EGR klep 2.0 dCi 175pk - controle inspuiting

helaas, niet iedereen vermeldde over welke Espace het ging, deze onderwerpen zijn bij het opschonen in deze rubriek beland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Noreply
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

EGR klep 2.0 dCi 175pk - controle inspuiting

Bericht door Noreply »

Afgelopen maandag gaf mijn Espace de melding 'inspuiting controleren'. Hij ging in de noodloop en net voor een tunnel kon ik hem stilzetten. Herstarten en de melding was weg, helaas voor korte duur. Aangezien ik richting Venlo moet (195km enkel reis) op de maandag en ik het zat werd elk parkeerterrein op te zoeken ben ik naar de Renault garage gereden om de melding uit te lezen. Diagnose: EGR-klep is kapoet. Op zich logisch na 322.000 km, hij heeft zijn dienst wel bewezen. Dus nieuwe besteld en deze is gister gemonteerd. Auto weer opgehaald en bij het overzetten van mijn spullen zag ik de melding weer verschijnen :fp: .

Monteurs snapten het niet. De EGR-klep was opnieuw ingelezen, maar er bleek een extra melding te zijn dat de verstuivers niet herkend werden. Deze gaan ze vandaag handmatig inlezen als ik het goed heb begrepen. Ik snap alleen niet dat de verstuivers niet herkend worden. Het een lijkt mij niet met het ander te maken te hebben. Wat is jullie mening in deze?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: EGR klep 2.0 dCi 175pk - controle inspuiting

Bericht door mechanic »

Inderdaad vreemd dat deze melding bij de eerste uitlezing niet aanwezig was.
Lijkt me ook niet samen te hangen met elkaar,maar dit soort fratsen zag ik regelmatig.
Beurt met distr.riem uitgevoerd,bij starten meteen nokkenas storing. Alles keurig op tijd,sensor defect.
Veel gevallen van raar maar waar..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Noreply
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: EGR klep 2.0 dCi 175pk - controle inspuiting

Bericht door Noreply »

Was idd raar maar waar. Gegevens van de verstuivers zijn er handmatig overgezet waarna de melding weg was. Blijf het apart vinden, ook dat hij nu na het bezoekje bij de dealer bijvoorbeeld langer voorgloeit dan hij ervoor deed. Snap dit verband ook niet, maar ga er verder maar geen aandacht aan geven, de auto rijdt onverminderd heerlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht