze goed blijven zitten maar als ze zitten werkt het perfect. Voor mij , zeker het proberen waard.

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: vering stugger maken

Bericht door plorie »

Lukt het om eventueel een fotootje te posten? Vind het best interessant voor dat geld. Er hoeft ook niets los, scheelt je weer een keer uitlijnen :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dito
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2012 22:35
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door dito »

Zo zit het maar dan aan de bovenzijde.

http://www.niveauplus.nl/levelplus/producten/

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: vering stugger maken

Bericht door plorie »

Die foto's had ik ook gevonden, maar ik was benieuwd of bij jou de tyraps ook zo zitten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dito
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2012 22:35
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door dito »

Yep. Precies zo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

doeke
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:54
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door doeke »

Waarschijnlijk niet stug genoeg? Wat....wil je er een sportwagen van maken? Moet je geen espace gaan rijden.
Naar mijn bescheiden mening is een espace 3.5V6 stug genoeg geveerd. Om de simpele reden ....je hebt ruim 240 pk aan boord en dat voor een ruimte wagen! en de auto is in evenwicht.

Maar ok...van een Uberwagen X5, naar een tsja.....renault espace....dat is wennen. Maar dan in positieve zin. Dus mijn advies: laat de espace in originele staat...dan heb je er veel meer plezier van en.....blijft de boel langer heel. Dat scheelt in jouw beurs.

Doeke (espace 3.5V6 initiale)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dito
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2012 22:35
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door dito »

Oneens. Mijn auto is slap geveerd. Staat 138K op de teller, wellicht dat veren en schokbrekers wat vitaliteit verloren hebben maar een bocht nemen met enige snelheid deed me ongeveer op de andere stoel belanden. Stoelen zijn OK maar zijdelingse steun is slecht.

Hij is nu goed geveerd, zeker niet stug maar acceptabel. Nogmaals , kan aan mijn veren liggen maar rijgedrag over drempels en in bochten was belabberd en is nu zeer acceptabel.

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: vering stugger maken

Bericht door plorie »

Ik lees nu wat reacties dat stugger maken onderdelen kapot zou maken of het rijgedrag negatief beinvloedt... beide niet waar. Een fabrikant maakt een onderstel met een bepaalde visie, die aanspreekt op de gemene deler van de doelgroep. Als je dat wilt aanpassen naar je eigen smaak is daar niets mis mee, zeker niet met zoiets wat zo weer terug te brengen is naar de originele staat.
Het ligt er maar net waar je uit komt. Mijn 7-serie vond ik te zacht en heb deze aangepast met Bilstein B6 en Eibach veren, voldoende comfort maar een veel strakker weggedrag. Wordt het daar gevaarlijker van of gaan er onderdelen sneller kapot? Integendeel! De handling verbetert aanzienlijk, maar niet iedereen vindt het comfortabel genoeg. Dat is het enige punt wat je als berijder zelf moet bepalen.

Wat met deze inzetstukken gemaakt wordt is een benadering van progressieve veren: stugger worden naarmate er verder ingeveerd wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door DHL »

Heeft hier eventjes niets mee te maken... Die Richard De Groot, heeft die man toevallig een buggy?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dito
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2012 22:35
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door dito »

Geen idee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

doeke
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:54
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door doeke »

Maakt mij niets uit hoor...het is jouw wagen. Als je jouw wagen wilt verharden of er andere zaken aan toe wil voegen die niet tot het originele pakket behoren...prima. Maar het komt bij mij over van: "ik wil wel maar ik kan niet"...als je mij begrijpt. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk.

Naast een prachtige espace ben ik ook de trotse bezitter van een S70R(260pk) en S60R(300 pk). Deze auto's hebben veel vermogen en zijn stug geveerd. Dat past bij het type auto. De S70 heeft inmiddels ruim 300.000 km's gereden en ligt nog steeds heel strak op de weg. Het is geen sportauto maar wel zeer snel. De S60 is van een ander type. Net 100.000 km's en heeft meer comfort dan de S70. Terwijl het onderstel hetzelfde is? Onderstel verlagen, stugger maken? Denk het niet.

Dus: espace snelle goedzak met vermogen maar het is een reisauto....geen sportwagen. De beide volvo"s .....sportievelingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door DHL »

Pfff, Doeke... ik wil wel maar ik kan niet. Wat heeft dat ermee te maken. Dus volgens jou is elkeen die z'n wagen, eender op welke manier aanpast, zo'n type. Wat met chiptunen, mooiere velgen, verlagen,...? Kan je gelijk ook zeggen dat iemand op circuit met een gepreareerde Megane eigenlijk een Ferrari moest kopen. En al die mesnen met een Wbastokacheletje beter de bus zouden nemen (die is altijd verwarmd als je instapt:))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dito
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2012 22:35
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door dito »

Tja, het is inderdaad mij wagen en als ik hem stugger wil maken dan kan ik hem stugger maken. Van schudden na een drempel ben ik geen fan!

De toekomst zal uitwijzen of dit schadelijk blijkt maar ik treed graag buiten de bestaande paden en hou van innovatie. Daarin ben ik in het verleden nooit teleurgesteld.

Ik overweeg achter ook een set te monteren.

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RJB-espace
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 sep 2012 01:20
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: vering stugger maken

Bericht door RJB-espace »

Ik zeg lekker stugger maken.

Ben al een aantal Franse auto's gewent en ja dat veert heel anders als een Zweed of Duitser. In het verleden zelfs diverse meerdere Duitsers stugger gemaakt omdat mij dat beter paste.

Nu ook aan het rijden met een Espace en ja ik kan mijzelf compleet vinden in de swing die in de vering zit te soft, Ik moet zeggen naar mate dat je er langer mee rijd wen je er wel steeds meer aan.
Dus ik heb nu zoiets van tja ga ik er nieuwe schokkers onder zetten of doe ik er lekker niets aan ........... Dat ik het nu nog niet weet. Wel weet ik dat als er vreemde mensen in de Espace stappen krijg je te horen zo hey heeft die auto luchtverontreiniging ofzo hahahahaha dus dat geeft mij wel aan dat het aan de zachte kant is.

Maar goed zoals ik al zei, je went er meer en meer aan

Wat jou keuze ook zal zijn, wel of niet harder voor de auto op zich maakt het niet uit. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je auto nadat je de vering stugger hebt uit elkaar gaat vallen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

doeke
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:54
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door doeke »

DHL....als je goed leest dan snap je het wel...hoop ik. :D
Maar voor meer duidelijkheid;
Een auto opleuken is niet mijn ding, en ...inderdaad koop dan een sportauto of een megane RS of zoiets. Kijk dan heb je wat. Maar een espace stugger maken terwijl dat niet binnen zijn niche valt....gaat mij te ver. Het "gerommel" aan een auto komt bij mij inderdaad over als "ik wil wel maar kan niet" en dat ontluikt bij het onweerstaanbare gevoel van een glimlach en bedenkelijk nee schudden.

Maar .... iedereen in zijn waarde laten. Dat absoluut.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dito
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2012 22:35
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door dito »

@ Doeke, wat een onzin. Hoe zou iemand die zijn espace stugger wil maken niet kunnen? Wat niet kunnen?
Een volvo kopen?

Het geeft maar weer aan hoe mensen zich kunnen beperken tot hun eigen veilige wereld.
Ik heb een audi A6 2.8 quattro gereden. Vond ik te stug. Daar zet ik dan standaard veren onder. 3 jaar heerlijk mee gereden.

Het is simpel, love it , leave it or change it!

C'est Ca!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door DHL »

Doeke... vooral je laatste zinnetje getuigt van tja, hoe zou ik het zeggen? Contradictie in je spreken? Denk dat ik het zo erg beleefd formuleer:)
Laat de mensen nu gewoon hun wagen personaliseren zonder hierom uit de hoogte te doen. Weet je wat ik willen en niet kunnen vind? Je bezit opsommen zonder dat dit ook maar iets met het onderwerp te maken heeft. Niemand heeft een boodschap aan je Volvo's in een zuiver Espace topic... Maar wellicht vernoemde je het graag nog es :lol: :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: vering stugger maken

Bericht door WillemS »

@ Dito, ik vermoed dat de schokdempers hun langste tijd hebben gehad. Je hebt het nu "opgelost" met wat hulpmiddelen maar ik denk dat als je goede nastelbare dempers had genomen je probleem beter en definitief was opgelost.
138k kan al teveel zijn voor de originele dempers als er veel in wijken met drempels wordt/werd gereden. Het hele deinen na verkeersdrempels kan verholpen worden door voldoende demping van de uitgaande slag vd demper. Koni's bijvoorbeeld hebben die stelmogelijkheid.(aleen de demping van de uitgaande slag is afstelbaar).
Ikzelf heb die op m'n Safrane en heb er nog geen dag spijt van, gewoon goed comfort en stabiliteit en geen last meer van de drempels en de volledige veerwerking blijft benut.
mvg
WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dito
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2012 22:35
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door dito »

@willem ,

Daar zit wat in. Ik zal me eens verdiepen in de koni's. Zijn er espace rijders die ervaring hebben met koni of andere dempers?

Groet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door DHL »

Willem, weet je nog of die dan vele duurder waren dan originele of niet-afstelbare? Mijn Espace heeft nu 95.000km en ik ondervind ook wel enig verschil tov toen hij nieuw was. Vooral in de bochten blijft hij minder vlak (naar mijn gevoel).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: vering stugger maken

Bericht door mechanic »

Slechte schokdempers voor komt vaak voor, het is een zware auto dus de dempers slijten sneller. Gezien de kosten laten veel mensen het voor wat het is. Lekke achter schokdempers komt vaak bij de grand espace voor.
Voorschokdempers vervangen is niet het leukste werk, daar je er slecht bij komt. Bevestiging zit onder speaker rooster in het dashbord. Div. extra delen demonteren scheelt een hoop ruimte.
Ook zal ze uitwendig niet lek kun je ze pas goed beoordelen als de dempers los op de werkbank liggen. Dan is het meestal al slimmer om 2 nieuwe te steken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door DHL »

En de schokdempertest op de jaarlijkse keuring, is die betrouwbaar volgens jou?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

doeke
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:54
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door doeke »

Nou...nou....ik heb waarschijnlijk een paar mensen op de tenen getrapt. Sorry! Is natuurlijk nooit mijn bedoeling.

Gr., Doeke

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: vering stugger maken

Bericht door mechanic »

Een schokdempertest is geen onderdeel van de apk keuring, elk geval hier in Nederland niet. Zijn wel garages die een tester hebben hiervoor, maar mijn ervaring hiermee is dat zelfs auto's met lekke slechte dempers hier nog doorheen komen. En dan vrij jonge auto's defecte schokkers hebben.. Dus die uitslag doet me meestal niet zoveel. Handmatig testen of met een proefrit zegt me veel meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



leaderlemming
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2014 08:20
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door leaderlemming »

Hallo Mensen,

Ik ben ook met dit onderwerp bezig voor mijn espace IV uit 2004. Koni dempers trokken ook mijn aandacht. Vooral hun FSD serie, comfortabele dempers met zelf aanpassingsvermogen. Nu vond ik deze op winparts. Echter bij Koni kan ik ze niet vinden. Een telefoontje naar winparts blijkt inderdaad dat ze voor espace 3 zijn. Zijn er FSD schokbrekers voor espace IV??


https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 04754.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: vering stugger maken

Bericht door WillemS »

Wel heel prijzig. Origineel zit er Monroe onder de Espace's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door Pleiades »

Koni maakt geen FSD's voor de Espace IV.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



espace 3.0 dci
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2013 01:28
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: vering stugger maken

Bericht door espace 3.0 dci »

Hoi ik heb mijn 5de Espace IV 3.0 dci phase 2 gekocht.
Deze auto is 3,5 cm verlaagd echt stug is ie.
Gaat ten kosten van het comfort.
Ben altijd tevreden geweest met de originele vering.
Ik vind de auto echt laag ook.
Binnenkort vervang ik ze voor de originele.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



leaderlemming
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2014 08:20
Actief als: particulier

Re: vering stugger maken

Bericht door leaderlemming »

Ja een espace verlagen begrijp ik ook niet. Iets stugger dan normaal zou wel fijn zijn. Weet je wat voor schokbrekers er onder zitten?

groetjes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht