Activeren Live Services

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Activeren Live Services

Bericht door MaHeDu »

Hallo,

Vorige week mijn nieuwe Clio opgehaald met R-Link. Nu heb ik een vraag over hoe lang het duurt voordat Live Services geactiveerd wordt. De meningen lopen uiteen van enkele uren tot enkele dagen.

R-Link geeft het volgende weer; "activering in behandeling"

Afbeelding

In de auto zie ik wel dat er verbinding is "netwerkstatus verbonden"; tenminste ik krijg onderstaande

Afbeelding
In de auto zijn nog geen "live-verbindingen" beschikbaar / geactiveerd.

Wat kan ik nog zelf doen anders dan contact opnemen met de dealer?
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door groen_duiven »

Volgens mij werkte het bij de volgende dag al.
Ik moest alleen paar dagen wachten voordat de garage (Herwers) mijn extra aangekochte Live Services voor 3 jaar had geactiveerd.

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door TCe120ECD »

Hier na 3 dagen pas. De dealer moest eerst nog naar Renault bellen.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bas1975
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 jul 2014 17:02
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Activeren Live Services

Bericht door Bas1975 »

Bij mijn Clio IV: direct bij aflevering actief, bij mijn Mégane III, pas na een dag of drie wachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door Theo-R-link »

Ik geloof dat dit door de dealer moet gebeuren. Zover ik mij herinner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door MaHeDu »

Renault dealer heeft contact opgenomen met RN NL en kwam met de volgende instructie;
- Kies in het R-Lnk hoofdmenu voor Services
- Kies daarna voor Instellingen
- Kies nu voor 'Instelling voor delen gegevens' en kies optie 'Nee'
- Op dit punt graag de R-Link uitzetten, de auto uitzetten, de auto verlaten en de deuren vergrendelen. Dit veroorzaakt een reset van het systeem.
- Na 5 min kunt u alles weer aanzetten.
- Graag dan de zelfde stappen als hierboven beschreven doorlopen, maar nu met optie 'Ja' bij de 'Instelling voor delen gegevens'

Helaas zonder resultaat.

Het ligt waarschijnlijk aan de server waar de Live op draait.
De dealer doet zijn best om het op te lossen.

Wordt vervolgd.....
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door Theo-R-link »

Herstelinstructie o.b.v. informatie op Forum Renault

Ten einde de ”R-Link TomTom-LIVE verbinding met de Server” werkend te krijgen;
- dient Renault Nederland TomTom-LIVE geactiveerd te hebben
- en u vervolgens minimaal, volgens Renault Nederland, 48 tot 72 uur gewacht te hebben

Resetten van het systeem
Om alle parameters van het gehele systeem te resetten en/of alle persoonlijke gegevens te resetten, kiest u;

Stap 1;
- toets <menu> in het startscherm (hoofdmenu)
- vervolgens de toetsen <systeem> + <herstel fabrieksinstellingen>
- volg de instructies op het scherm en/of wacht ongeveer 3 tot 5 minuten tot het systeem ”R-Link” zichzelf uitschakelt en de digitale tijdklok zichtbaar wordt

Stap 2;
- zet de motor uit met de <start/stop> -knop (laat de SD-kaart in de auto zitten)
- verlaat de auto

Wacht minimaal een half uur tot één uur.

Stap 3;
- start de motor van de auto met de <start/stop> -knop, zet het ”R-Link”-systeem aan
- volg, eventueel, de instructies op het scherm
- indien er geen instructies op het scherm verschijnen
o toets <menu> in het startscherm (hoofdmenu)
o vervolgens de toetsen <services> + <instellingen> + <instellen voor delen gegevens> + JA
o ga terug naar het startscherm (hoofdmenu)

LET OP  u dient altijd <instellen voor delen gegevens> + JA te activeren)

Stap 4;
- check vervolgens of de auto ”verbonden” is bij ”netwerkstatus”
o door de toetsen <menu> in het startscherm (hoofdmenu)
o + de toetsen <systeem> + <status en informatie>
o + <netwerkstatus>

en wacht net zolang tot de status ”verbonden” zichtbaar wordt (dit kan enkele minuten tot 10 minuten duren)

Stap 5;
- ga terug naar het startscherm (hoofdmenu)
o info-knop < i > in het startscherm (hoofdmenu) geeft nu weer ”systeem update geïnstalleerd”

Stap 6;
- stel de persoonlijke instellingen in
- start/installeer Coyote (opnieuw)
o toets <menu> in het startscherm (hoofdmenu)
o en vervolgens de toetsen <services> + <coyote services>

de ”R-Link TomTom-LIVE verbinding met de Server” is nu geactiveerd en TomTom live is gebruiksklaar.




Re: r-link vind gsm niet meer
Voor wie het probleem heeft (of gaat krijgen) dat je Mobiel niet meer wordt gevonden door bluetooth / R-link:
De oplossing is: minpool accu loshalen. (die beugel dus) Acuupoolstekker verwijderen van de minpool. (die plastic stekker)
De beugel met de minpoolkabel eraan een tijdje (minuut of zo) tegen de PLUSpool houden. Op een of andere manier voltrekt zich daarmee de magie en werkt eea weer naa behoren.

Image maken

http://www.on5us.be/index.php/xbmc/hoe- ... card-maken













1. Open de R-Link Toolbox, klik op [Instellingen] en kies daarna in het tabblad Backup voor de optie [Geen backup] en bevestig uw keuze
2. Klik daarna in de R-Link Toolbox via [Instellingen] en kies in het menu Cache voor [Cache verwijderen] en bevestig uw keuze
3. Ga naar uw My Renault-account en kies voor [R-Link] in het gele menu zodat u op de R-Link store uitkomt. Selecteer via Mijn producten / Mijn apps beheren / op de regel SD-kaart de button “Bijwerken”

WANNEER DE KAART IS AANGEVINKT:
4. De-selecteer het aangevinkte selectievakje voor de kaart, klik daarna op [Synchroniseren]
5. Ga naar de R-Link Toolbox en klik op “Start mijn downloads”
6. Wacht tot u de melding krijgt dat het downloaden klaar is, dit wordt aangegeven met een groen vinkje met de tekst “Uw SD-geheugenkaart is bijgewerkt/up-to-date”
7. Ga terug naar de R-Link store op uw My Renault-account en selecteer via Mijn Producten / Mijn apps beheren / en kies op de SD-kaart-regel voor de “Kaart van Europa” en klik op [Synchroniseren]
8. Ga nu naar de R-Link Toolbox en klik op “Start mijn downloads”
9. Herhaal stap 6
10. Stop de SD-kaart in het R-Link systeem van uw Renault en download nu de kaart
11. U kunt via Menu / Systeem / Status en Informatie / Versie-informatie de kaartversie verifiëren die nu op het R-Link systeem staat

Wanneer de kaartversie die werd weergegeven niet juist is, ga dan terug naar het R-Link systeem via Menu / Navigatie / Instellingen / Kaart wijzigen en kies hier de gewenste kaart. Herhaal dan stap 11 om de kaartversie te verifiëren.

WANNEER DE KAART IS UITGEVINKT:

4. Zet een vinkje in het selectievakje voor de betreffende kaart en klik daarna op [Synchroniseren]
5. Ga naar de R-Link Toolbox en klik op “Start mijn downloads”
6. Wacht tot u de melding krijgt dat het downloaden klaar is, dit wordt aangegeven met een groen vinkje met de tekst “Uw SD-geheugenkaart is bijgewerkt/up-to-date”
7. Stop de SD-kaart in het R-Link systeem van uw Renault en download nu de kaart
8. U kunt via Menu / Systeem / Status en Informatie / Versie-informatie de kaartversie verifiëren die nu op het R-Link systeem staat

Wanneer de kaartversie die werd weergegeven niet de juiste is, ga dan terug naar het R-Link systeem via Menu / Navigatie / Instellingen / Kaart wijzigen en kies hier de gewenste kaart.

Het eerste gedeelte met betrekking tot het verwijderen van het cachegeheugen van de R-Link Toolbox is erg belangrijk. De Toolbox zal geen nieuwe bestanden downloaden wanneer deze al eens werd gedownload en dus in het cachegeheugen staat. Daarom adviseren wij u bij elke nieuwe updatepoging eerst het cachegeheugen te deleten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door MaHeDu »

Even een update; (beter laat dan nooit)

Na diverse garagebezoeken en contact met Renault Nederland (door de garage) is het uiteindelijk gelukt Live services aan de praat te krijgen.

Het blijkt dat het toch zat in een update. (vraag mij niet welke) Deze is door de garage uitgevoerd en Live services werkt nu naar volle tevredenheid.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door DHL »

"r-link vind gsm niet meer
Voor wie het probleem heeft (of gaat krijgen) dat je Mobiel niet meer wordt gevonden door bluetooth / R-link:
De oplossing is: minpool accu loshalen. (die beugel dus) Acuupoolstekker verwijderen van de minpool. (die plastic stekker)
De beugel met de minpoolkabel eraan een tijdje (minuut of zo) tegen de PLUSpool houden. Op een of andere manier voltrekt zich daarmee de magie en werkt eea weer naa behoren."

Ik raad ten stelligste af dit te doen ! Nooit de kabel van de minpool tegen de pluspool van een batterij houden. Dit geeft gegarandeerd vuurwerk en kan zelfs tot brand leiden.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door Gl1800 »

Ik werd ook in verwarring gebracht door dit verhaal DHL. Maar wat beschreven wordt kan geen kwaad hoor. Dat is anders als je de minpool aan de pluspool verbindt dan krijg je vuurwerk (sluiting) maar hier staat neem de minpool los van de accu en houdt deze kabel tegen de pluspool. Hiermee verbindt je dus niet de min van de accu zelf met de pluspool.
Maar of het helpt tegen het genoemde probleem, dat komt op mij wel wat vreemd over.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door DHL »

ALs je de kabel van de minpool tegen de plus houdt, heb je zeker en vast vuurwerk hoor. Echt nooit doen zoiets. De minkabel staat rechtsreeks verbonden met de wagen (aarding). Je doet dan net hetzelfde alsof je min en plus met elkaar zou verbinden.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door TCe120ECD »

Als de accu aan één (min pool) kant volledig los is, hoe wil je vuurwerk krijgen? Hooguit dat enkele condensatoren in het elektrisch circuit ontladen. Dat is wat beoogt wordt voor een reset.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zoemen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2017 21:29
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door zoemen »

Ik heb getracht om de Live Services weer aan de praat te krijgen.
Nu heb ik de fabrieksinstellingen hersteld. Dat werkte. Hij kwam even in het frans op.
Ik heb de taal nog in kunnen stellen.
Maar nu werkt de touch screen niet meer.

Is er een manier om hem weer aan de praat te krijgen?

edit: Je kan de R-Link resetten door de zekering te trekken en dan werkt de touchscreen weer!
http://renault-zoe.forumpro.fr/t2842-fusible-r-link

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door MaHeDu »

@zoemen
Doet niets het meer? Of alleen TT niets meer.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zoemen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2017 21:29
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door zoemen »

Ik heb een reset uitgevoerd door even de zekering er uit te halen. Nu werk het weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zoemen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2017 21:29
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door zoemen »

Ok, we hebben sinds kort een Zoe uit 2014. Op de R-Link site TomTom Live & Connectivity gekocht.
We zijn ondertussen een paar weken verder en op de R-Link site staat nog steeds: "activering in behandeling"
Bij Netwerkstatus zie ik altijd: "Niet verbonden".

Heb de helpdesk al een keer gebeld en die heeft mij gezegd delen van gegevens uit en aan te zetten, dit heeft niet geholpen.
Factory reset heeft ook nog niet geholpen. Bij de dealer hebben ze de R-Link software wel geupdate en gecontroleerd, die is in orde.

Iemand een idee wat te doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door Theo-R-link »

Ik ben daar toen naar de dealer voor moeten gaan. Heeft iets te maken dat ze de auto nog niet hebben ingegeven???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zoemen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2017 21:29
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door zoemen »

Ik ben daarvoor al 2x bij de garage (Rotterdam) geweest en werd toen weggestuurd met het verhaal dat het na een tijdje wel zou gaan werken.
Ze hadden wel gebeld met RNL en die hadden een R-link account van de vorige eigenaar verwijderd. Dit zou de problemen hebben veroorzaakt.
Volgens RNL is de data van de auto in de systemen allemaal goed. Maar helaas het werkt nog niet. Morgen zelf maar weer bellen met RNL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zoemen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2017 21:29
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door zoemen »

Even een update: Weer bij de garage geweest. Die constateerde dat alles goed was en toch werkte de verbinding niet.
Ze zijn er uren mee bezig geweest. Ze hebben ons uiteindelijk naar huis gebracht. Uiteindelijk bleek er een kabel klem te hebben gezeten. De kabel is vervangen en nu werkt de connectivity weer naar behoren. Dit alles hebben ze kosteloos gedaan in Rotterdam om dat we er ook al eerder voor bij de garage langs waren geweest. Ik vind het erg netjes dat ze het zo hebben opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rickvp
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2016 22:15
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door Rickvp »

Beste forumleden,

Ook ik had al een hele tijd geen verbinding meer met de live services van TomTom op de R-Link in mijn Zoe. De Z.E. services app met laadstatus, aantal kilometers nog te gaan etc. werkte bij mij wel gewoon maar real-time verkeersinfo en alle andere live services zoals het weerbericht werkte al een hele tijd niet. Heb het hele forum afgezocht naar een eventuele oplossing en heb diverse zaken geprobeerd. Ik zal ze hieronder opsommen, misschien is het ook een oplossing voor iemand anders met hetzelfde probleem:

- Netwerkstatus bekeken via Menu --> Systeem --> Status en informatie --> Netwerkstatus. Deze was bij mij altijd verbonden.
- Delen van informatie een keer uitgezet en weer aan via Menu --> Services --> Instellingen --> Instellingen voor delen gegevens. Dit heeft niet geholpen
- R-Link teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ook dit had geen effect
- Spanning van het R-link systeem afgehaald en weer terug (zekering F26). Ook dit had geen effect
- Spanning van de TCU gehaald en weer terug (zekering F31). R-link aangezet en netwerkstatus gecontroleerd (deze had na een minuut of 2 weer de status verbonden). Toen deed alles het weer.

Achteraf bekeken had misschien het resetten van de TCU voldoende geweest maar dat zullen we nooit weten. Ik hoop dat alles nu weer gewoon blijft werken zoals het hoort.
Zoë ZE40 2017 | Zoë Intens ZE50 R135 2019 | Megáne E-tech EV60 Techno 2023

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door cacofant »

Hulp gevraagd. Zie foto.

Hoe krijg ik alle verbindingen nu actief? De R-link store bijvoorbeeld is grijs.
Status is verbonden na trekken zekering F31... en nu?

Overigens nog steeds geen update van de resterende acculading.. of werkt dat alleen als de auto aan de laadpaal hangt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door cacofant »

Iemand een antwoord?
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door Theo-R-link »

En uw verdeler?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door Theo-R-link »

Mijn 'life services' verlopen over enkele weken. Maar in de catalogus vind ik dat niet terug. Is dat nu TomTom LIVE and Connectivity?
Loopt de aankoop zonder problemen, of beter bij de dealer langs gaan om te laten activeren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door groen_duiven »

Dat is inderdaad TomTom LIVE and Connectiviy.

Of dat probleemloos gaat, weet ik niet, want ik heb bij de auto direct 3 jaar bijgekocht.

Ik verwacht dat ook hier wel weer zal gelden:Bij de één gaat het zonder problemen, bij een ander weer niet.

Uit eigen ervaring kan ik alleen aangeven dat ik 3 jaar kaartupdate wel zonder problemen via de website van R-Link heb kunnen bestellen vorig jaar.

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkus
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:22
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door henkus »

Ik heb sinds pas een Renault Kadjar uit 2015. Heb pas de laatste kaart van Tomtom gekocht en geinstalleerd. Dit werkt prima. Nu wil ik hier ook Tomtom Live services voor kopen. Zie hem ook staan in de Toolbox. Dus selecteren en installeren denk ik. Hoe kan ik zien of de auto verbinding heeft met de Live services ? De R link in de auto blijft ook grijs. Daar kan ik ook niets mee of hoort dat ? Graag een reactie. Vr.Gr.Henk.
Voorheen Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2012.
Daarna Renault Kadjar Intens 1.5 Dci uit 2015.
Nu een Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door Theo-R-link »

Door omstandigheden heb ik mijn life services nog niet verlengd, dit zou morgen, donderdag, bij de dealer gebeuren. Ondertussen reed ik een 80 km en ondervond geen verschil met vroeger. Verwittigingen van snelheid, snelheidsmeters, files, omleidingen enz. kwamen gewoon door. Nu vraag ik mij af, waarom ik die services eigenlijk heb? Mailen in de wagen? Het dichtsbijzijnde restaurant of zo zoeken? Het weer? heb ik allemaal uitgebreider in mijn mobiel staan. Heeft iemand een reden waarom ik echt life services nodig heb? Met veel dank voor een (snel) antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door groen_duiven »

Theo,

De verkeersinfo komt bij jou niet meer via Live Services, maar die ontvangt het systeem dan met RDS.
Mijn ervaring met RDS is: minder meldingen en minder nauwkeurig


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door Theo-R-link »

Bedankt Groene Duiven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door Theo-R-link »

Nadat mijn 'services' is verlengd, kan ik nog wel vanuit Navigatie 'rijd naar ' tomtom places zoeken,
Maar uit Services'Tomtom places, komt er : de dienst is niet beschikbaar.
Vervelende is dat je in navigatie-tomtom places, je moet intikken wat je zoekt, terwijl in Services-Tomtom places, je maar bv restaurants moet aantikken en ze komen tevoorschijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sensovoir
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2015 10:18
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door sensovoir »

2 weken geleden tijdens een kleine beurt de live services verlengd voor 3 jaar voor 169 euro.
Maar tot nu blijft de link store en de iconen van de services grijs.
Nou bestaat er ook nog connectivity, voor 49 euro per jaar moet je dat er ook bij nemen om het te laten werken?
Op dit forum is het me nog niet duidelijk geworden. ik hoop dat iemand weet hoe het zit.
De status geeft aan dat die verbonden is, gaf ook een melding van een update dus is wel doorgekomen.
Maar het werkt nog niet. Iconen blijven grijs.
Renault Captur dynamique 90 pk 30-4-2015 R-link , city pack , style pack.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



witte_07
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 mei 2018 10:33
Actief als: particulier

Re: Activeren Live Services

Bericht door witte_07 »

Bij mij werkt hij weer. Bij instellingen eerst verbinding delen uit gezet en toen weer aan en werkt bij mij weer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht