Koelvloeistof verlies
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02 jun 2015 08:59
- Actief als: particulier
Koelvloeistof verlies
Hallo, sinds december heb ik een oude Renault megane uit 1998.
Rijdt prima, leek een goede koop (750,-), aangezien ik er maar ongeveer een jaartje mee wilde rijden.
Net nieuwe apk, veel extra's (airco, elektrische ramen, verwarmde buitenspiegels).
Vloeistoffen gecheckt bij aanschaf.
Eind maart werd bij een korte rit de motor ineens heel warm. Koelvloeistof leek zo goed als op!
Bijgevuld en m'n eigen garage gebeld. Die kon na onderzoek geen lekkage vinden.
Advies was om wekelijks te checken en verbruik bij te houden.
Aangezien ik eind vh jaar toch een andere auto wilde kopen (ivm salarisstijging) zou het goedkoper zijn om wat extra koelvloeistof te kopen dan een evt reparatie.
Eerste 2 maanden ongeveer om de 2 weken een halve liter in moeten gooien.
Echter de laatste 2 weken gaat het steeds sneller. Inmiddels moet ik na elke rit naar m'n werk (60 retour) al een halve liter bijvullen!
Wederom de garage gebeld. Die denkt aan een lekke koppakking.
Alleen rookt m'n auto totaal niet. Er is ook geen lekkage zichtbaar onder de motorkap of onder de auto.
Ik merk ook dat als ik voor het stoplicht sta, de auto wat meer 'wiebelt' en bij het wegrijden 's morgens hapert de auto wat bij het gas geven in de eerste en tweede versnelling. Als hij eenmaal op gang is rijdt hij weer prima.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Rijdt prima, leek een goede koop (750,-), aangezien ik er maar ongeveer een jaartje mee wilde rijden.
Net nieuwe apk, veel extra's (airco, elektrische ramen, verwarmde buitenspiegels).
Vloeistoffen gecheckt bij aanschaf.
Eind maart werd bij een korte rit de motor ineens heel warm. Koelvloeistof leek zo goed als op!
Bijgevuld en m'n eigen garage gebeld. Die kon na onderzoek geen lekkage vinden.
Advies was om wekelijks te checken en verbruik bij te houden.
Aangezien ik eind vh jaar toch een andere auto wilde kopen (ivm salarisstijging) zou het goedkoper zijn om wat extra koelvloeistof te kopen dan een evt reparatie.
Eerste 2 maanden ongeveer om de 2 weken een halve liter in moeten gooien.
Echter de laatste 2 weken gaat het steeds sneller. Inmiddels moet ik na elke rit naar m'n werk (60 retour) al een halve liter bijvullen!
Wederom de garage gebeld. Die denkt aan een lekke koppakking.
Alleen rookt m'n auto totaal niet. Er is ook geen lekkage zichtbaar onder de motorkap of onder de auto.
Ik merk ook dat als ik voor het stoplicht sta, de auto wat meer 'wiebelt' en bij het wegrijden 's morgens hapert de auto wat bij het gas geven in de eerste en tweede versnelling. Als hij eenmaal op gang is rijdt hij weer prima.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
- Actief als: particulier
Re: Koelvloeistof verlies
Hebben ze het systeem al eens afgeperst ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02 jun 2015 08:59
- Actief als: particulier
Re: Koelvloeistof verlies
Nee, nog niet. Was nogal druk bij m'n garage en kan pas volgende week.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
- Actief als: particulier
Re: Koelvloeistof verlies
Dan dat eerst maar eens doen , koppakking kan natuurlijk maar zonder gedegen onderzoek blijft het een loze kreet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
- Actief als: particulier
Re: Koelvloeistof verlies
Ik zou ook eerst afpersen/onder druk laten zetten, dat is niet ingewikkeld en daarmee niet duur. De koppakking kan, maar het kan ook gewoon een scheur in een slang zijn oid, dus dat moet je eerst even uitsluiten.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht