Z.E. Europese laadpas?

Plaats reactie

Topic author
GerardFidom
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2016 10:04
Actief als: particulier

Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GerardFidom »

Ik zag een reclamespot op TV (geloof ik) van een Zoe waarbij trots een Z.E.-kaart wordt getoond waarmee je overal kunt laden. Die is inderdaad aangekondigd "in 2017". Iemand die daar al meer info over heeft? :?:
En komt er dan ook eindelijk betere ondersteuning voor oplaadpunten via de navi?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GertjanVB »

Het word per land uitgerold en in Duitsland schijnt het al te werken. De app is ook Duits, van Bosch meen ik, dus de kans dat het goed gaat is vrij hoog. Wanneer het in nederland los gaat weet ik niet.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
GerardFidom
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2016 10:04
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GerardFidom »

https://www.renault.nl/modellen/elektri ... dwodoeMLiQ

Oh dacht het filmpje van het opladen te plaatsen. Maar is de hele site... ik kreeg het laadpas-filmpje vandaag weer op m'n Facebook account.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GertjanVB »

Door de site bladerend zie ik dat ze de hele connected services weer op de schop hebben gegooid. R-Link navigatie lijkt nu Carminat TomTom live te heten en is per maand af te sluiten als een abonnement. De ZE laadpas wordt ook getoond, maar verdere info ontbreekt. Je zou het zo maar eens duidelijk op de site aangeven :( Wordt weer ff flink studeren op die site...

De ZE Pass-app vind je onder deze link
Meer info van Bosch over de ZE Pass vind je onder deze link
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door fivari »

Hoewel ik de App nog niet gebruikte, lijkt alles toch wel te werken. Ik heb een profiel aangemaakt, een betalingsmethode opgegeven (Paypal) en de VIN van mijn voertuig ingegeven. Op die laatste informatie geeft de App aan dat ik van verminderde tarieven geniet.
Ik heb niet de indruk dat ik een laadpas nodig heb om de mogelijkheden van ZE-pass te benutten.
Iemand ervaring?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GertjanVB »

@RenaultZE twittert er lustig op los, maar antwoorden hoe ik deze fantastische service kan gebruiken krijg ik niet. Wachten dus (hebben we inmiddels ervaring mee irt oplossing voor snelladen Q90, oplossing voor BCB en oplossing voor batterijwissel)). Moeten ze wel oplossen voordat de Tesla Model 3 in ruime hoeveelheden beschikbaar komt, de eersten kwamen vandaag van de band rollen dus dat begint te komen.....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rickvp
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2016 22:15
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door Rickvp »

fivari schreef:Hoewel ik de App nog niet gebruikte, lijkt alles toch wel te werken. Ik heb een profiel aangemaakt, een betalingsmethode opgegeven (Paypal) en de VIN van mijn voertuig ingegeven. Op die laatste informatie geeft de App aan dat ik van verminderde tarieven geniet.
Ik heb niet de indruk dat ik een laadpas nodig heb om de mogelijkheden van ZE-pass te benutten.
Iemand ervaring?
Ik heb zojuist ook de app geinstalleerd. Ook hier lijkt alles te werken. Echter als je op de kaart met laadpunten kijkt zijn er alleen maar punten in België en Duitsland weergegeven. Op de website van Renault staat dat de Z.E. Pass (en de Z.E. Trip) beschikbaar zouden zijn in NL vanaf het tweede kwartaal 2017. Dat hebben ze dus helaas niet waar kunnen maken.
Zoë ZE40 2017 | Zoë Intens ZE50 R135 2019 | Megáne E-tech EV60 Techno 2023

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GertjanVB »

Inderdaad. Ik heb er onlangs weer bij RNL na gevraagd, maar er is voor NL geen nieuws. Blijkbaar hebben ze binnen Europa wat taken verdeeld: Duitsland (en België?) ontwikkelen en rollen de ZE-pass uit, Nederland doet de batterij upgrade.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door PieterZoe »

prima prioriteit : ) Roaming in Europa is nog een illusie

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door fivari »

De gratis ze-pass voegt niet veel toe. Hij geeft toegang tot betalende oplaadpunten waar ook andere al toegang toe geven zoals TNM of plugsurfing. Tarief ligt soms iets lager. Niet te verwarren met de ZE-PASS van Kiwhi. Deze is betamend maar het laden in Frankrijk aan de Kiwhi laadpunten is meestal gratis.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GertjanVB »

Het is ook de combinatie met ZE-trip. Dat belooft het thuis kunnen plannen van een route over die laadpunten, het in de auto overnemen van die route in de auto en vervolgens afhandelen van de betaling via de ZE-pas. Op zich een goed principe, echter we zijn dan op weg naar de connected car die bepaalt waar jij gaat laden. BMW heeft zo''n systeem (CarConnect volgens mij van dezelfde makers:Bosch) dat alleen de door CarConnect welgevallige laadpunten laat zien en gebruikt. Daar gaat het mis. Het zou interessant zijn om te zien hoe Renault dit uitwerkt.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisgui1974
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2017 13:23
Actief als: particulier
Locatie: Terneuzen

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door chrisgui1974 »

Ik heb net een Zoë besteld en ben aan het kijken of ik volgend jaar met twee auto's op reis kan gaan naar Duitsland en Tsjechië of dat ik beter een huurauto neem. Dit omdat 6 mensen net niet in een Captur past en de Zoë om de 250km moet laden..........is het te doen om zo'n 2500km elektrisch te tuffen met laden of zou ik beter iets huren voor deze trip?
Zoe Life R90 rijder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GertjanVB »

Alles kan, het is maar wat je zelf acceptabel vind. Je zult regelmatig stoppen (denk eerder aan 150km dan aan 250kmivm optimale laadprestaties), maar dat moet je toch. Nu iets vaker. Tsjechië ken ik niet irt laadpalenbeschikbaarheid.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisgui1974
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2017 13:23
Actief als: particulier
Locatie: Terneuzen

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door chrisgui1974 »

Zie Duitsland wel zitten, echter Tsjechië is nogal spannend....denk eraan om dan maar stukje van Berlijn naar Praag te treinen of anders als alternatief een auto te lenen. Ken wel wat mensen die wel even in de Zoë zullen willen rijden terwijl ik hun auto leen, heb met mijn proefrit nog wat mensen verbaasd, :-)
Zoe Life R90 rijder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door zoe2goe »

"Armchair traveler"......... Als ik op Chargemap kijk, zie ik behoorlijk veel laadpunten in Tsjechië, inclusief een paar snelle. Uit andere fora weet ik wel dat er heus behoorlijk wat BEVs rondrijden. Het kan natuurlijk geen kwaad om jezelf goed te informeren over met name de afrekenstructuur en roaming, en een oma lader (of een multi functional Fivari lader) mee te nemen. Maar dat doe ik zelfs als ik naar België of Duitsland ga.

Plugsurfing heeft vrijwel geen dekking in Tsjechië. Ik zie alleen een paar stations in Praag.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisgui1974
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2017 13:23
Actief als: particulier
Locatie: Terneuzen

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door chrisgui1974 »

Die Fivari lijkt me ook een prima alternatief!! Bedankt voor de tip! Die is zoiezo beter als de granny kabel en kost net zoveel maar dan veel beter. Bovendien zou ik met de Fivari ook op mijn werk kunnen laden op krachtstroom (en verder overal mits een stroompunt vrij), na toestemming.

Buiten dat denk ik toch de leenauto te nemen, heb een R ipv Q besteld dus vrees dat ik op zo'n lange reis wel erg veel koffie en plaspauzes ga hebben. Wordt dan hopelijk de Captur en een Peugeot 508 als ik de eigenaar zover krijg...........
Zoe Life R90 rijder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GertjanVB »

Gezien het feit dat NewMotion gekozen heeft voor de Dark Side ben ik wat alternatieven aan het zoeken;
  • Flowcharging voor de openbare palen in NL en B (!)
  • Plugsurfing had ik al voor Europa
  • ZE-pass blijkt nu ook te werken; laadpunten in B, F, CH, AT en D Betaalmethoden RFID, Creditcard en Paypal
  • Chargemap, hoewel dat eenmalig €15 kost en vooral frankrijk lijkt te bedienen. Doel is echter Europa
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door zoe2goe »

Ik ben om de Dark Side reden overgestapt naar Plugsuring. Had ik jaren in de auto liggen, nooit gebruikt, pakte altijd de TNM. Nu dus niet meer. Is volgens mij iets duurder in NL, maar dat boeit me niet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GertjanVB »

Plugsurfing had ik al, aanvullend Ecotap en Flowcharging passen gevraagd en gekregen. Ga ook primair Plugsurfing laden en die andere passen in NL en B achter de hand
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stevie
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2018 20:52
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door stevie »

OPgelet met de ZE-pas. !!!!!!!!

Eind december heb ik mij met mijn Renault Kangoo ZE aangesloten op de paal van de Firma Smoov op de Heldenlaan in Zottegem. Deze was voor ongeveer 3/4 geladen (50 km op de teller) maar vermits ik nog een verre rit voor de boeg had wou ik extra laden tijdens de vioolles van mijn dochters. Na 3 uur keerde ik terug en was de auto weer opgeladen (70 km op de teller). Waarschijnlijk had hij ongeveer een 4-tal KW opgeladen, aan huistarief ongeveer een dikke euro qua kostprijs.

Groot was mijn verbazing toen ik kort daarna de afrekening, gekoppeld aan mijn paypal, van de firma Bosch kreeg via mijn mail : 50,92 euro. Er wordt vlotjes gerekend aan een tarief van 17,44 per uur en dat maal 2,92 uur brengt mij dus op 50,92 euro.

Meteen naar iedereen gemaild en gebeld (Smoov, Bosch, Allego (uitbaters laadpaal): geen reactie.

Uiteindelijk zelf nog eens gebeld naar Allego: vonden het ook overdreven en gingen het intern doorspelen maar .. geen reactie meer nadien. Ik moest mij blijkbaar wenden tot Bosch. Daar kwam ik uiteindelijk op een Duits(!) callcenter, moest ik mijn mail naar het Engels Frans of Duits vertalen en kreeg ik uiteindelijk te horen dat ze niets konden doen want dat dat de tarieven waren die ze zijn overeengekomen met de operators....

Terug naar operator Allego... geen reactie

Hemeltergend dat niemand mij wil helpen en bovendien maffieuze praktijken: AFBLIJVEN VAN DIE ZE-pass dus !!!!!!!!!!!!!

- crapuleuse tarieven
- geen service en opvolging van probleemdossiers;

Jammer dat je als pionier zo in de kou gezet wordt.

Ook teleur gesteld in Renault ZE want ook zij reageerden niet op mijn mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GertjanVB »

Zie de “voordelen” van de connected car dichterbij komen, die jou naar zijn favoriete paal stuurt. Er zijn nu nog alternatieven, dus vooral vooraf kritisch zijn op de keuze van de paal; welke provider, welke betaal methode en welk tarief (vast bedrag, per kWh, per minuut of combinaties daarvan). Het zou met die tarieven ondertussen klaar moeten zijn, in Nl wordt hoofdzakelijk per kWh afgerekend, maar in de omliggende landen zijn ze nog niet zover, (zie het draadje laden in het buitenland).

Ondertussen ontstaan nu die providers die netwerken binnen hun systeem gaan koppelen en roaming mogelijk maken. Plugsurfing was 1 van de eerste, NewMotion heeft flink aan de weg getimmerd en Chargemap probeert het nu ook. Daarnaast willen autofabrikanten dat in het kader van de connected car ook en zo ontstaan de services van BMW (Car connect) en Renault (ZE Pass) beiden van Bosch. De aanpak is verschillend; PlugSurfing hanteert globaal een eigen systeem van prijzen met combinaties zoals eerder genoemd, waarbij de redelijkheid in het oog wordt gehouden. NewMotion en Bosch nemen de prijzen over van de roamingpartners met een opslag, waarbij de tarieven van die roaming partners nog wel eens anders kunnen zijn dan de tarieven die ze naar hun eigen klanten hanteren. Het is dus beter om een Allego paal met Smoov (Allego betaalsysteem) af te rekenen dan gemakshalve de ZE-Pass te pakken die je altijd gebruikt.

Doelstelling van alle partijen is geld aan je te verdienen, de een is daar harder mee bezig dan de andere en voor goede service betaal ik zonder problemen, maar het is nog een rommeltje en de graaiers komen zo zachtjes aan bovendrijven; NewMotion en Bosch. In dat geval kun je beter twitteren dan mailen. Op Twitter wordt door potentiele andere klanten mee gekeken en zal er over het algemeen vlot gereageerd worden. @AllegoCharging zit er redelijk bovenop en is inhoudelijk sterk, de rest is van het type “we weten het niet, maar vragen het na”
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door Hachy »

@Stevie. Als ik het zo lees hebt je dus €13,50 per kWh betaald. 75x zo veel als thuis laden?
Nu heb ik al best wat gezien, maar zó erg buiten proportie heb ik het nog nooit meegemaakt.

Met een laadpas van The New Motion had je hier €0,34 / kWh betaald. Zie http://my.newmotion.com

Wat je moet doen.

1) De rekening absoluut niet betalen en als de betaling toch al gedaan is deze direct ongedaan maken of op zijn minst betwisten bij Paypal.
2) Gepeperde (aangetekende) brief of mail naar de partij sturen waar je het laadpas contract mee hebt afgesloten en die jou factureert. Dat zal denk ik Bosch zijn? Dat laatste is echt heel belangrijk, je hebt namelijk alléén te maken met je pas-provider en niet met alle andere partijen. Wat ze daar ook over zeggen, de andere partijen hebben geen overeenkomst met jou, de partij waar je de rekening van ontvangt is de partij die het op moet lossen.
3) In je brief maak je duidelijk dat deze betaling betwist en naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar is voor wat je
mag verwachten voor 4kWh aan energie. Vooral als er aantoonbaar geen stroom meer door de kabel vloeit (bijv minder dan 100 Watt) zou de €-klok van €17,70 per uur moeten stoppen met tellen aangezien je dan feitelijk geen dienst meer van ze afneemt.

Als dat helemaal niets uithaalt kan je ook nog eventueel je rechtsbijstandverzekering inschakelen.

/edit:

Het zal nog niet makkelijk worden, heb nog even wat dingen nagekeken. In de ZE pass app zie ik dat er €17,70 per uur wordt gerekend.
Aangezien Bosch / Renault vrij helder op hun site communiceren: De tarieven staan in de app; wij rekenen met uurtarieven in plaats van kWh tarieven waar ook parkeerkosten en evt andere service in zit; Blijft wel een bizar tarief voor een AC laadpunt.

Het probleem met de verschillende tarieven is behalve ondoorzichtig ook nog eens heel persoonlijk, in het ene deel van het continent / land / provincie / is pas of abbonement A goedkoop en in het andere deel B.

Mijn inziens zijn er slechts drie partijen die het goed begrepen hebben, het Duitse Entega (€40 pm voor overal unlimited AC laden), BMW Chargenow die gewoon op elke AC paal €0,35 rekent, en Fastned. Vrijwel alle andere providers baseren hun basis prijs op waar de exploitant als start tarief mee begint en dat is gewoon een rommeltje. Zeker in Duitsland waar (door het gebrek aan kWh meters) er vaak een tarief aan tijdseenheid wordt gekoppeld.

Al met al:

Bedankt voor deze goeie tip en de ZE pass met bijbehorende app zal ik voorlopig wel even links laten liggen. Focus je maar op TNM en Plugsurfing voor als je wél redelijke tarieven wilt en controleer vóóraf dus GOED in de apps / sites wat het laadpunt kost. En hopelijk voor jou gaan ze er coulant mee om.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door GertjanVB »

Bizar voor een 11kW paal, maar het staat er echt!
14256D97-44D0-4806-92D2-62A2519006BD.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AdvanderMeer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2017 15:41
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door AdvanderMeer »

Bij mij staat er in de app zelfs €29,66. Effe per Twitter contactgezocht met Allego:


Screenshot_2018-01-22-08-05-04 (1).png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AdvanderMeer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2017 15:41
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door AdvanderMeer »

Ik weet niet wat er nu aan de hand is maar de app werkt nu niet. Zijn ze er nu aan bezig? Hebben ze mij op de persona non grata lijst gezet? :discuss: :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door Hachy »

En nu doet'ie het weer en is het tarief ook weer 17,70.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AdvanderMeer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2017 15:41
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door AdvanderMeer »

Het tarief is bij mij nu ook €17,70 per uur, maar nadat ik het chassisnummer in de app ingevoerd heb. Het is dus denkbaar dat ze Renault rijders "slechts" één poot uittrekken en de rijders van andere merken allebeide.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisgui1974
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2017 13:23
Actief als: particulier
Locatie: Terneuzen

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door chrisgui1974 »

Ik heb me net van de week aangemeld bij the new motion en plugsurfing. Maar ik zal de langere reizen toch wel meestal met de Captur gaan doen, zeker omdat ik de R90 heb (vanaf vrijdag toch)..........worden anders wel heel lange koffiepauzes.

Maar ik hoop wel dat het laden een beetje wordt zoals tanken, maximum prijzen per land en een uitwisselbaar netwerk qua laadpassen binnen de EU, het zal wel komen maar wanneer.
Zoe Life R90 rijder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door Hachy »

Hi Chris, welkom.

De kunst is om de laadpauzes te combineren met pauzes die je toch al inplande. Zoals een overnachting of een uitgebreide lunch of diner. Op die manier hoef je in principe niet of nauwelijks te 'wachten' op je laadsessie. Met Plugsurfing en TNM heb je wel direct de twee grootste aanbieders van Europa te pakken. Misschien hier en daar nog een pasje voor Spanje / Italie maar verder kom je dan wel overal.

kijk anders even in dit topic:

opladen in het buitenland
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andre0123
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2016 09:08
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door andre0123 »

mijn ze pass ligt in de schuif en komt er niet meer uit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Z.E. Europese laadpas?

Bericht door PieterZoe »

zaklampje + pincet

Of anders dashboard demonteren... of laten doen door Renault Dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in