De nieuwe ZOE

Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

De nieuwe ZOE

Bericht door HarmOtten »

Zie hier de productwijzigingen van de ZOE.
Start productie is verwacht laatste week augustus 2014.

Belangrijkste detail is dat het dashboard in een donkerdere variant is.
Verder hier en daar een chromestripje, de bekleding, en de asbak is niet meer standaard. (Wat geeft iemand nog voor mijn asbak? ik doe er toch niks mee! :wink: )
productwijzigingen_renault_zoe_2-7-2014.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door avdvee »

Hmmmm, subtiele kleine wijzigingen. Ik vind de blauwe stripjes juist erg leuk; daar heb ik de bekleding op afgestemd ;-)

Desalniettemin wil ik graag het dashboard in mijn ZEN laten vervangen; met name mijn vrouw heeft er echt last van. Ook met bril.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door E-mission »

Wat vaag dat linksonder constant "Capture 2014" staat.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door renault15.17 »

En dan check ik gelijk altijd de 3D configurator. Maar daar klopt nu niks meer van. :lol:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door MarcoZE »

Iemand enig idee wat dit is.
ImageUploadedByTapatalk1451633492.473221.jpg
ImageUploadedByTapatalk1451633509.216424.jpg
ImageUploadedByTapatalk1451633519.088055.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door OlafH »

Een Zoe die graag een Citroen Cactus wil zijn?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door OlafH »

De eerste Franse zelfrijdende auto dus: http://www.01net.com/actualites/on-a-te ... 20569.html
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door zoe2goe »

Vet! Beetje volle kofferbak, daar past zelfs geen laadkabel meer in, maar geen zorgen, dat zit binnenkort allemaal in een kastje zo groot als je hand, wat ik je brom.

Wel gaaf dat ze dat op de Zoe als platform hebben gemaakt, maar ook wel logisch. Ons karretje is vrijwel geheel "fly-by-wire" met mechanische backup, dus de aansturing moet relatief gemakkelijk zijn geweest.

Ik hoorde op Fontys dat ze een Prius een keer zo ver hebben gekregen, maar daar moesten ze een deel van de auto laten denken dat hij minder dan 5km per uur reed om stuurverstelling te kunnen aansturen, en als ik het mij goed herinner moest de auto ook denk dat hij in de achteruit stond.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door HarmOtten »

Wow, dit gaat verder dan de autopilot van de Tesla Model S. Deze neemt zelf rotondes, heeft GPS met een extra ontvanger die aardse signalen gebruikt om op centimeter nauwkeurig te navigeren, communiceert met verkeerslichten (blijkbaar kan ie ze zelf nog niet visueel zien), en nog veel meer.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door VanAssen »

"Onze" Zoe kan het ook. Moet zeggen het filmpje geplaatst door HarmOtten zeer indrukwekkend. :thumb:



Helaas geen geluid. :(
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door GertjanVB »

Hm, januari 2014. Dus nu weer twee jaar verder. Wanneer komt die Next Two versie?
Al eerder aangegeven dat ik hoop dat degene die de huidige R-Link in elkaar heeft geflanst, niet in dit ontwikkelteam zit.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door erijder »

Ha, ha, ha. Nee dan zouden er zeker doden vallen!
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door zoe2goe »

Beetje off topic, maar ik vindt R-Link eigenlijk helemaal niet zo slecht. Echtgenote is er mee aan de navigatie gegaan, geluidsysteem vind ik best behoorlijk, navigatie ook, overige autofuncties ook. Mijn mopperlijst is zeer beperkt, denk ik ;-)

- gebrek aan systeemdetails, maar kijk eens tot wat voor mooie dingen dat heeft geleid!

- beetje raar gedoe met laadpunten en tankstations (!!). Hebben we nu min of meer onder de knie denk ik met de nieuwe procedures op ac-lader, en zeker als iemand het aandurft om meeleverde OV2's van de kaart af te gooien.

- het is een beetje een vervelende zeurpiet als het over "haal ik het nog" ga. Ik snap het conservatisme wel, maar dit is te gek. Juist omdat als de planning is dat je nog 3km over gaat hebben hebt, dat genoeg is!

Natuurlijk zijn er best een hoop kleine dingen die best beter kunnen, maar ontevreden ben ik echt niet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door bitman »

dat hangt af wat je gewend bent natuurlijk. persoonlijk vind ik dit hele r-link een grote zooi met kinderachtige graphics, traag, geen fan van TomTom, complicated POIs, matig geluid, en over de apps maar te zwijgen. voor mij is deze Zoe dan ook een electrified 2CV die ik gelukkig maar 2 jaar heb. maar ja ik ben mogelijk dan ook verwend met vorige vehicles :shock:
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door GertjanVB »

Geen idee wat je bij dergelijke teksten drijft om een ZOE te rijden.....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door E-mission »

Op een Tesla na ken ik geen auto's die een betere interface hebben. Welke vorige vehicles doel jij op?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door larsdijkstra 16v »

@bitman: wat doe je dan met een zoe?? Vind je wel heel negatief. Snap niet welke kinderachtige graphics je bedoelt
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door bitman »

oh dear lange tenen... na ongeveer 25 jaar in the IT weet ik wel het een en ander af van interfaces denk ik. zeker mijn jaren bij Codemasters heb ik wel het een en ander geleerd lijkt me.
nee ik ben inderdaad geen Renault fan boy en de enige reden dat ik een Zoe rij is dat het me alleen maar £106 per maand kost voor de komende 2 jaar.
ik praat over geluid (31 jaar FOH Sound Engineer) / SATNAV (hacked high-end Pioneer AVIC system connected by ODB2) is gewoon wel even iets anders.
deze Zoe kost toch nog wel even £20000 terwijl mijn Forester £23000 koste en degelijk als een tank was, heb er probleemloos 202000 miles (323200 km) mee gereden, de speakers veel beter waren including standerd sub woofer, deuren sluiten als een kluis etc.
de grote fout die Renault heeft gemaakt met dit hele gesloten r-link systeem is het wiel opnieuw uitvinden. waarom geen Google Android system connected to the Android store? dan had je dus nu al CanZe op je r-link gehad inplaats van het geklooi met mobieltjes of tablet's. waarom geen LED lights en heated seats voor energy te besparen? waarom een domme pook en niet een simpele schakelaar voor P / R / N / D?
natuurlijk is het goed dat Renault een EV voor de massa heeft gebouwd en ik ben supporter van deze Zoe maar praat me niet over kwaliteit wat die is er echt niet IMHO. ding begint nu na 620 miles al krakende geluiden te maken, las naden? boutjes / moetjes los? suspension?
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door GertjanVB »

Geen lange tenen, maar verbazing. Geld en een algemeen negatieve insteek tov de ZOE is een slechte drijfveer om hier te bivakkeren. Beetje meer respect voor haar mag best, dat heeft ze zeker al verdiend. Geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan en R-Link vind ik een flinke vlek. Die vlek is zonde en het had zoveel beter gekund. Een los ruitewisserdopje interesseert me niet zo, ik geniet van het voorrecht in zo'n vooruitstrevend autootje te kunnen rijden en vertel graag waar het beter kan.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door OlafH »

Toch ben ik het wel eens met Bitman. Ik heb veel plezier van de Zoe en ik neem het omdat ik weet dat het een Renault is. Maar er zijn zoveel kleine zaken die met een beetje meer designuren c.q. een goed functioneel ontwerp veel beter hadden gekund dat het jammer is. Nadat ik een behoorlijke berg nieuwe auto´s versleten heb kan ik wel zeggen dat de meeste fabrikanten juist die details beter voor elkaar hebben. En gezien de overige techniek in de auto is het R/link systeem inderdaad een aanfluiting. Die lampen begrijp ik ook niks van, want goedkoop is het systeem niet met die mechanische dim-grootlicht combinatie. En zelden heb ik een auto gehad die zo snel op zoveel plaatsen rammelt en kraakt. Realistisch gezien is het eenvoudigweg een matig in elkaar geschroefde auto. Maar het is dapper om hem op de markt te brengen en nodig ook dat er wegen opengebroken worden, dus ik ben blij er in te kunnen rijden. En kan niet wachten op een ruimere keuze EV´s in de middenklasse en grotere middenklasse.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door zoe2goe »

Ik zal wel een woensdagochtend productie hebben, want ik ben over dit karretje uitermate tevreden.

Ik ben geen "apologist" van Renault, noch van de Zoe, maar het wordt allemaal wat ongeloofwaardig als je strooit met subjectieve constateringen over de auto ("Kinderachtig", "2cv" *), "domme") en over mede-forumleden ("lange tenen", "wat je gewend bent") die dan moeten worden rechtgezet met een rijtje kwalificaties. Dat klinkt misschien als een "geretourneerde ad hominem", en als dat zo overkomt dat spijt dat me, maar volgens mij weten alle kopers wel dat ze geen sound system op wielen kochten. De lage kosten waren doorslaggevend. En de beste, ervaren IT-er is over het algemeen het allerslechtse in UI design. Vak apart.

Ik wilde schrijven: dat doet niets af aan terechte kritiek, maar terwijl ik het schreef besefte ik dat het dat nu juist wel doet, en dat is eigenijk jammer.

Terug naar het topic? Ik geloof dat ik met mijn post over dat het wel meeviel met de R-Link een stevige bijdrage heb geleverd aan de ontsporing. Excuus daarvoor.


*) Nou. Eén kwalificatie van mij dan. Ik heb 4 jaar 2CV op de weekdagen gereden en in de weekeinden aan gesleuteld. In een tijd dat de lage kosten niet alleen doorslaggevend waren maar het budget niet ander toeliet. Laat ik er kort over zijn. Een Zoe is geen gelektrificeerde 2CV, maar "to each his own I guess".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door larsdijkstra 16v »

@ zoe2goe / olafh / gertjanVB: :wink: :clap:

(oh dear lange tenen... na ongeveer 25 jaar in the IT weet ik wel het een en ander af van interfaces denk ik. zeker mijn jaren bij Codemasters heb ik wel het een en ander geleerd lijkt me.
nee ik ben inderdaad geen Renault fan boy en de enige reden dat ik een Zoe rij is dat het me alleen maar £106 per maand kost voor de komende 2 jaar.
ik praat over geluid (31 jaar FOH Sound Engineer) / SATNAV (hacked high-end Pioneer AVIC system connected by ODB2) is gewoon wel even iets anders)

fijn, geweldig dat je dit allemaal BENT en KUNT! lange tenen heb ik niet gezien, het is maar net hoe je het zelf leest en opvat.
fijne dag
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door GertjanVB »

Wat meer geluid van Renault over de plannen met, onder andere, de nieuwe ZOE
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door MartijnEV »

Onze Zoe heeft al 40000 km gereden en kraakt nog nergens.
Nog steeds zeer tevreden mee.
Zal ook wel een woensdagochtend exemplaar zijn dan
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door OlafH »

36.000 km en van 8-2014. Normaal trek ik als ik een rammel hoor de boel gelijk uit elkaar en fix het. Maar de kakofonie aan geluid doet me de moed opgeven. Minstens 2 plaatsen onder het dashboard, beide voorportieren binnenin, in de hemel bij de verlichtingsunit, rechter deurspeaker enz. enz. Ik ga er nog wel mee leven tot de Model 3 :-)
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door Nivve »

Tja, ik weet niet wat normaal is bij een auto. Maar wat ik in andere auto's nietr hoor en in de zoe wel is het gekraak bij het ongelijk nemen van een drempel. Toch wel wat gekraak in het midden van de auto of achterin (torsie krachten oid?). Viel me een beetje tegen, maar kon het toch nog niet plaatsen onder 'wtf dit kan echt niet' door mijn gebrek aan ervaring met auto's. :roll:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

De nieuwe ZOE

Bericht door MartijnEV »

De achterklep kraakt inderdaad bij ongelijke hobbels. De carrosserie wringt dan een beetje denk ik, en dan is de achterklep denk ik de zwakste plek.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik zie veel info over de Chevrolet Bolt. Best een leuke auto met leuk bereik. Vandaag ook wat gezien van die nieuwe Hyundai die ook als EV gaat komen deze zomer. Ziet er allemaal leuk uit en ik begin eerlijk gezegd mijn interesse op deze manier wat te verliezen voor Renault als leverancier van mijn volgende EV.
Waarom is het zo stil rond de nieuwe Zoe nu er zo veel nieuwe modellen aan zitten te komen?

Heeft iemand daar een verklaring voor?

Ik begin maar niet over die app toestanden van de afgelopen 24uur.
Ze hebben daar nu al bijna 3 jaar de tijd voor gehad om dit te verbeteren.....zonder succes. :fp:

Ik heb inmiddels 54000 km met de zoe gereden en dat waren overigens hele fijne kilometers maar nu moeten ze met wat beters gaan komen!
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door PieterZoe »

Ik kan een heel eind mee gaan met de redenering van @Smartix. Het is erg still rond Renault en de voortgangssnelheid betreffende de connectivity is bedroevend.

Er is in zekere mate sprake van de Wet van de remmende voorsprong: Renault was er relatief vroeg bij met haar EV gamma en zit nu vast in het opvolgen van alle uitdagingen die gepaard gaan met het op de weg houden van de auto's. Anderen OEMs gebruiken die tijd om met de volgende innovatie te komen.

En dan is er nog de Franse cultuur die innovatie soms wat kan vertragen

Maar het blijft een fijne auto, de Zoe!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door renault15.17 »

De voornaamste reden dat je niks hoort over de volgende ZOE is da Renault de huidige ZOE nog een tijdje wil verkopen. Als Renault nu al specs van de volgende generatie aankondigt, koopt niemand de huidige nog. Nissan heeft dat aan de lijve ondervonden met de aankondiging van de 250 km Leaf. Chevrolet heeft daar geen last van.
Renault is echt wel bezig met de nieuwe ZOE maar je zal daar pas kort voor de introductie iets over horen.
(Ik heb geen bronvermelding, maar Goshn heeft zoiets op de beurs in Detroit verteld. Zoek maar even op insideevs.com )
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door MartijnEV »

Ik gok er op dat de Zoe nog een tijd blijft, dat ze in 2017 een facelift krijgt, in 2017 ook een 350km batterij krijgt, en dat die grotere batterij ook in de oudere Zoe's geinstalleerd kan worden.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door daf55 »

Vraag mij niet waar, maar ik las dat Renault nu vooral (voorlopig) op Hybride gaat inzetten. Megane en Talisman. Daar zal veel van de ontwikkelingstijd wel in gaan zitten, ten koste van EV?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door MartijnEV »

Talisman ook?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door GertjanVB »

Je moet wel mee, overal knopen ze tegenwoordig een stekker aan. Het is blijkbaar een moderne aflaat om zo'n stekkerauto te kopen en minder beangstigend dan een echte EV. Je bent wel autofabrikant en wilt verkopen.
Ook een gok, belastingvoordeel is al weg, op enig moment gaat het kantelen en heb je niets meer aan je investering in zo'n nep EV en moet je klaar staan met je FEV. Als je overtuiging hebt dan moet je er vol voor gaan en niet nog eens een zijstapje doen. Zie Fastned en Tesla, nog geen winstgevende handel nu, maar dat kan snel veranderen. Zij zijn echter nieuw en hebben geen verantwoording voor de lopende oude business. Daarom lijkt het me ook beter om Renault ZE zelfstandige te maken; moeten ze het zelf waarmaken, maar niet belast door het verleden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE

Bericht door zoe2goe »

Volgens aan het einde van die lezing over batterij-ontwikkeling van die Japanse engineer.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht