Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ik weet dat dit eigenlijk off topic gaat zijn. Rijd nu al een meer dan 1 week met de nieuwe rav4 hybride en wat een verschil . Te meer ook omdat het twee verschillende koetswerk types zijn, dat het vergelijk anders isMaar waar ik het vooral moeilijk mee heb is volgende:
Als ik morgen terug moet kiezen qua uiterlijk van wagen neem ik sowieso terug een talisman Grandtour. Ik vond en vind dat nog steeds een mooie wagen. Comfortabel stil voor autosnelwegkilometers af te haspelen. Maar daar stopt het dan ook jammer genoeg.
Is het omdat het nu een japanees is, ik weet het niet. Maar wagen nu is op alle punten gewoon stabieler. Duw je op een knop, dat marcheert direct. Gewoon geen krasje of piepje te bespeuren of te horen.
Het andere tere punt. De software aansturing versnellingsbak. Nu vertrekt de rav4 zowel vooruit als achteruit zo zacht met goed gevoel op gaspedaal. Wat een verademing is. Geen vertraging of niks. Is ook te wijten aan cvt en deels electro. Maar toch. Heb al met andere dubbele koppelingsmerken gereden die het wel konden. Daar laat Renault toch steek vallen. Deze week met schrik een Kia verzet op het werk. Dat "spel" vertrok zonder sprong,schok
En dan bediening. ook gewoon simpeler met nog een paar knoppen voor gewoon te drukken of te draaien.
Ook qua paneel uitlijning en zo ,zie ik een serieus verschil.
Tot nu toe zeer tevreden. Dat gevoel had ik zelfs al niet meer na een week in de talisman. Want dan stond hij al in garage voor herprogrammeren.
Blijf het vooral jammer vinden dat ik hem moeten wegdoen heb. Heel weinig op verloren. Maar problemen bleven gewoon aanhouden.
En service van Renault garantie dienst. Dat is toch ook niet 100%