Achterdeur niet op slot

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Walkabouts
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2014 13:45
Actief als: particulier

Achterdeur niet op slot

Bericht door Walkabouts »

Twee weken geleden ben ik met mijn Espace III naar Frankrijk gereden om daar onze vakantie te vieren. Op een dag merkte ik dat de achterdeur (bestuurderskant) niet meer op slot ging met de centrale deurvergrendeling op de autosleutel. Ik heb toen het deurpaneel eraf gehaald en het achterslot ingespoten met WD40. Nog steeds werkte het slot niet, met de centralevergrendeling bleef deze deur open terwijl de rest wel op slot ging. Ik hoorde ook geen klikgeluid van het mechanisme. Om toch de deur niet open te laten, heb ik een spanband gebruikt zodat de deur niet geopend kon worden. Na 24 uur probeerde ik het nogmaals en.....wonder boven wonder werkte het mechanisme wel weer. Deurpaneel weer gemonteerd en opgelost dacht ik, WD40 ingetrokken.

Nu na alweer 1 week thuis te zijn deed ik vanmiddag de Espace op slot en.......wederom achterdeur weer niet op slot. :(
Nu maar op de sloop kijken voor een nieuwe unit/slot? Kan ik gewoon zo eentje nemen (mits ik die vind?) en inbouwen? Of moet zo'n unit/slot met mijn sleutel worden ingelezen? Kortom.....wat is wijsheid/wat moet ik doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Achterdeur niet op slot

Bericht door RichTrip »

Slot kun je zo verwisselen. Check ook de kabelboom van de deur naar de auto op evt. draadbreuk.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Walkabouts
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2014 13:45
Actief als: particulier

Re: Achterdeur niet op slot

Bericht door Walkabouts »

Morgen dagje vrij, zal ik eerst eens naar de kabelboom kijken. Daarna als kabelboom goed is op de sloop kijken voor een ander slot. Kan dit trouwens ook van andere modellen Espace zijn of wellicht ook van andere Renault modellen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Walkabouts
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2014 13:45
Actief als: particulier

Re: Achterdeur niet op slot

Bericht door Walkabouts »

Vandaag alles weer losgemaakt en het slot werkt weer goed. Er was geen breuk in de kabelboom, doorgemeten en geen breuken. De unit inclusief aansluiting weer ingespoten met WD40 en hij werkt weer. Vanmiddag heb ik ook eventjes contactspray van Griffon gekocht. Spuit ik hem daar de volgende keer mee in (mocht het weer gebeuren). Probeerde ook de unit totaal te verwijderen, maar dat lukte niet goed. Er loopt een stalen pin van die unit naar het handvat aan de buitenkant. Die zat nog vast en kreeg zodoende de unit niet eruit. Was nu niet meer nodig, maar mocht het wel ooit vervangen moeten worden, dan mag ik dat nog wel eventjes uitzoeken. Maar.......voor nu......weer een werkend slot in mijn achterdeur. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Achterdeur niet op slot

Bericht door fgrooten »

Fijn dat het zo opgelost is.

Vwb die stalen pen: aan de binnenkant van de deur kun je de handgreep met een enkel moertje losdraaien. Dan kun je aan de buitenkant de handgreep er uit pakken en die stalen pen losmaken. Daarna pak je zo het slot er uit.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht