Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb luchtvering tussen laten zetten. Standaard zit deze op zijn minimale waarde van 0.5 bar. Dan is de boel iets stugger. Maar ik gebruik hem eigenlijk voornamelijk als de achterbak vol ligt met kampeerspullen. Dan is het perfect.
Er zijn 2 verschillende zaken; vering en demping.
Het is een samenspel. De Espace4 is nogal comfortabel geveerd maar de demping is door de vele drempels in ons land aan sterke slijtage onderhevig.
Zakt de wagen naar je gevoel te ver door monteer dan achter hulpveren b.v. van MAD, zijn echt niet zo prijzig, en "stuitert" de wagen vervang dan de dempers door Monroe Reflex. Van de Espace4 willen overigens de achterveren nogal eens breken, dit komt mede doordat de coating loslaat, ik smeer veren altijd in nadat ik ze schoon gemaakt heb met die bruine Tectyl dit blijft elastisch en voorkomt haarscheurtjes door corrosie. Voor de voorpoten zijn complete sets te koop ook van monroe(reflex). kost geld ja, maar je herkent je wagen niet terug.
De verlaging ziet er imo strak uit,espace staat vaak zo hoog. De 3.0dci door zn gewicht wellicht al wat minder.
Verlagen hoeft ook niet aan comfort in te doen.
Kwaliteit speelt een grote rol mbt breken van veren evenals gewicht van de auto. Onze auto van bijna 20jaar oud met volledige onderhoudshistorie staat nog op de eerste veren/dempers welke overigens nog prima functioneren. Dat maak je met een espace 4 niet mee. Toegegeven weegt dit vehiekel nog geen 1000kg,wel 160k aan vooral stadskilometers gok ik.
Het breken van veren is vaak merk en type gebonden. Twingo's, Espace4, Peu's, Fiat dan weer niet en ga zo maar door.
Ze breken meestal na een vorstperiode, ik zie de afgebroken stukken vaak bij het stoplicht waar je links of rechts mag afslaan,
mvg WillemS
Vandaag eindelijk de veren vervangen door originele.
Compleet voorpoten,achter veren en schokdempers.
Wereld van verschil wat,de comfort is weer terug.
Leaderlemming...De veren zijn van het merk Promaxx.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Promaxx zijn gedemonteerd,dat zijn de rode veren.
Ik heb gewoon originele schokdempers en veren gemonteerd.
Heb een goede set kunnen kopen van een schade Espace 3.0 dci uit 2009 had maar 98.000km gelopen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ja, die mannen met witte jassen bij Renault zijn zo dom nog niet, origineel is langdurig getest, maar het is altijd een beetje een compromis.
Goed dat je nu toch weer terug bent bij origineel. Veel rijplezier.
mvg WillemS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut