Reservewiel mechanisme Grand Scenic II

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
dmenace
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jan 2013 16:33
Actief als: particulier

Reservewiel mechanisme Grand Scenic II

Bericht door dmenace »

Vandaag mijn band kapot gereden, dat ie er pas 3 weken opzat was niet het ergste probleem. Mijn Grand Scenic heeft het reservewiel onder de auto hangen en zou je vanaf de binnenkant kunnen laten zakken. Dat was nou juist het probleem, kon draaien wat ik wou, maar verder dan 10 cm kwam ie niet naar beneden. Later op de dag het hele mechanisme eraf gehaald, maar denk dat de kabel binnenin vastgelopen is. Mijn vraag is eigenlijk of er iemand bekend is met het probleem en er een oplossing voor is of anders dat dit onderdeel ergens nog een beetje goedkoop te verkrijgen is, heb gelezen dat de dealer er meer dan 200 euro voor vraagt. Is wat veel voor iets wat je eigenlijk nooit gebruikt, maar wil het wel gemaakt hebben. Onderdeelnummer is 8200214062.
Laguna 2.0i RT => Megane Scenic 1.6i RT => Grand Scenic II 2.0 16v Dynamic => Grand Scenic III 1.6 dci Dynamic => Kadjar 1.6 dci Intens & Captur TCe 120 Signature wave...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Reservewiel mechanisme Grand Scenic II

Bericht door grandscenicman »

Ik ben voor zo'n systeem meermaals naar de dealer geweest en die wist me toen ( +- 4 jaar geleden) te vertellen dat zo'n systeem NIET MOGELIJK was om onder mijn toenmalige auto GSII , bj 2004 , 7 plaatsen...
Mocht dit dan ook lukken dan zou het toen ook nog + 1200€ gekost hebben....

Het laatste jaar dat ik de auto had , was ik het beu om telkens met een reservewiel in m'n koffer te reizen .

Bij de lokale Renault-2dehands-verkoper ( geen dealer , maar toch een Renault-garage) wist men mij toen blij te maken door dat systeem er in een half uur onder te plaatsen voor 270 € ( het volledig systeem )

200 € lijkt me wel erg veel voor een "kapotte kabel" :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dmenace
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jan 2013 16:33
Actief als: particulier

Bericht door dmenace »

Nee die 200+ euro is voor zo'n heel mechanisme, maar vraag me af of ik dat ergens op de sloop ofzo kan vinden, erop zetten is het werk niet....
Laguna 2.0i RT => Megane Scenic 1.6i RT => Grand Scenic II 2.0 16v Dynamic => Grand Scenic III 1.6 dci Dynamic => Kadjar 1.6 dci Intens & Captur TCe 120 Signature wave...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Reservewiel mechanisme Grand Scenic II

Bericht door CPTR »

Vervelend zo'n lekke band!

Ik denk inderdaad dat je het beste zult slagen op de sloop. De GSII is daar inmiddels denk ik voor zijn leeftijd toch wel aardig te vinden.

Zelf schijn ik een reparatie-kit te hebben voor de banden ergens in de auto, maar vraag me niet hoe dat werkt :fp: . Kun je inderdaad beter een echt wiel hebben, al is het maar een thuiskomertje.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dmenace
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jan 2013 16:33
Actief als: particulier

Bericht door dmenace »

Gebeurde gelukkig niet ver van huis, dus ff winterwieltje gehaald. Als dit tijdens vakantie ofzo gebeurd was wordt het een vervelender verhaal...
Kon twee vingers in het gat steken, dus met reparatiekitje had ik ook niet veel gekund :-)
Laguna 2.0i RT => Megane Scenic 1.6i RT => Grand Scenic II 2.0 16v Dynamic => Grand Scenic III 1.6 dci Dynamic => Kadjar 1.6 dci Intens & Captur TCe 120 Signature wave...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dmenace
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jan 2013 16:33
Actief als: particulier

Bericht door dmenace »

Heb van de week een aanvraag gedaan op onderdelenzoeker.nl en kreeg gister al een mailtje, 40 euro voor mechanisme....koopje toch :-)
Laguna 2.0i RT => Megane Scenic 1.6i RT => Grand Scenic II 2.0 16v Dynamic => Grand Scenic III 1.6 dci Dynamic => Kadjar 1.6 dci Intens & Captur TCe 120 Signature wave...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht