Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo,
Mijn Renault Scenic II 1.6 benzine automaat van 2009, heeft een parkeerrem defect melding op het dashboard. Auto is een tijdje weinig gebruikt en heeft 2 maanden helemaal stil gestaan. Daarna starte de auto wel maar sloeg net niet aan. Na...
Ik ben sinds vanmorgen nieuw op dit forum en heb gelijk de volgende vraag:
Wij zijn in het bezit van een Grand Scenic uit 2005 met 4-traps automaat. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om deze te vervangen door een 5/6/7 traps...
Ik heb een Renault grande scenic uit 2009 een type 2 of 3 dat weet ik niet zo goed, de ene site zegt 2 en de andere zegt 3. De auto heeft een electronicsche handrem heeft iemand een idee hoe ik de electronicsche handrem kan ontgrendelen...
Ik loop net langs mijn auto (grand scenic)
En terwijl hij uitstaat en geen deur is geopend dus gewoon lekker stil is. Hoor ik een vreemd tikkend geluid bij het rechterachterwiel? Dit lijkt wel een tikkende tijdbom. Of een wekkertje...
Gisteren hebben wij een gebruikte Scenic uit 2005 gekocht met 250.000 km. De koppeling zit erg hoog. Hij functioneert nog wel, maar ik had de auto gekocht om de caravan te trekken en ik ben er niet zeker van of dat nog zal lukken. Is...
Ik heb de solenoids vervangen maar nu gaat de automaat nog steeds in de noodloop nu gebeurd dit als hij overschakelt naar de tweede versnelling
voorheen was dit in de hoogste versnelling.Is nu on rijdbaar
Ik weet me geen raad meer.
Ik lees veel over...
Ik heb de automaatbak van mijn Scenic 2 2004 laten spoelen .
Omdat ik een bonk erin had.
Hij sckakelde beter in alle versnellingen tot vanmorgen toen had ik toen ik op de snelweg reed .
Weer een bonk en noodloop. :-|
Nu ben ik van af mijn werk...
Gisteren was ik onderweg met mijn Scenic 2 automaat van 2004 toen opeens een harde bonk :cry2: onder de auto vandaan kwam en de melding
versnellingsbak controleren en elektronische storing in het Display verscheen,ik kon toen wel nog naar huis...
Ik heb ineens een raar geluid bij het in sturen.
Hij doet het allebei de kanten alleen links om doet hij het geluid meer maken dan rechts.
Ik heb er een filmpje van gemaakt .
Heb een Renault Scenic Phase II uit 2002, deze gebruik ik voornamelijk om naar mijn werk te rijden en verder niet zoveel. Aangezien we binnenkort flink gaan verbouwen wil ik onder deze auto een trekhaak monteren om bouwmateriaal mee te...
Hallo ik hoop dat iemand een oplossing weet ? Ok heb een Renault scenic fase 2 uit 2004 hij geeft een foutmelding van de handrem? Ik heb de beruchte kabel onder de stoel gecontroleerd maar die is niet geoxideerd en het is kurkdroog onderde...
Weet er iemand welk lager er in het voorwiel zit van een scenic 2 dynamic 2.0 dci uit 2009, mijne heeft wel abs maar dacht niet dat deze de magneet strip in het lager leest? Moet diegene met of zonder strip aankopen? Kwestie zeker de goede...
Ik heb vorige week een Renault scenic 2.0 16v dynamique automaat uit 2007 gekocht. Voorheen reed ik een Opel Vectra c bouwjaar 2002 automaat. Nu weet ik dat het anders rijden is maar het schakelen vind ik heel vreemd.
ik heb hier staan een scenic 2 uit 2004 waar ik de automaat storing in heb/had.
na wat zoeken /lezen kwam er veel naar voren dat het hoogst waarschijnlijk de 2 electro kleppen in het automaat...
Na het lenen van de Grand Scenic II BJ 2005 van mijn pa en het gebruik van een aanhanger belde hij een dag later met de mededeling dat de achteruitrijverlichting alsmede de PDCs niet meer werken.
Hallo,
Bij deze een vraagje met weinig prioriteit.
Wij rijden met ons gezin in een Renault Scénic uit 2006 van de tweede generatie.
De auto bevalt ons prima.
Er is echter 1 probleempje dat een slechte uitstraling heeft op het imago van onze...
Beste mede scenicers,
Allereerst een korte introductie.
Sinds een jaar een de bezitter van een Renault Scenic 2.0 16v uit 2005, met veel toeters en bellen.
Woon in westelijk Brabant, waar Brabant Zeeland kust.
Ik ben er achter gekomen dat de Renault wat geheimen heeft... :D .
Bijvoorbeeld.....dat de automatische versnellingsbak van Scenic 16 16V niet geflushed kan worden. Het vervangen van de distributie een drama op zich is.
Hallo ik heb sinds kort een renault grand scenis 2 uit 2005
Nu wilt mijn automatische parkeerrem wel erop maar gaat niet meer van de rem moet ik hem ontgrendelen via het koord in de achterbak
Iemand een idee hoe het wel kan werken
Auto gestart weer uit gezet. Daarna proberen te starten krijg melding stuurkolom vergrendeld met de kaart erin, het stuur is gewoon te draaien. Bij verwijdern keycard krijg ik de melding stuurkolom vrij. En De versnellingsbak zit ook vast ookal druk...
Ik heb een scenic uit 2004 2.0 automaat met een rotte stekker onder de voorstoel.
Ik deze draad voor draad doorgesoldeerd maar heb nu toch een probleem met de automatische handrem.
Deze werk niet goed meer. Ik heb dus toch een...
mijn auto werkt de parkeer rem niet lampje op schakelaar knippert.
bij uitlezen kwam melding naar boven df045.
wat kan dat zijn toen ik auto heb ik net stond hij op hand rem maar accu was leeg deze weer vol en hij gaat er niet meer op en bij wissen...
Ik heb speling op de binneste stuurkogel mijn vorige Renault scenic had dit ook en die was van BJ 2000 nu heb ik een Renault scenic van BJ 2003 en die heeft ook speling het is in ieder geval geen afkeur maar ik wil gewoon weten of het te verhelpen...
Tijdens het rijden (soms laag soms hoge snelheid) slaat de auto in een keer met een harde gebonk in een defecte stand.
De auto geeft dan het volgende aan:
Electronisch defect + regelaar defect + transmissie...
Hallo, eigenaar van een Renault Grand Scenic 2008 hier. Sedert vanmorgen hoor ik bijwijlen een piepend geluid. Aanvankelijk dacht ik dat het van de ventilatieknop kwam, maar toen begon het piepen ook bij het naar rechts afdraaien. Na een kilometer...
Wie wil mijn koppeling vervangen van mijn Scénic 2 uit 2005. In ruil krijg je mijn 2 jaar oude Dji Phantom Drone met HD camera. Liefst iemand uit omg Rotterdam. Afstand is geen probleem maar wil hem dan wel dezelfde dag weer meenemen. :wink:
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum