Over 5 jaar gaan we alle auto's in ons land volgen

Voorpagina / in het nieuws
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Over 5 jaar gaan we alle auto's in ons land volgen

Bericht door Mathijs »

Elke politiezone in ons land wil de komende jaren investeren in camera's die nummerplaten scannen. "Die zullen met elkaar praten via een netwerk dat zich over heel het land uitstrekt", zegt vicevoorzitter Marc Hellinckx van de Vaste Commissie voor de Lokale Politie, vandaag in De Standaard.
"Ik kan me niet inbeelden dat er één politiezone is die in de meerjarenbegroting tot 2019 geen plaats vrijmaakt voor intelligente camera's. Iedereen zit klaar om er iets mee te doen. Over vijf jaar staan er in heel België", voorspelt Hellinckx. Daardoor zou van elk voertuig elke kilometer worden gevolgd in het hele land.

Enkele zones rusten hun grondgebied vandaag uit met camera's die aan automatische nummerplaatherkenning doen. "De meeste zones wachten nog op wetgeving om de camera's ook mobiel te mogen gebruiken", zegt Hellinckx. Sommige zones hebben een camera op een patrouillevoertuig gemonteerd, maar die mogen alleen vaststellingen doen als ze stilstaan.

Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet heeft al een tijdje een wetsontwerp klaar dat die mobiele camera's uit de grijze zone moet halen. Haar kabinet geeft aan dat er wordt gezocht naar manieren om een zo omvattend mogelijk netwerk uit te bouwen. In de provincie Antwerpen komt er in eerste instantie een project dat de mobiele en vaste intelligente camera's aan elkaar koppelt. Dat zal in de eerste plaats voor verkeershandhaving dienen.
bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... lgen.dhtml


:fp:


edit: ...en dit is wat je daarnaast even moet lezen, om het goed tot je door te laten dringen:
http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/ ... rumst.aspx
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... feit.dhtml

Ze waren daar aanvankelijk niet voor bedoeld, maar ja, het bleek mogelijk dat er mee te doen, dus onder het mom van veiligheid; waarom niet.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ballenbak
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2014 10:23
Actief als: particulier

Re: Over 5 jaar gaan we alle auto's in ons land volgen

Bericht door Ballenbak »

Daar gaat je vrijheid. Kunnen we niet gewoon meteen de overstap maken naar computergestuurde auto's?
If you lost your left arm, your right arm would be left.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Over 5 jaar gaan we alle auto's in ons land volgen

Bericht door WillemS »

Kijk eens goed langs de uitvalswegen van de gemeente's. Daar staan palen met kleine kamera's erop, voor iedere rijstrook 1. Op de grote kast onderaan de paal staat ter geruststelling dat dit niet is voor snelheidsmeting.
Deze instrumenten zijn een aantal jaren geleden al geplaatst, voor er toen een diskussie kwam over rekening rijden.
Het is dus allang in voorbereiding en kan heel goed gebruikt worden om criminelen te volgen, daar ben ik voor.
Ik heb niks te verbergen, dus prima zo.
Stel me zo voor dat in de nabije toekomst de politie het nummer van de gezochte wagen intypt en alle palen in Nederland zoeken waar die wagen rijd, top, bespaart een hoop manuren.
Heb je problemen met privacy, gooi dan ook maar je telefoon weg, en je Captur met R-link als die het doet, en je Ipad.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Over 5 jaar gaan we alle auto's in ons land volgen

Bericht door Mathijs »

WillemS schreef:Ik heb niks te verbergen, dus prima zo.
:shock:
Ik heb ook niks te verbergen, maar maak wel graag zelf uit wat ik met wie deel, en wie ik toelaat of niet!

We leefden in een vrij land, waar je ongestoord van A naar B of Z kon rijden.
Nu hebben we het equivalent van roadblocks : namelijk verkeerscontroles, waar na het blazen, heel je auto even goed overhoop gehaald wordt, en de belasting en douane diensten ook nog even langs komen, misschien ook maar even preventief gefouilleerd, afhankelijk van waar die 'verkeerscontrole' gehouden word.
Alles onder het mom van, en iedereen maar bagatelliseren, 'de goeden moeten nu eenmaal onder de slechten lijden' etc.

Maar gelukkig heb ik niks te verbergen, dus prima zo ..... :fp:
of toch wel
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Over 5 jaar gaan we alle auto's in ons land volgen

Bericht door Mathijs »

Niks over 5 jaar, die camera's zijn straks klein bier vergeleken met dit: europese-auto-s-krijgen-spionagekastje- ... 17211.html
Nu nog voor de veiligheid, maar de tendens is nu eenmaal dat, en ik quote:
als bepaalde gegevens toch al voor functie A zijn verzameld, waarom zouden ze dan niet ook voor functie B kunnen worden gebruikt? En C en D? Kenners noemen dit function creep. Het Wetenschappelijk Onderzoeks-en Documentatie Centrum van het Ministerie van Veiligheid en Justitie over function creep : technologieën die persoonsgegevens registreren worden uiteindelijk voor een ander doel gebruikt dan het oorspronkelijke. En dat gebeurt niet soms, maar bijna altijd.
Zelfde als de camera's dus in dit stukje, bedoelt om een stukje grens-misdaad aan te pakken, nu dubbelen ze als snelheidsmeters/trajectcontrole.

quote komt van : https://decorrespondent.nl/209/nee-je-h ... 4-ab2d5fc2 paragraaf 11
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Over 5 jaar gaan we alle auto's in ons land volgen

Bericht door mechanic »

Heb je problemen met privacy, gooi dan ook maar je telefoon weg, en je Captur met R-link als die het doet, en je Ipad.
mvg WillemS

HAHA :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Over 5 jaar gaan we alle auto's in ons land volgen

Bericht door mechanic »

Zet even je pb aan Matthijs,kan he niks terug sturen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in