Elektrisch systeem controleren...

Gebruikersavatar

Topic author
Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Z.E.Paulus »

Iemand bekend met deze melding van de Zoe?
Vanochtend vroeg een heel kort stukje gereden in de Zoe (+/- 2 kilometer) met de verlichting aan en de klimaatcontrole aan...
Daarna de Zoe weggezet, tot zover nog geen melding gezien... :wink:
In de middag doe ik de deur van de Zoe open en vervolgens toont de Zoe deze melding in het scherm, zonder de Zoe verder aan te hebben gezet... :think:
Verder doet de Zoe het helemaal normaal, maar de melding blijft tijdens het rijden zichtbaar... Eenmaal thuis, na wederom een kort ritje, dit keer zonder de verlichting aan, parkeer ik de Zoe, doe de Zoe op slot en ga naar binnen toe...
Na een minuut of 15 ben ik toch nog maar even gaan kijken bij de Zoe en wat bleek, melding verdwenen...
Moet ik mij nu zorgen maken of is wellicht al bekend wat deze melding veroorzaakt heeft en valt het wellicht allemaal wel mee? (omdat de melding nu weer verdwenen is)
20160106_151726.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door zoe2goe »

Waarschijnlijk het 12 volt systeem. Zat toevallig bij mij vandaag ook lelijk klem. Als het niet terugkomt, niks aan de hand. Als het blijft komen, zou ik bij de garage de accu even laten controleren.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Z.E.Paulus »

Vanochtend wederom de "elektrisch systeem controleren" melding in het scherm van de Zoe, dus vandaag toch maar even contact opgenomen met de Renault-dealer.
Ik kon gelukkig vandaag gelijk langskomen om de computer uit te lezen op foutmeldingen en ja hoor, de 12 volt accu storing stond er dus gewoon netjes in... :dance:
Dus gelijk de 12 volt accu aan een accu-test onderworpen en op zich leek het er goed uit te zien, geen cellen echt kapot, maar er was wel sprake een teruggelopen werkelijk beschikbaar vermogen (Ah)... Wetende dat Renault sowieso elke drie jaar preventief de 12 volt accu van de Zoe vervangt tijdens het reguliere onderhoud, vandaag toch maar besloten om nu al, na twee jaar en acht maanden, de accu preventief te vervangen. Met de winter nog voor de deur leek mij dat nu toch de beste oplossing... :lol:
Computer van de Zoe daarna netjes gereset, dus nu maar kijken de komende tijd of de melding nu gaat uitblijven... :wink:
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door zoe2goe »

Top! Vervelend die vage meldingen. Je hebt een forum nodig om te weten wat er aan de hand is. "Accu leeg" zou toch handiger zijn ;-).

Nou, in ieder geval moet er maar eens een schermpje in CanZE komen met de gemeten accuspanning, want dat veld bestaat.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Z.E.Paulus »

Helemaal met je eens @zoe2goe, dat de storingsmeldingen van onze Zoe's wel wat specifieker zouden mogen zijn, maar ja, gelukkig hebben we inderdaad wel dit forum waar (gebruikers)kennis en ervaringen kunnen worden gedeeld. :dance:
Ik heb hier op het forum destijds mijn vooronderzoek gedaan naar de Zoe, voordat ik dus tot aanschaf overging en nu als gebruiker lees ik hier nog regelmatig, voor mij nieuwe, specifieke weetjes over de Zoe... Heel handig!! :clap:
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door PieterZoe »

Ben ik de enige die zich er over verbaast dat een 12v accu in een eletrische auto na 2.5 jaar aan vervanging toe is? Het lijkt zich ineens bij meerdere Zoes voor te doen. Dat betekent volgens mij dat
- De 12v door de Zoe flink belast wordt (en dus meer dan je zou verwachten van een EV), of...
- Renault heeft een erg goedkope, slechte kwaliteit 12v accu bij de Zoe geleverd

Ik heb het even nagevraagd bij de dealer: een normale accu in een normale (ICE) auto gaat al snel 5 jaar mee en vaak langer. Dat klopt met mijn lease-ervaringen: bij geen van onze vorige (10) nieuwue auto's is ooit de accu vervangen tijdens de lease-periode van 4 jaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Z.E.Paulus »

@PieterZoe, ik was net als jou inderdaad ook verbaast over de korte levensduur van de 12 volt accu... Moet ik wel zeggen dat de oude accu in mijn geval nog best voldoende capaciteit had om nog een tijdje goed te functioneren als startaccu in een ICE auto, maar wellicht dat de controlerende elektronica in onze Zoe's in deze kwestie net zo kritisch is als bijvoorbeeld bij de aarding controle van een laadaansluiting... Overigens is dit aan mij door niemand bevestigd bij Renault, dit is echt een eigen aanname van mij... :D
Renault stelt overigens wel dat de 12 volt AGM accu preventief om de drie jaar vervangen dient te worden, dus helemaal onbekend met dit fenomeen zijn ze waarschijnlijk ook niet.
Leveranciers van dit type accu's (AGM) beloven een levensduur tussen de 7 en 10 jaar, waarmee de driejaarlijkse vervangingsinterval van Renault wel heel erg veel afwijkt van die geschatte levensduur door de leveranciers... :think: (waarbij dus wel weer aangemerkt moet worden dat de oude vervangen accu nog best goed bruikbaar zou zijn geweest voor in een ICE, als startaccu)
Mijn aanname dat onze Zoe's dus ook de 12 volt accu zeer kritisch controleert wordt hierdoor in meer of mindere mate nu ook wel een soort van bevestigd, want sinds de montage van de nieuwe 12 volt accu heb ik de melding niet meer teruggezien in mijn scherm... :dance:
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Ook ik heb last van de accu wanneer de auto een paar dagen stil staat. Wanneer we weer gaan rijden dan verdwijnt de melding.
Bij de meting van de accu's was deze niet heel slecht maar zal van de zomer toch worden vervangen bij de grote beurt.

Zolang ik geen olie of de distributie riem moet vervangen dan hoor je mij niet klagen ;-)
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door rgr »

Die van mii geeft de melding ook. Stond een paar dagen stil. Na een paar kilometer rijden verdween de melding.
Wat zijn de kosten voor het vervangen, weet iemand dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Z.E.Paulus »

@rgr... De accu vervangen heeft mij bij de Renault dealer €145,- gekost, maar mogelijk kan jouw accu nog onder garantie worden vervangen, dat hangt uiteraard een beetje af van de leeftijd van jouw Zoe... :wink:
In mijn geval stond de 12 volt accu al op de "nominatie" om in mei van dit jaar te worden vervangen tijdens het reguliere onderhoud, maar om paniek bij mijn echtgenote te voorkomen (zij gebruikt de Zoe ook zeer regelmatig), heb ik besloten om gelijk de 12 volt accu te laten vervangen... En zo blijkt nu een goede keuze, want ik heb de melding daarna niet meer gezien in mijn dashboard... :dance:
Zelf had ik het nog wel aangedurfd om tot mei door te rijden met de oude accu, maar dan had ik waarschijnlijk met vrieskou (accu's hebben, net als ik, een hekel aan kou... :wink: ) die melding iets vaker voorbij zien komen...
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door HarmOtten »

Shit, m'n Zoe heeft nu ook deze melding :(. Daarbij krijg ik ook de melding [Controleer regelaar], maar dat is gewoon het gevolg van die andere melding.
Ik ga dadelijk even de 12V accuspanning checken.

Update: De spanning van de 12V accu is 13,40V. Dus dat lijkt goed te zijn. De 400V accu kan ook gewoon geladen worden, en toen het opladen startte verdween de foutmelding.
De garage vertelde dat de oorzaak ook in de controle eenheid van de 12V accu kan liggen. Ik ga het in de gaten houden, en als de melding terugkomt, wordt het een bezoekje aan de garage.

Update2: Na het opladen is de foutmelding (tot nu toe) niet meer teruggekomen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door HarmOtten »

Afgelopen woensdag (13-APR-2016) was mijn Zoe bij de garage, maar ze hebben geen melding in het systeem kunnen vinden dat wijst naar de oorzaak van de storingsmelding. Na 11-FEB-2016 ook geen last meer van gehad. Ik ga er maar vanuit dat het een eenmalig vals alarm was.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door NielsTn »

Vandaag verscheen deze melding, na ca 68000km op mijn Zoe uit oktober 2014. Zal dus wellicht die beroemde 12V accu zijn.... zucht

Update 16:56u:
Na het wisselen van de banden bleek de storing opeens weer verdwenen te zijn...
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door zoe2goe »

Yes. Maar gewoon eerst even laten testen. Kan bij elke garage

Overigens, bij mij van de week weer ongemerkt de "plug niet goed ingestoken", en de accu leeggelopen. Dan krijg je deze melding dus ook. Fijn technisch detail: Ik had een 5 ampere voeding liggen dus die aangesloten. Auto deed verwoede poging zichzelf op te starten maar dat lukt niet. De accuspanning nam ook verder af, ondanks de toch niet heel kleine laadstroom. Verontrustender was dat ik ook iets vreemds rook. Dat bleken de ballasts van de xenon lampen te zijn, gloeiend heet. Kennelijk was de BCM computer in de war geraakt en vond dat de koplampen aan moesten staan. Schakelaar stond op uit.

Massa-kabel losgemaakt, 20 minuten geladen, weer aangesloten en hupsakee.

Wijze les: niet in-situ opladen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgekuipers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mar 2017 12:22
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door fgekuipers »

Hier een uitleg waarom de 12V batterij van een EV zo snel kapot gaat.

Zoe Q210 van 11-2013 (gekocht april 2017) wordt opgeladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door zoe2goe »

ZOE heeft een "pulser". Zit achter/onder de linkerkoplamp. Bij mijn beste weten doet die precies waar het hier over gaat: af en toe "een schop" geven en tevens kijken of de spanning tijdens die schop een beetje op niveau blijft.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door OlafH »

Volgens het verhaal dat ze als eerste afsteekt kun je beter af en toe een ICE jumpstarten zodat de accuplaten weet zuiver worden. Een druppellader doet hiervoor niet zoveel.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door zoe2goe »

Volgens mij zei ze dat het starten van een ICE (enorme stromen naar de startmotor) dat doen. Van het jumpstarten zei ze dacht ik alleen dat het werkt en dat het "mag".

Een loodaccu goed houden is een beetje een "balancing act". Spanning aan de hoge kant houden voorkomt sulfaatvorming, maar het nadeel is dat'ie gaat gassen en dat is niet goed. Een katalisator kan dat weer omzetten in water, maar toch, op een gegeven moment hou je het niet meer.

Hier is goede info http://batteryuniversity.com/learn/arti ... id_battery
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Inmiddels telefoontje van de dealer, en ook mijn storing is te wijten aan een defecte 12volt accu. Vervangen van de accu kost €168,- vanmiddag kan ik de auto weer ophalen.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door OlafH »

Of je je eigen auto start of een andere met je accu genereerd beide een piekstroom die de platen zuivert bedoelde ik.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door PieterZoe »

Interessante video. Het idee om af en toe met je Zoe-12v-accu een andere (!Jeroen) ICE te jumpstarten is wellicht zo slecht nog niet. Dat geeft die grote current waarmee de platen wat schoongemaakt worden.
Wel even eerst de min-pool bij de Zoe loshalen lijkt me?

EDIT: hmm, het is nog niet zo makkelijk realiseer ik me nu. Bij gebruik startkabels zal de ICE toch 95% van de startstroom uit de eigen accu halen want die is veel beter aangesloten. Dus dan moet je bij beide autos eerst de MIN-pool loshalen. En dan loop je weer het risico dat je bij de ICE radiocodes of andere zaken opnieuw moet instellen. En de ICE moet eerst weer uitstaan voordat je de startkabels loshaalt, anders draait de dynamo zonder dat ie stroom kwijt kan.

Pff, beter maar elke 3 jaar een nieuwe 12v kopen : )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door fivari »

Een loodbatterij is uitermate geschikt als startbatterij: grote stromen mogelijk en onmiddellijk terug opladen met de generator van een ICE.
Vermits er bij een EV toch nooit grote stromen moeten geleverd worden, had men beter een Lithiumbatterij voorzien. Die heeft ideale specs voor een dergelijke toepassing en mag gerust langere tijd half ontladen blijven, heeft geen geheugeneffect enz...
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door PieterZoe »

Eens. Maar dan moet het laadsysteem in een EV wel aangepast worden, zodanig dat de 12v-batterij niet steeds helemaal volgeladen en volgehouden wordt direct na het starten. Wat dat vinden LiOn-batterijen dan juist weer niet zo fijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door zoe2goe »

Side-note: ik had 'm laatst weer eens plat (het plug probleem). Zodra de boel weer up en running was maar eens gekeken van de DCDC inverter deeed. 40 ampere ;-)

Jumpstarten geeft nooit de stromen die een startmotor trekt.

We hebben het er al eerder over gehad, een EV moet eigenlijk een (semi)tractie loodaccu hebben. Maar die zijn hartstikke duur en niet courant. Het gebruik van een starter accu is een compromis. M.I. zou het op termijn beter zijn een heel klein systeem te hebben voor alleen het opstarten van de batterij, en daarna gewoon alles via de DCDC converter. Dat ding kan 1KW verstoken!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Smartrix-Zoe »

heeft iemand al zelf de 12v accu vervangen? Die 168 euro lijkt me aan de hoge kant voor een 12 accu. Moet toch goedkoper kunnen. ook met kwaliteitsmerk accu.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door HarmOtten »

Dit kan zeker goedkoper, maar je moet wel weten hoe en wat.
Ik heb er even een nieuw topic voor aangemaakt: 12V accu vervangen
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Gisteren en zonet perfect kunnen laden, dus zonder storingen. Normaal gesproken altijd storing op het werk.
Mijn hoop is gevestigd dat dit zo blijft en het slechte laden te maken heeft gehad met de slechte accu.

Tijd zal het leren. Ik hou jullie op de hoogte.

Groet,
Rudy
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Helaas... vandaag de Zoë weer opgeladen.

Afbeelding


Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door PieterZoe »

Tjonge, dat is goed balen zeg. De storing uit je filmpje heb ik ook nog nooit gezien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Roy-ZOE »

Op tijd je 12v accu iedere 3 jaar preventief vervangen is een goed idee merkte ik een week geleden.
Mijn accu is 3,5 jaar oud en de ZOE deed helemaal niets meer omdat de accu helemaal aan zijn einde was.......

Gelukkig woon ik ongeveer naast de garage en kon ik vrij snel weer op pad. 145 Euri bij de universele garage

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Scheet veel gedoe inderdaad. Inmiddels heb ik vandaag mijn Zoë weer thuis staan. We zullen zien hoe of ie blijft lopen.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door HarmOtten »

@RudyH,
Wat hebben ze deze keer vervangen of gerepareerd?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Tja, heb een heel gesprek gehad met de monteur. Ze hebben niks vervangen. Samen met Renault NL hebben ze de foutcodes uitgelezen en diverse boordcomputers laten herbereken. Voor de rest konden ze niks vinden. Tot nu ff duimen
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Kleine update. Inmiddels is de auto na nog een keer afgesleept (11april) te zijn 2 weken bij de garage geweest. De melding/klacht is via Renault NL gelopen en samen met de dealer is het probleem op gepakt. De laadunit inclusief kabels en de accu zijn destijds vervangen. Ik rij nu een maand met de gerepareerde auto en heb ik nog [Edit] GEEN [Edit] problemen ervaren met laden of stil staan.

De auto is nu voorzien van een geheel nieuwe aandrijflijn gezien de motor paar maanden daarvoor ook al vervangen is samen met de warmtepomp en stekker unit in de neus.

Heb zeer goede hoop om nog vele veilige kilometers te kunnen rijden met de Zoë.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door rgr »

Ik had laatst ook iets vergelijkbaars. 12 Volt accu was plat en die zit er nu 12 maanden in. Was tot 4 volt gezakt. De auto had 3 dagen binnen gestaan daarvoor. Wat mij betreft is die 12 volt accu ook een bron van problemen en ik ga zeker op zoek naar een zwaardere variant die in dat kleine hokje past. Stel ik had een nood situatie gehad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht