Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

berenburg schreef:Vrienden zijn leeggelopen op een a6,
Talisman heeft gewoon aanloop ziektes,
En ik snap dat als je zo slecht behandeld ben door de dealer dat je het vertrouwen kwijt bent.
Maar personelijk heb ik veel plezier van de auto
En wat ik krijg voor mn geld vind ik niet bij vag,
Auto met vergelijkbare opties betaal je lachend 30 k meer voor.
Aanloop ziektes?? Die duren toch ferm lang. Van 2015 tot 2020???? Binnenkort wordt mijn R-Link 2 vervangen. Daarvoor moet de helft van het interieur gesloopt worden enkel en alleen om een radio te vervangen?!?!?!? Begrijpen wat er te begrijpen valt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

De autosloperijen liggen vol met de 1.4 motoren van vag.
Downsizen van vag complete mislukking.
Wordt de r-linkvervangen onder garantie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

berenburg schreef:De autosloperijen liggen vol met de 1.4 motoren van vag.
Downsizen van vag complete mislukking.
Wordt de r-linkvervangen onder garantie?
Ja wordt vervangen onder garantie. In België heb je op een IP 4 jaar garantie...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

Domi1963 schreef:
berenburg schreef:Vrienden zijn leeggelopen op een a6,
Talisman heeft gewoon aanloop ziektes,
En ik snap dat als je zo slecht behandeld ben door de dealer dat je het vertrouwen kwijt bent.
Maar personelijk heb ik veel plezier van de auto
En wat ik krijg voor mn geld vind ik niet bij vag,
Auto met vergelijkbare opties betaal je lachend 30 k meer voor.
Aanloop ziektes?? Die duren toch ferm lang. Van 2015 tot 2020???? Binnenkort wordt mijn R-Link 2 vervangen. Daarvoor moet de helft van het interieur gesloopt worden enkel en alleen om een radio te vervangen?!?!?!? Begrijpen wat er te begrijpen valt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat delen van dashboard los moeten met de huidige ingebouwde systemen...?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frederik79
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jun 2019 22:13
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frederik79 »

Domi1963 schreef:Binnenkort wordt mijn R-Link 2 vervangen. Daarvoor moet de helft van het interieur gesloopt worden enkel en alleen om een radio te vervangen?!?!?!? Begrijpen wat er te begrijpen valt...
Dat is zo uitzonderlijk toch niet ? Toen indertijd (2012) twee modules van de radio/cd speler vervangen moesten worden op onze 1,5 maand oude X1, heeft ook het halve dashboard eruitgelegen. (Probleem deed zich trouwens voor drie weken na levering, diagnose was er snel, maar de werkplaats had niet eerder tijd). Met nog een vervolgafspraak, want ze hadden een dashboard paneel beschadigd bij de vervanging van de modules, haha.
En ik weet niet wat ze precies gaan vervangen bij uw wagen, maar ik gok toch dat de Rlink2 unit uit meer bestaat dan enkel de tablet ? ;-)

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jimmy-ilse
Lid
Lid
Posts in topic: 51
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:32
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jimmy-ilse »

Ik weet dat dit eigenlijk off topic gaat zijn. Rijd nu al een meer dan 1 week met de nieuwe rav4 hybride en wat een verschil . Te meer ook omdat het twee verschillende koetswerk types zijn, dat het vergelijk anders is
Maar waar ik het vooral moeilijk mee heb is volgende:
Als ik morgen terug moet kiezen qua uiterlijk van wagen neem ik sowieso terug een talisman Grandtour. Ik vond en vind dat nog steeds een mooie wagen. Comfortabel stil voor autosnelwegkilometers af te haspelen. Maar daar stopt het dan ook jammer genoeg.
Is het omdat het nu een japanees is, ik weet het niet. Maar wagen nu is op alle punten gewoon stabieler. Duw je op een knop, dat marcheert direct. Gewoon geen krasje of piepje te bespeuren of te horen.
Het andere tere punt. De software aansturing versnellingsbak. Nu vertrekt de rav4 zowel vooruit als achteruit zo zacht met goed gevoel op gaspedaal. Wat een verademing is. Geen vertraging of niks. Is ook te wijten aan cvt en deels electro. Maar toch. Heb al met andere dubbele koppelingsmerken gereden die het wel konden. Daar laat Renault toch steek vallen. Deze week met schrik een Kia verzet op het werk. Dat "spel" vertrok zonder sprong,schok
En dan bediening. ook gewoon simpeler met nog een paar knoppen voor gewoon te drukken of te draaien.
Ook qua paneel uitlijning en zo ,zie ik een serieus verschil.
Tot nu toe zeer tevreden. Dat gevoel had ik zelfs al niet meer na een week in de talisman. Want dan stond hij al in garage voor herprogrammeren.
Blijf het vooral jammer vinden dat ik hem moeten wegdoen heb. Heel weinig op verloren. Maar problemen bleven gewoon aanhouden.
En service van Renault garantie dienst. Dat is toch ook niet 100%
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MarcelP »

Mijn Talisman gaat volgende week voor de derde keer terug naar de garage. De adaptive cruise control valt om de haverklap uit, laatst drie keer tijdens een rit van 200 km. Je moet dan ergens stoppen, auto uitzetten en weer starten en het werkt weer. Lijkt mijn oude computer wel.... En het scherm van de Rlink 2 reageert waanzinnig traag als Apple Carplay draait. Je toetst iets aan, wacht 10 seconden, dan nog maar een keer en nog een keer en ineens flitst er van alles over je scherm. Hopelijk krijgen ze het nu wel opgelost...
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NicolasL
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 sep 2017 10:35
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door NicolasL »

MarcelP schreef:Mijn Talisman gaat volgende week voor de derde keer terug naar de garage. De adaptive cruise control valt om de haverklap uit, laatst drie keer tijdens een rit van 200 km. Je moet dan ergens stoppen, auto uitzetten en weer starten en het werkt weer. Lijkt mijn oude computer wel.... En het scherm van de Rlink 2 reageert waanzinnig traag als Apple Carplay draait. Je toetst iets aan, wacht 10 seconden, dan nog maar een keer en nog een keer en ineens flitst er van alles over je scherm. Hopelijk krijgen ze het nu wel opgelost...
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Carplay! Soms reageert hij inderdaad pas na >10 seconden of langer. Rijden met Waze op autosnelweg resulteert dan in een navigatie die op de R-Link 100'den meters achterloopt...

Maandag gaat mijn Talisman alleszins ook nog maar eens richting garage, hopelijk lukt het deze keer wel om er nieuwe software op te zetten.
Renault Talisman Intens 130 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

MarcelP schreef:Mijn Talisman gaat volgende week voor de derde keer terug naar de garage. De adaptive cruise control valt om de haverklap uit, laatst drie keer tijdens een rit van 200 km. Je moet dan ergens stoppen, auto uitzetten en weer starten en het werkt weer. Lijkt mijn oude computer wel.... En het scherm van de Rlink 2 reageert waanzinnig traag als Apple Carplay draait. Je toetst iets aan, wacht 10 seconden, dan nog maar een keer en nog een keer en ineens flitst er van alles over je scherm. Hopelijk krijgen ze het nu wel opgelost...
Heb hier sinds de laatste softwareupdate van IOS ok last van een super trage carplay. Dit treed op als er met een app gewerkt gaat worden als bijv. flitsmeister. Bellen of andere dingen buitenom de nav apps gaat beter, heel soms een hapering. De dealer deed het bij mij af dat het aan mijn usb kabel lag (blitzwolf). Heb nog niet getest met de originele apple kabel.

Maar ben uiteraard benieuwd naar de bevindingen van jouw garage.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NicolasL
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 sep 2017 10:35
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door NicolasL »

MFB schreef:
MarcelP schreef:Mijn Talisman gaat volgende week voor de derde keer terug naar de garage. De adaptive cruise control valt om de haverklap uit, laatst drie keer tijdens een rit van 200 km. Je moet dan ergens stoppen, auto uitzetten en weer starten en het werkt weer. Lijkt mijn oude computer wel.... En het scherm van de Rlink 2 reageert waanzinnig traag als Apple Carplay draait. Je toetst iets aan, wacht 10 seconden, dan nog maar een keer en nog een keer en ineens flitst er van alles over je scherm. Hopelijk krijgen ze het nu wel opgelost...
Heb hier sinds de laatste softwareupdate van IOS ok last van een super trage carplay. Dit treed op als er met een app gewerkt gaat worden als bijv. flitsmeister. Bellen of andere dingen buitenom de nav apps gaat beter, heel soms een hapering. De dealer deed het bij mij af dat het aan mijn usb kabel lag (blitzwolf). Heb nog niet getest met de originele apple kabel.

Maar ben uiteraard benieuwd naar de bevindingen van jouw garage.
Ik ondervind al enige tijd hetzelfde probleem met mijn Carplay op R-Link 3.3.xxx en nu heeft de garage in overleg met Renault laten weten wat ze mijn R-Link gaan upgraden naar de 8.xx-versie van de software. Als dat niet zou helpen dan ligt het aan de hardware en dan dient die vervangen te worden.

Hoe dan ook hoop ik dat deze upgrade helpt, het feit dat Carplay op de nieuwe software op volledig scherm draait is natuurlijk mooi meegenomen ook.
Renault Talisman Intens 130 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rich...
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2020 11:36
Actief als: particulier

SLIPPENDE BANDEN

Bericht door Rich... »

Bassieh schreef:Vandaag onze Talisman opgehaald met de wegsleepdienst. Stuurbekrachtiging had een storing. STOP-lampje en de BACO gingen branden...
Sinds de nieuwe versnellingsbak rijdt de auto ook echt heel erg beroerd. Schiet letterlijk weg met slippende banden bij een beetje gas. Echt niet te doen.
Zijn er meer mensen met slippende banden? Ik ben vooral benieuwd of dit bij iemand is opgelost.

Ik heb dit probleem sinds het begin met mijn Renault Espace, zowel met de originele Dunlop als de winterbanden van GoodYear. Gek wordt je ervan.
╠═══ Renault Espace V ══ Initiale Paris ══ Energy TCe 225 EDC ══ Noir Améthyste ══ 2018 ═══╣

Dunlop SportMaxx RT 235/55R19 .. | .. GoodYear UltraGrip Performance 255/45R20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rudi63
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 dec 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rudi63 »

Vandaag op de parking van de supermarkt weigerde mijn Talisman te vertrekken, handrem bleef vastzitten, sleutelkaart niet herkend en een hele reeks foutmeldigen op het dashboard. Gelukkig snel geholpen door Renault Assistance, bleek het gekende probleem met de te lage batterijspanning te zijn. Onmiddellijk naar de dealer gereden en er is kosteloos een nieuwe batterij geplaatst. Al bij al toch tevreden van service van Renault.
Talisman Grandtour 150Tce Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

1e accu is zwak punt, reeds vaker voorbij zien komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ralph Ruiters
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2018 12:45
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ralph Ruiters »

Mijn Talisman heeft bij koud weer een zuchtend/licht krakend geluid in de ophanging bij in-/uitveren. Volgens mij afkomstig van de vooras. Nu heeft de garage al eens rubbers ingevet, maar dit heeft niet geholpen. Vervolgens zijn de reactiestangen geupdate wat ook geen soelaas bood.

Nu zou ik het toch graag opgelost hebben. Wat zou de oplossing kunnen zijn?

Daarnaast heb ik een enorm turbogat. Het lijkt of dit erger geworden is ondanks dat er geen veranderingen aan de auto uitgevoerd zijn.
Vanaf stilstand accelereren naar 100 onder vollast heeft de auto er altijd last van. Ik rijd de auto in de Comfort modus, dus niet in Eco of Sport. In die beide andere standen heeft de auto overigens dat probleem helemaal niet. Het komt ook alleen voor in één bepaalde versnelling, namelijk de 4e versnelling. De auto blijft dan echt gedurende een seconde of anderhalf hangen in het turbogat om dan wel door te accelereren. Is het voor iemand herkenbaar?
Talisman Grandtour Initiale Paris - 1.6 dci 160 pk - EDC - zwart metallic - full option (panorama dak, fabriekstrekhaak, winter pack) - zomerset Alizarine velgen - winterset Initiale velgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Misschien eens voorstellen aan uw dealer om uw bak te laten herprogrammeren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

NicolasL schreef: 25 jan 2020 12:11
MFB schreef:
MarcelP schreef:Mijn Talisman gaat volgende week voor de derde keer terug naar de garage. De adaptive cruise control valt om de haverklap uit, laatst drie keer tijdens een rit van 200 km. Je moet dan ergens stoppen, auto uitzetten en weer starten en het werkt weer. Lijkt mijn oude computer wel.... En het scherm van de Rlink 2 reageert waanzinnig traag als Apple Carplay draait. Je toetst iets aan, wacht 10 seconden, dan nog maar een keer en nog een keer en ineens flitst er van alles over je scherm. Hopelijk krijgen ze het nu wel opgelost...
Heb hier sinds de laatste softwareupdate van IOS ok last van een super trage carplay. Dit treed op als er met een app gewerkt gaat worden als bijv. flitsmeister. Bellen of andere dingen buitenom de nav apps gaat beter, heel soms een hapering. De dealer deed het bij mij af dat het aan mijn usb kabel lag (blitzwolf). Heb nog niet getest met de originele apple kabel.

Maar ben uiteraard benieuwd naar de bevindingen van jouw garage.
Ik ondervind al enige tijd hetzelfde probleem met mijn Carplay op R-Link 3.3.xxx en nu heeft de garage in overleg met Renault laten weten wat ze mijn R-Link gaan upgraden naar de 8.xx-versie van de software. Als dat niet zou helpen dan ligt het aan de hardware en dan dient die vervangen te worden.

Hoe dan ook hoop ik dat deze upgrade helpt, het feit dat Carplay op de nieuwe software op volledig scherm draait is natuurlijk mooi meegenomen ook.
Heb jij hier toevallig nog een update van?

Probleem is helaas er nog steeds ondanks updates van IOS. De kabel was het ook niet, want ook met apple kabels werkt het niet. Dus dan moet het haast wel R-Link2 zijn.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MarcelP »

Ik heb het hele verhaal opgegeven. Ze krijgen het eenvoudigweg niet gerepareerd. Op de meest vreemde momenten stopt de hele Adaptice Cruise control er mee. Ik moet nog 11 maanden in dit leasecontract, ik vind het wel prima. De garage wil hem nog graag een keer binnen hebben (zesde of zevende keer inmiddels), maar ik wil er eigenlijk gewoon niet meer naar toe.

Over 11 maanden lever ik de sleutels in, en daarmee eindigt mijn éénmalige avontuur met Renault. Ik vind het nog steeds een mooie auto om te zien, ook om te rijden, maar hij geeft me geen vertrouwen.

Maar ja, wat kies je als opvolger....?
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Heel vervelend spook storingen.
Jammer dat de leasemaatschappij niet doorpakt.
Je zou verwachten dat die een vuist kan maken.
Maar inderdaad het zal niet meevallen een vergelijkbare auto te vinden qua uitstraling en prijs.

Toegevoegd in 24 secondes:
Heel vervelend spook storingen.
Jammer dat de leasemaatschappij niet doorpakt.
Je zou verwachten dat die een vuist kan maken.
Maar inderdaad het zal niet meevallen een vergelijkbare auto te vinden qua uitstraling en prijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Léon83
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2015 19:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Léon83 »

Ik had ook wat storingen, helemaal nu mijn wagen noodgedwongen wat vaker langer stilstaat wegens ziekenhuisbezoeken voor mijn dochter. Gistermiddag kreeg ik de wagen niet meer aan de gang, wegenwacht kreeg hem met starthulp aan de gang. Nu een nieuwe accu, hoop dat nu deze storingen voorbij zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pietro1975
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 okt 2018 15:39
Actief als: particulier

PURE LED talisman hoe lang gaat de LED mee

Bericht door Pietro1975 »

Hallo allemaal,
1- Kan iemand hier mij vertellen hoe lang de LED lamps van de Talisman mee? Levenslang of toch een beperkt levensduur?
Me
2- Hoe kan ik mijn iphone of android phone draadloos verbinden (bluetooth) met de R-Link 2?

Met vriendelijke groeten en dank voor jullie antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door exroosje »

Leds zijn normaliter bedoeld voor de totale levensduur van de auto en ook niet los vervangbaar. Dus als er leds stuk zijn moet de hele unit vervangen.

Maar - verlichting is vaak uitgesloten van garantie, want slijtage onderdeel . Dat spoort niet helemaal bij LED verlichting. Weet niet wat Renaults policy hierin is, maar ik heb een keer gedoe gehad bij een 3e remlicht met vochtschade bij een vorige auto.

De R-link ondersteunt Carplay en Android Auto (nog) niet over bluetooth .
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pietro1975
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 okt 2018 15:39
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Pietro1975 »

Bedankt voor je nuttige informatie. Met vriendelijke groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nikk »

De gemiddelde levensduur van een auto is in Nederland inmiddels iets van elf jaar. Er zullen LEd's zijn die het niet zo lang volhouden.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door exroosje »

En dat is vervelend als ze niet los vervangbaar zijn gemonteerd (wat meestal het geval is). Dan kan een klein falen tot grote rekeningen leiden. Al zie je dan ook wel weer dat bedrijfjes in die markt springen en "non serviceable items" toch open maken en componenten vervangen. Genoeg voorbeelden gezien op bv wheeler dealers met displays in tellerblokken, solenoids in abs units etc.
Daar moet je echter net maar de weg naar toe weten te vinden of naar toe geleid. Merkdealers vervangen alleen maar uit de catalogus van de fabrikant.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Onnodig citaat verwijderd.Moderator

Die bedrijven hebben daar de specifieke kennis, materialen en uurloon ook na. Als een monteur bij een dealer een los de spullen moet bestellen, het onderdeel uit elkaar gaan halen, gaan repareren, weer terug monteren en garantie erop heben dan wordt dat veel te duur.

Zelfde als versnellingsbakken, vroeger werden deze de dealer als er een defect was uit elkaar gehaald, gerepareerd en weer terug geplaatst. Tegenwoordig worden ze compleet vervangen. Dan zul je naar een revisie bedrijf moeten.

Bedrijven zoals ACtronics zijn daar in gespecialiseerd, die hebben compleet ingerichte werkplaatsen om elektronische of hydraulische storingen op te lossen. Ga je dit soort dingen bij de dealer onderbrengen zal t uurloon nog verder omhoog gaan, benodigde apparatuur en kennis zal betaald moeten worden.
Net als al die transmissie revisie bedrijven, die hebben apparatuur welke de dealer niet heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jakke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 nov 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jakke »

Na een nieuwe koppeling op 12.000km, een nieuwe batterij op 30.000km, een hoop prul en zever met de r-link (maandenlang zonder radio, GPS, ...) rondgereden, een afgebroken drukknop van de schakelpook, 2 resets van de versnellingsbak, heb ik nu een nieuw verdict van de garage gekregen:
-wiellager kapot
-versnellingsbak kapot...
Talisman 2017, 1.6Tce 150pk automaat, heeft 37.000 km. Niet normaal meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Dat is idd om moedeloos van te worden.
37.000 km in 4 jaar is niet bepaald veel.
Ik zou hem wegdoen, streep erdoor en wat anders zoeken.
Is heel zuur maar dit blijft een tranendal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nikk »

Bizar. En nu? Als ik dit zo lees sterkt dit mij alleen maar in mijn plan om niet meer aan modern spul met een verbrandingsmotor te beginnen. Rij nog een paar jaar vrolijk verder met mijn ouwe bakkies en dan een EV. Daar zit heel veel niet meer in wat kapot kan gaan.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jakke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 nov 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jakke »

Ja dit worden de laatste herstellingen. Ik heb het ermee gehad, volledig... Jammer want ik vind de Talisman in zijn klasse één van de mooiste ontwerpen. Hopelijk is niet iedereen lid van dit forum want dan wil niemand 'm kopen. :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mc G
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2021 09:03
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mc G »

Goedemorgen allemaal,
Ik ben nieuw hier en sinds oktober eigenaar van een talisman 200 I.P
Heb alle berichten gelezen en helaas val ik ook in de categorie pechvogels. De auto is 3 weken terug bij garage geweest voor het bekende whoop schok verhaal, nieuwe koppeling in gezet het whoop en schokken is nu idd weg alleen bij terug schakelen ( automaat) van 3-2 en 2-1 schokt deze heel erg gewoon zwaar irritant dit was voorheen niet.
Ook bij stilstaan niet stationair en als ik van P naar D ga of terug naar R stand ook schokken. Bij stilstaan in P stand en druk de rem in hoor je ook een klik bij de pook denk zelf soort van ontgrendeling maar dat hoorde je voorheen ook niet.
De tankdop was ook drama dat is verholpen.
Verder na rijden bij stilstaan en de motor nog aan het draaien is een huilend geluid uit de voorkant/Dashboard dacht eerst dat het de ventilator was, maar dit is niet het geval.
Leer wat tegen midden console schuurt hebben ze ingesmeerd maar kraakt tot irritantst aan toe heb al een stukje oud t shirt tussen willen doen om te kijken of t helpt maar vind dit wel iets voor de dealer.
De piep bij draaien wielen was aanwezig volgens de dealer een “ bij geluid “ het was eerst voor nu ook achter en duidelijk erger geworden is hier een oplossing voor zodat ik dit kan overleggen met de dealer want “ bij geluid” neem ik geen genoegen mee.
Massage stoel bestuurder zat een tik in dat is verholpen nu de bijrijder stoel getik in de stoel en is het standaard bij de massage functie dat deze na 10 min uit gaat ?
Ook het metertje boven de 4 controll op Dashboard met HP en NM zijn niet meer zichtbaar alleen een vaag blauwe veegje.
Heeft iemand hier ervaring mee of oplossingen voor de problemen zodat ik dit bij de dealer kan neerleggen als ik een afspraak maak.
Het bouwjaar is 2016
Alvas bedankt voor uw reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

2016 was nog niet zo'n heel goed bouwjaar. Echter moeten zaken wel een keer goed opgelost worden, ze hebben er nu ruim ervaring mee
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Ondertussen heeft de dealer (eindelijk op aandringen) mijn IOS issue met Carplay opgelost. Had ze maar getipt dat R-Link geupdate moet worden naar minimaal software versie 7.

Helaas lijkt de Talisman wel half uit elkaar te vallen na 3,5 jaar. Had een los rubber bij het voorraam, een rubber los bij de passagiersdeur, een hoogglans zwart paneel B-stijl wat los liet, en een midden armsteun wat niet meer dicht wilde. En als klap op de vuurpijl een ontsteking welke ochtends bij koud weer niet helemaal lekker verliep (lees niet starten, of starten en bij terugval toeren weer uitviel).

Ondertussen wel allemaal weer opgelost. En rij weer rond.... dit zal helaas niet lang meer duren. Werkgever heeft besloten alle diesels in de vloot met vervroegd pensioen te sturen. Dus ook mijn Talisman gaat eruit. Door het "groene" beleid van de werkgever en de gestegen leaseprijzen is een nieuwe Talisman benzine geen optie meer :( Was ansich een prima auto.

Over een paar maanden verwacht ik nu een Skoda Enyaq IV80 (yup aan de stekker.... ik ben benieuwd).
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door exroosje »

tss wat een window dressing van die werkgever. Wat is er objectief "niet groen" aan een recente euro6D diesel tov een euro 6D benzine model.... Moeten aan dezelfde normen voldoen en worden daar in een real world test op genormeerd....

(Overigens hebben de 1e generatie diesels in de Talisman zoals de DCI160 wel degelijk nog een grote discrepantie tussen papier en werkelijkheid - die hebben dan ook geen adblue...)
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

Ben het zeker met je eens. Het overviel mij sowieso dat ik plots een nieuwe auto moest gaan uitzoeken. Heb nog wel even gekeken of de Talisman Estate Intense TCE140 pastte in het budget, en dat kon ansich wel maar dan zonder Bose en zonder 4-Control. Net beide opties die ik wel als zeer prettig heb ervaren. Beide opties er toch bij leverde een gigantische stijging op van de leaseprijs i.v.m. de 19" velgen die nu bij het 4-control pakket zit. En tja eerlijkheidshalve is nu ook bijtelling en kosten voor mij belangrijk geworden.

Had graag nog een periode de Talisman willen rijden, was mij (op wat kwaliteits dingetjes na) prima bevallen.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mc G
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2021 09:03
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mc G »

Ik heb alles in een mail bij de dealer voorgelegd zijn nog wat punten bijgekomen o.a kraken en tik achter als ik over een drempel ga, motor sloeg bijna af bij remmen auto staat ook in 1 klap stil en sloeg ook af toen ik naar de R stand ging, dodehoek detectie werkte gister niet en ga zo maar door...
Ijlen lange mail heb afspraak gemaakt ga ik met de monteur rijden zal m wel weer een tijd kwijt zijn...
Heb de talisman in oktober gekocht met een jaar volledige fabrieks/Bovag garantie maar denk dat ik m lekker in oktober weer weg doe als de problemen blijven komen, nu is het gratis straks gaat t wel een hele dure auto worden 😉

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nasolini
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2021 10:40
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nasolini »

Ik ben zelf ook zoekende naar een Renault Talisman TCE150 (2016 of 2017) maar moet zeggen dat ik door dit forum toch een beetje begin te twijfelen. Mijn hoop is er een beetje op gevestigd dat bij een occassion de meeste problemen inmiddels al wel zijn opgelost. Of is dit een te hoopvol gedacht?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht