Teleurstelling over mijn Kadjar


Topic author
Pipe
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2016 16:58
Actief als: particulier

Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door Pipe »

Beste mensen van dit forum, wellicht hebben jullie tips.
Na 20 jaar na volle tevredenheid VW gereden te hebben, wilde ik iets anders. Het is de Kadjar Bose (diesel) geworden. Vanaf de eerste kilometers heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik deze keus gemaakt hebt, en nu na 1.5 maand en bijna 7000 kilometer verder is mijn spijt alleen maar toegenomen. Hieronder een bloemlezing van mijn klachten mbt de Kadjar:
- Stoelen zitten uitermate slecht en lijken wel camping stoelen. Rugleuning te kort en te slap, zitting veel te kort, dus geen steun aan de benen. Heb nu arm, been, nek en rug klachten.
- Stuur kan te weinig naar je toe getrokken worden, en als ik het stuur wel goed heb, moet mijn stoel te ver richting dashbord dat mijn knieen klem zitten.
- Bijrijder kan zonder pijn ook niet zitten (diversen personen van collega's tot familie)
- Tijdelijke oplossing, een paar goedkope tuinkussens
- Radio DAB ontvangt bijna helemaal niks
- Geluid gaat automatisch harder en zachter, en de kwaliteit is teleurstellend voor een Bose
- Navigatie is vaak de weg kwijt
- Navigatie start zeer langzaam op, en je bent dan al ca 5 kilometer onderweg
- Beeldscherm middenconsole slaat soms helemaal vast en moet je de auto aan de kant zetten om alles te resetten (auto op slot en weer opnieuw beginnen)
- Onder het rijden te pas en te onpas elektrische storingen, en dus maar weer naar de kant om te resetten
- Dashboard kastje rammelt enorm.
- Automatten zijn nu al versleten, zitten al gaten in, en dat na 7000 kilometer. VW na 200.000 km nog niet versleten.
- Auto wordt pas na ca 20 kilometer een beetje warm, maar de kachel moet op 25gr om het een beetje behaaglijk in de auto te krijgen
- Auto is al terug geweest ivm terughaal actie, en is ook volledig up to date qua software
- Trekhaak is na 1.5 maand nog steeds niet onder de auto gezet
- Renault NL en de dealers (diversen geprobeerd) doen niks met mijn klachten.
- etc

M.a.w een zeer teleurgestelde klant.
Laatst gewijzigd door RichTrip op 19 feb 2016 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Suggestief taalgebruik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Albert310
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 nov 2015 12:03
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door Albert310 »

Wat jammer. Ik rij sinds 2 weken in de DCI 110 Bose en heb aanmerkelijk minder leed.
De stoelen vind ik prima zitten. Mijn tweede auto is een Golf VI GTI. De stoelen daar zijn voorgevormd en natuurlijk steviger. Ik heb echter geen klachten met de stoelen in de Kadjar. Wel ben ik het met je eens dat de zijdelingse steun minder is. Voor mij geen enkel probleem, ik rijd deze Kadjar namelijk relaxt (zeker in vergelijking tot de ook nog gechipte VW :lol: ).
Overigens heb ik vooraf uitgebreid proef gereden om met name de zitpositie goed te testen. Een van de redenen om nu de Kadjar te gaan rijden was de zitpositie. Hoger en n.m.m. ook voldoende tot goed. Ik heb dus geen klachten. Langste rit was totnogtoe 2 x 198 km in een ruk (heen en terug). Ook dan stap ik zonder problemen of klachten uit.

De DAB doet het bij mij prima. Enig minpunt is dat hij soms bij een eerste dagrit de zender kwijt is. Op te lossen door even naar het radio-menu te gaan. De navigatie is bij mij zeer vlot. Groot gemak is daarbij de spraakbesturing. Vastlopers e.d. heb ik niet. Jammer dus dat er bij jou zoveel in de techniek misgaat. Lijkt dus aan jouw auto (maandag) te liggen. Het kan beter bewijst mijn exemplaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door mechanic »

Lijkt erop dat veel van je klachten vooraf bij een goede proefrit inderdaad te merken waren.
Neemt niet weg dat de electrische storingen en het rammelen opgelost horen te worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door DHL »

Veel klachten kunnen opgelost worden met de update die komt. De rijhouding had je kunnen voelen bij een testrit hee. Als je echt zoveel spijt hebt, gewoon verkopen en andere wagen kopen. Kost wat geld, maar da's de korte pijn. Leven is te kort om voor zoiets ongelukkig te zijn.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jan021171
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 87
Lid geworden op: 02 dec 2015 21:05
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door jan021171 »

ik zou zeggen rechtsbijstand advies vragen heb ik ook gedaan zie stukje van de brief die mijn dealer heeft ontvangen .
ik heb de mijne vandaag terug gebracht en mijn geld terug ontvangen en mijn oude auto want die stond er nog
grootste probleem bij mijn was het inhouden /ook wel het hikken genoemd hier en het het R-link .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door Dingelbert »

Toch jammer,
Moet zeggen dat een de meest aantrekkelijke punten van de Kadjar juist het zitcomfort is. Niet alleen voor mij, maar ook voor de "bijrijder", waarvan er een laatst zei "eindelijk een auto waar je comfortabel in zit". Dus kennelijk erg persoonlijk.
DAB: eerlijk gezegd geen enkel probleem. Verwarming idem. Behalve dan dat ik vind dat je soms - ook bij warme motor, wel wat extra moeite moet doen om de condens te doen verdwijnen.
Bij mij rammelt er niets. Wel had ik last van windgeruis, maar dat is opgelost.
Navigatie: werkte prima tot aan de laatste update (zie elders op dit forum). Daarna geen navigatie mee. Maar dat gaat hopelijk a.s. maandag opgelost worden.
Kortom: jammer dat de Kadjar zo teleurstellend ervaren wordt. Ik zal niet ontkennen dat er zeker met RLink problemen zijn, maar verder wat betreft een top-auto.
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door sup »

Hallo oud vw rijder,Net zoals ik na 30 jaar vw waarvan de laatse 6 jaar passat cc aan een andere auto en voor het eerst een Renault kadjar .Moet zeggen dat ik juist de zit helemaal top vindt. Lang gekeken naar hogere auto Nissan,KIA, Hyunday etc maar Kadjar veel auto voor redelijke prijs en natuurlijk als je zo lang vw hebt gereden is denk ik vergelijk ook niet altijd eerlijk.vw is gewoon af en was dan ook verbaasd toen ik de auto had gekocht dat er geen verlichte schakelaars in zit en kastje bijrijder niks verlicht.zonnebril geen plek etc etc.maar daar let je niet op met de koop niet op .weet ik veel dat die Fransen zulke dingen niet standaard vinden .maar na ruim 2 maanden absoluut geen spijt en woensdag dagje dealer voor update wat andere kleine dingen.Dingen die ik bij vw niet heb meegemaakt maar dat is misschien wel de de Franse mentaliteit en ga er ook vanuit dat dit allemaal wordt ogelost..succes en kump allemaal goed
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door DHL »

Moet er wel even bijzeggen dat zaken als niet verlicht handschoenkastje en knoppen blijkbaar typisch Kadjar zijn. Ik denk dat deze auto te 'Japans' is. Typisch voor Japanse auto's zijn bvb de kleinere zetels. Renault had de Kadjar verder moeten onderscheiden van de Nissan. Jammer eigenlijk want niet representatief voor het gamma op die manier.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door RichTrip »

Ik heb verder geen ervaring met de Kadjar, maar ik vindt de ervaringen van de TS wel een beetje vergelijkbaar met die ene zeer negatieve Zoover beoordeling tussen alle andere positieve beoordelingen met (soms) wat aandachtspuntjes. Hopelijk worden de storingen snel opgelost.
Heb overigens wel ervaring met VW. Het is een wonder dat je daar in 20 jaar nooit problemen mee hebt gehad. Dan heb ik in 5 jaar tijd wel heel erg pech gehad (o.a. twee keer onderweg gestrand met pech binnen de 100.000km).
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door mechanic »

Mn bijna 20jaar oude vw heeft vandaag zijn eerste grote gebrek vertoont,de bak kapot..
Dat de kadjar ook wat steken laat vallen is opzich duidelijk. Maar de meeste klachten van ts lijken persoonlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



michelvd
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 nov 2015 20:54
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door michelvd »

Mijn Golf die ik vandaag heb achter gelaten had vanaf dag 1 kraakjes die niet opgelost konden worden, de ketting van de motor moest vervangen worden en met name de laatste tijd gaf het systeem aan dat er lampjes stuk waren terwijl het niet zo was. Een eerdere Golf had problemen met de startonderbreker waardoor we op meest waardeloze plaatsen stil kwamen te staan.
De Peugeot die ik tussen die 2 auto's in had was eigenlijk zorgeloos.
Nu mijn eerste Renault opgehaald en ik ben benieuwd. Veel slechter dan mijn Volkswagens kan het niet meer worden lijkt mij. Hoewel de VW's wel heerlijk reden, maar wat ik tot nu toe van de Kadjar heb meegekregen doet die dat ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door DHL »

Als je voor volle betrouwbaarheid gaat, ben je beter af met oude wagens. Zonder veel troela erop en eraan. Of een Dacia, da's een beetje back to basics...
Akkoord ook met dat de klachten van TS nogal persoonlijk getint zijn.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
Actief als: particulier
Locatie: Westerwolde

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door troapel »

Het is voor Renault een nieuw concept, dus ben ik niet verbaasd dat er (kinder)ziektes in zitten. Dat was net zo bij de Laguna 2. Ik ben bang dat we zeker 2 jaar verder zijn voordat alles verholpen is.
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mp3
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 7
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 nov 2014 15:22
Actief als: particulier
Locatie: belgie

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door mp3 »

Allemaal goed dat dit nieuwe concept is voor renault .... Wil dit zeggen dat je een onafgewerkt product voor de volle pot moet verkopen?
Als je wil uitpakken met tablet, digitaal dashboard, ... moet dat op punt staan .... net zoals de automatische stop functie in safety pack, lijkt er ook bijgezet, om er maar iets bij te hebben, is niet adaptief, je hebt het raden naar wanneer het systeem gaat ingrijpen, geen mogelijkheid om zelf te bepalen vanaf welke afstand een melding moet komen ....

Bose verhaal, tja bose versterker is goed, boxen zijn om te huilen. .. best vervangen
Kadjar bose tce titanium grijs,safety pack,parking pack,leder pack,winterpack downgrade 17’’!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
Actief als: particulier
Locatie: Westerwolde

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door troapel »

@mp3

Ik praat de problemen van Renault niet goed en na de verhalen hier ben ik er ook zeker van overtuigd dat Renault te weinig doet om de consument tegemoet te komen. Ik als Renaultfan vind dat echt beschamend!
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door DHL »

Nieuw concept... ik weet niet of je dat zo kan noemen. Rlink bestond al. En hoe komt het dan dat het bij Espace wel goed gaat? Benieuwd wat het bij Talisman gaat worden.
Zijn de probs op andere fora met Kadjar ook zo uitgesproken?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
Actief als: particulier
Locatie: Westerwolde

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door troapel »

Toch zit er (volgens mij) een heel groot verschil in de R-link van de Kadjar en bijvoorbeeld de R-link uit de Clio. Instellingen zijn volgens mij ook veel meer te regelen via R-link in de Kadjar t.o.v. de Clio. Hierdoor maak je de mogelijkheid te problemen alleen maar groter.

Nu zijn er problemen met stotterende motoren. Om welk type motor gaat dat? Om de 1.2TCE toevallig?
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jan021171
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 87
Lid geworden op: 02 dec 2015 21:05
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door jan021171 »

Ja de Tce 1,2 houd in

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door larsdijkstra 16v »

Sorry maar als je niet goed kunt zitten nu dan heb je iets niet goed gedaan tijdens een PROEFrit... En geluid is persoonlijk, maar vond de Bose set zeer goed klinken, ook op hoog volume. Dat er veel storingen zijn is erg jammer, maar ik weet dat de meeste Kadjars uitermate goed bevallen. Succes!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mp3
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 7
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 nov 2014 15:22
Actief als: particulier
Locatie: belgie

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door mp3 »

@dhl op het Franse forum zijn toch ook gelijkaardige prob die steeds terugkeren .... en zijn ze ook niet mals voor ...

Wat mij persoonlijk meeste zorgen baart, is de motor, navigatie systeem en de safety features. Ben nu zo blij met de tomtom in de megane-grandtour, maar het feit dat tomtom niet verantwoordelijk is voor update van de kaarten, live services .... in de garage was me beloofd dat dit zelfde zou werken als nu... regelmatig update, als ik het zo lees, zijn het kaarten die veel achter lopen. ..
Ook het dode hoek verhaal dat niet naar behoren werkt en niet zou werken als de rijbanen breder zijn ... wat heb je er dan aan ? Of komt er geen wagen in je dode hoek bij bredere rijstroken?
Voor de megane had ik v70 , ook met deze opties , en die werkte perfect, die miste ik op megane, vandaar mijn overstap naar kadjar, maar als het hier een ’ feature ’ is, zijn we wel goed geschoren!
Kadjar bose tce titanium grijs,safety pack,parking pack,leder pack,winterpack downgrade 17’’!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door DHL »

Jammere situatie iig. Renault was net zo goed bezig qua kwaliteit.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Albert310
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 nov 2015 12:03
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door Albert310 »

@RichTrip, wijzig ook even de titel van mijn eerste reactie in dit topic. Wel zo netjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Idw
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2016 12:30
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door Idw »

Wij hebben intussen ook al meer dan 7000 km op de teller staan en ik moet zeggen ik vind het zitcomfort heel goed, ook mensen die al meegereden hebben vinden dit positief. Wij hebben ook problemen gekend met het multimediasysteem maar dit is verholpen door de software update die men nu volop aan het doen is. Waar wij het wel mee eens zijn is het inderdaad traag op temperatuur komen van de motor. Wij rijden ook met de dieselversie en hij is gisteren in de garage geweest voor een nieuwe thermostaat te plaatsen maar blijkbaar helpt het niet. En inderdaad je moet de verwarming binnenin al op 25 ° c zetten voor je warme lucht krijgt. In de garage werd gisteren gezegd dat het aan het type van motor ligt dat hij zo traag op temperatuur komt.
Dit is wel iets waar we dus niet gelukkig mee zijn omdat dit ook mee het verbruik van de wagen bepaald.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door DHL »

Moest Webasto nu zo duur niet zijn hee... Ik zou dat wel willen. Moderne motoren komen maar heel traag op temp om dat hun rendement zo hoog is.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door Thomas84 »

DHL schreef:Moest Webasto nu zo duur niet zijn hee... Ik zou dat wel willen. Moderne motoren komen maar heel traag op temp om dat hun rendement zo hoog is.
Dat wat wel mooi bij mijn Passat TDI. Deze had elektrische bijverwarming in het koelsysteem zodat deze bij koud weer snel op temperatuur was.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door DHL »

Ja, Espace heeft dat ook dacht ik. Die is snel warm, kilometertje of 2 en is warm aan de blazers. Vraag me af of andere Renaultmodellen het ook hebben. De Scenic is bvb ook vrij snel warm. Bij ons werd de Koleos ingevoerd, dat was de voorloper van de Kadjar. Ik denk dat die het ook had. Bij een benzinemotor zal het opwarmen nog vrij vlug gaan, bij een diesel zal je inderdaad een heel stuk moeten rijden indien die geen bijverwarming heeft. Me dunkt dat ze op Kadjar redelijk bespaard hebben. Hopelijk is dit geen voorteken voor de nieuwe scenic.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Webby
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mar 2016 10:59
Actief als: particulier
Locatie: Deurne (Antwerpen)

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door Webby »

Ik ben de teleurgestelde eigenaar sinds half januari 2016 van een Kadjar benzine Bose.
Dit is mijn 4e Renault en denk dat het mijn laatste zal zijn. Veel verschillende problemen waar ik geen antwoord op krijg noch van Renault noch van mijn dealer die allen maar denkt aan verkopen.
Renault Kadjar cosmos blue - Bose edition - Benzine energie TCe 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hans27
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2015 20:45
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door hans27 »

Ik heb inmiddels 15000 km gereden, zitcomfort is prima, stoelen zitten goed en zijn goed in te stellen (diverse complimenten van mensen die mee rijden, zeker geen campingstoelen). Het Bose geluid vind ik tegen vallen, de R-Link2 update is inmiddels uitgevoerd en dat wordt als positief ervaren. Kleine puntjes zijn het traag opwarmen van de motor (eigenschap) , geen verlicht handschoenkastje, onverlichte raambediening etc. (bij Renault zijn deze zaken normaal wel aanwezig, zal iets van NIssan zijn)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



registrerik
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 okt 2015 23:24
Actief als: particulier
Locatie: Hoorn

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door registrerik »

Wat vervelend dat de auto zo slecht bevalt! Ik kan mij er zelf totaal niet in vinden. Ik heb de kadjar nu 3 maanden en vind het echt een heerlijke auto! Hij zit fantastisch, rijdt lekker vlot en alles werkt bij mij perfect!! Kleine minpuntjes zijn voor mij ook het niet verlichte handschoenenkastje en raam bediening en het keyless openen en sluiten van de portieren. ( dat je zeg maar, zelf wel op knopje op deur moet drukken.
Ik zit dagelijks met een BIG SMILE in de kadjar!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 6360

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door Verwijderd 6360 »

registrerik schreef: ... en het keyless openen en sluiten van de portieren. ( dat je zeg maar, zelf wel op knopje op deur moet drukken.
Je kan de auto toch afsluiten met de kaart van op afstand ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



registrerik
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 okt 2015 23:24
Actief als: particulier
Locatie: Hoorn

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door registrerik »

Dat kan inderdaad, maar de sleutel is een soort kaart waar je geen sleutels aan vast kan maken dus de kaart zit bij mij in een tasje met daaraan huissleutel ect. Om nou elke keer de kaart uit tasje te halen om op knopje te drukken is gewoon niet ideaal.
Leek mij handiger als de auto gewoon automatisch van slot afgaat als je naast de auto staat en zodra je wegloopt automatisch op slot. Nu druk je op knopje op de deur en dat is een klein minpuntje vind ik zelf! Verder alleen maar tevreden hoor! Maar moet toch iets te zeiken hebben :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door larsdijkstra 16v »

Daar zijn we dan ook Nederlanders voor he, toch altijd wat te zeiken hebben... Glas altijd half leeg ipv half vol...
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door DHL »

Weet je... toen ze pas met die handenvrije kaart kwamen op de Laguna, waren er veel reacties van de kopers die het niet vertrouwden of hun auto werkelijk op slot was. Die keerden weer voelden aan de klink en de auto sprong weer open. Dus geklaag hierover. Daarom besloot Renault bij de Megane zo'n knopje in te bouwen. En nu is't weer mis lol...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Captain Chaos
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2015 09:50
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door Captain Chaos »

Ik ben zelf ook VW rijder geweest. Passat, Golf Variant en Golf Plus. Mijn ervaring? Je kunt een VW niet met een Renault vergelijken. De "franse slag" zit er gewoon in. VW is gewoon de betere rijdersauto. Maar goed, dat is in de prijs ook wel terug te vinden. Kijk maar eens naar een Tiguan ... vergeleken met de Kadjar. Ik rij nu zelf een Scenic en vind die ook "minder" rijden dan de VW. Maar ik vind 'm wel lekker rijden. Maar ik denk dat de meesten die van een duitse naar een franse of italiaanse auto overstappen even moeten "wennen" aan de franse slag of italiaanse charme ;-) Zeker als je al zo lang VW rijder bent.

Succes in ieder geval met de gebreken en het oplossen ervan.

Grt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Teleurstelling over mijn Kadjar

Bericht door DHL »

Omgekeerd is het ook zo hoor. Na jaren Renault rijden zou ik nooit in een Golf willen rijden. Hard, veel lawaai van de dieselmotor, triestig afgewerkt,... Heb zo eens een Seat Ibiza voor mijn vrouw gekocht, huidige model in 1.2 TDI. Nieuw gekocht maar na een jaar buiten. Dat was genen otto. Diesel kletterde als een gek, ging niks vooruit, geen souplesse. Als ik dat dan vergelijk met een 1.5 dci is het verschil enorm. Mijn zusje had een Golf TDI nieuw en die keert ook niet meer terug. Die is Engels gaan rijden.
Ik begrijp niet goed als iemand zo pro Duits is, waarom die dan geen Duitser koopt. Ik heb vergeleken met de Q5 en kwam tot constatatie dat de Espace stukken comfortabeler is.
Nee, geef mij echt maar Frans comfort :)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht