Meer vermogen Renault Scenic 1.8 16v expression sport 2003

Plaats reactie

Topic author
Rumbenz
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 03 jan 2015 22:50
Actief als: particulier

Meer vermogen Renault Scenic 1.8 16v expression sport 2003

Bericht door Rumbenz »

Graag zou ik willen weten hoe en of het mogelijk is om er meer vermogen uit te krijgen en of ik hem eventueel kan laten chippen.
Hij rijd op zich best netjes maar een auto die zuinig loopt is altijd mooi meegenomen :wink:.

Ook iemand die weet hoe de binnenlampjes werken? Deze gaan wel branden wanneer je de auto van t slot afhaalt, maar niet wanneer je een van de deuren opent?

Ook knippert de centrale deurvergrendeling alleen wanneer ik deze opendoe, maar niet wanneer ik deze dichtdoe?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

dci
Lid
Lid
Laatste bezoek: 11 jun 2015 08:57

Re: Meer vermogen Renault Scenic 1.8 16v expression sport 20

Bericht door dci »

Chippen van een atmosferische benzinemotor die niet doelbewust geknepen is (Volvo s80 2.4 140pk bijv.) is het geld niet waard. Honderden euro's voor hooguit 5%, dat idee.

Ik ken de scenic 1.8 (en zeker de 2.0) 16v als erg vlotte auto's, kom je echt vermogen te kort?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid
Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13

Re: Meer vermogen Renault Scenic 1.8 16v expression sport 20

Bericht door Harm »

Chippen van zo'n type motor is niet de moeite waard. Dat gaat je weinig opleveren.

De binnen lampjes gaan aan als je de auto van het slot haalt, schrijf je. Blijven ze gewoon branden als je vervolgens het portier open doet? En klopt het dat ze niet aan gaan als je van binnenuit een portier opent? Dan eerst even kijken of ze in de goede stand staan (er zijn 3 standen) en even het lampje of de schakelaar wat heen en weer bewegen. Er wil nog wel eens wat los zitten en even duwen op de lamp of hem een beetje bewegen kan soms een oplossing zijn. Bij mijn Megane 1 deed de binnenverlichting het vaak weer met een duwtje er tegenaan.

Als dat niet werkt dan een voor een de portieren openen en kijken wat er wel of niet gebeurt. Druk eens op de schakelaar (heb je zo'n zwart palletje in de deuropening?) die tegen het portier komt. Zit die vast? Doet ie het wel? Even gangbaar maken met wat WD40? Anders is die schakelaar wellicht defect. In die hoek zou ik het in eerste instantie zoeken. En vooral: is het bij alle portieren hetzelfde of speelt het alleen bij 1 portier, dan kun je kijken in welke hoek je moet zoeken.

Over de centrale deurvergrendeling: die hoort ook de knipperen als je de auto dicht doet. Controleer eens of de auto überhaupt wel op slot gaat? En dan alle portieren en de achterklep even proberen. Ik heb gehad dat een van de portieren niet meer op slot ging, slot was defect.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community