Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Alderaan schreef:De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.
Even opgezocht in de app-store, maar daar staat duidelijk in de beschrijving bij wat je ermee kan. De connectie met de auto is vooral voor de elektrische auto's. Niet voor de gewone. Dan kun je inderdaad alleen de My Renault-zaken inzien.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue
Lees de manual maar eens van je auto..... 5.17 van de r.link2 manual
Belangrijkste functies van de app “MY RENAULT”:
“Actieradius”
Met deze functie kunt u de resterende ac- tieradius van uw auto weergeven in kilome- ters.
“Boordcomputer”
Met deze functie kunt u de geregistreerde trajecten sinds de laatste reset controleren (gemiddelde snelheid, afgelegde afstand, gemiddeld verbruik, enz.).
“Kilometrage controleren”
Met deze functie kunt u het dagelijkse, we- kelijkse en jaarlijkse overzicht bekijken van de afgelegde afstanden (kilometrage).
“Bandenspanningen”
Met deze functie kunt u de bandenspanning of de staat van de banden van uw auto con- troleren.
“Driving eco2”
Met deze functie kunt u uw Eco-scores be- kijken.
“Trajecten”
Met deze functie kunt u een overzicht be- kijken van uw trajecten in de laatste dertig dagen.
Alderaan schreef:De myrenault app is nu te downloaden in de Apple store je kunt een account aanmaken en je auto toevoegen
En ...... dan heb je hetzelfde als op de myrenault website... niets dus. Geen verbinding met je auto.
Je hebt er dus helemaal niets aan..... Volgens de renault manual moet je in de auto de “mijn wegen” app van renault rlink2 store activeren
Maar die app bestaat niet in de Renault store.
Heb je al in de auto zelf gekeken en gezocht naar die app? Het staat me bij dat ik hem wel op mijn Rlink heb zien staan...
Zal er binnenkort ook eens induiken.
Ik kan in RLink2 ook geen app vinden om te verbinden met mijn telefoon.
Op mijn iPhone heb ik de app wel, maar zonder connectie met de auto heb je er niets aan.
Al mijn vorige auto’s (geen Renaults) hadden verbinding met mijn telefoon. Ik ben echt verbaasd dat Renault (in Nederland) zo enorm achter loopt op de andere merken.
ffopma schreef:Ik heb daar weer op gereageerd met de vraag of de website in de toekomst wel voor mobiel gebruik beschikbaar gemaakt gaat worden, afwachten maar weer.
Groet,
Frank
Ik ben benieuwd of je hier ooit nog antwoord op hebt gehad.
Ik vind de RLink2 echt dieptriest.
Nee, op die laatste vraag is nooit een reactie gekomen. Ik begrijp het ook niet, als je een app hebt heb je geen mobiele website nodig lijkt mij.
Wel net de nu beschikbare app geinstalleerd maar daar moet je de KM-stand zelf invullen en de locatie van je auto wordt bepaald op basis van de GPS in te telefoon, niet echt "connected" te noemen dus.
Je kan wel op basis van die locatie een bestemming plannen om naar toe te navigeren, de app geeft dan aan dat de route bepaald wordt met behulp van het GPS-systeem van je auto. Dat klopt niet want als je op "navigeer" klikt krijg je de mogelijkheid om één van de op je telefoon beschikbare navigatie apps te openen, je kan de route dus net zo goed direct in je navigatie app plannen.
Connectie met het R-Link systeem is er dus (nog?????) niet.
Nog een hoop werk te doen voor Renault net zover is als andere merken helaas.
Na maanden mij aan de lijn te houden heb ik nu eindelijk formeel antwoord van Renault gekregen via mijn Dealer dat Renault geen connected APP gaat uitbrengen voor de autos met R-link2 in nederland. Alleen op de modellen met het nieuwe systeem wat Rlink-2 opvolgt in de Clio en nu ook de Captur. In heb aangegeven bij mijn dealer dat ik dit niet acceptabel vindt omdat de app officieel is aangekondigd door Renault Frankrijk en
ook beschreven staat in de manual die zelfs nu nog op de renault site staat
Op verzoek van de dealer heb ik ze daarom in gebreke gesteld.
De reactie hierop is dat de dealer en renault NL niet verantwoordelijk of aansprakelijk zijn voor beslissingen genomen door Renault Frankrijk.
Dit is natuurlijk onjuist volgens het nederlandse aanspakelijksheids systeem is de dealer hiervoor verantwoordelijk en moet met een oplossing komen.
Dus ik ga hier mee verder ook omdat er meer kwaliteis problemen zijn met mijn auto o.a Kromme spatborden.
Degene die zich ook geroepen voelen hier iets aan te doen maakt dit kenbaar bij je Dealer en Renaul NL.
Renault NL draait de zaken om, het betreft hier niet een door Renault FR genomen beslissing want die hebben gewoon de app met connected mogelijkheden uitgebracht.
Het is de beslissing van Renault NL om de app met bijbehorende connected mogelijkheden in Nederland niet op de markt te brengen terwijl deze mogelijkheden in uitingen op internet en na aanschaf van een auto in de bij de meegeleverde documentatie overduidelijk worden gecommuniceerd.
Je zou hier kunnen spreken van misleiding of misschien wel valsheid in geschrifte maar pin me daar niet op vast want ik ben geen jurist. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik voel me zwaar in de maling genomen door Renault NL, niet door mijn dealer want weet ook niet meer dan ik/wij. De dealers worden blijkbaar ook niet door Renault NL geinformeerd.
Is er iemand met juridische kennis onder ons die kan inschatten of in gebreke stelling iets zou kunnen opleveren en of we dat dan beter collectief of op persoonlijke titel kunnen doen?
ffopma schreef:Renault NL draait de zaken om, het betreft hier niet een door Renault FR genomen beslissing want die hebben gewoon de app met connected mogelijkheden uitgebracht.
Het is de beslissing van Renault NL om de app met bijbehorende connected mogelijkheden in Nederland niet op de markt te brengen terwijl deze mogelijkheden in uitingen op internet en na aanschaf van een auto in de bij de meegeleverde documentatie overduidelijk worden gecommuniceerd.
Je zou hier kunnen spreken van misleiding of misschien wel valsheid in geschrifte maar pin me daar niet op vast want ik ben geen jurist. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik voel me zwaar in de maling genomen door Renault NL, niet door mijn dealer want weet ook niet meer dan ik/wij. De dealers worden blijkbaar ook niet door Renault NL geinformeerd.
Is er iemand met juridische kennis onder ons die kan inschatten of in gebreke stelling iets zou kunnen opleveren en of we dat dan beter collectief of op persoonlijke titel kunnen doen?
Ik ben inmiddels bezig met Rechtsbijstand. Zij hebben het onderzocht en valt wel degelijk onder het consumenten recht en de dealer is dus aansprakelijk, dus die gaat nu een brief krijgen. Ik heb nog meer zaken zoals kromme spatborden wat ook samen gaat met dit verhaal.
Hieronder nogmaals de bevestiging dat voor Renault klanten met een R-Link systeem het jammer maar helaas is, alleen de auto's met het nieuwe Easy Link systeem zullen gebruik kunnen maken van de connected mogelijkheden van de My Renault app.
Het heeft dus blijkbaar helemaal niets te maken met het feit dat, zoals Renault NL in haar mail aan mij aangaf, de Renault website nog niet is ontworpen voor mobiel gebruik.
Renault NL laat haar klanten met een R-Link systeem dus gewoon in de kou staan en heeft maling aan haar publicaties, op internet en bij de auto geleverd, waarin de reeds in eerdere posts voorbijgekomen connected mogelijkheden werden beloofd.
De belofte van de My Renault app is men dan wel nagekomen maar zonder connected mogelijkheden voor de R-Link klanten.
Waarom synchroniseert mijn auto niet met de MY Renault-app? EL- 21
Er zijn verschillende mogelijke redenen:
Alleen auto's met een EASY LINK-multimediasysteem komen in aanmerking voor synchronisatie.
Controleer of jouw EASY LINK-systeem is geactiveerd. Om dit te doen, controleer je of de knop “VERBINDEN” verschijnt op je scherm. Als deze verschijnt, is de service niet geactiveerd. Klik op de knop “VERBINDEN”.
Controleer of je toestemming hebt gegeven voor het verzamelen van gegevens over je voertuig. Elke keer dat je de auto start, krijg je een melding over je status.
Controleer of je smartphone en je auto zich in een gebied met netwerkdekking bevinden.
Controleer of je de juiste synchronisatiecode hebt ingevoerd.
Naar aanleiding van mijn vorige post heb ik via Linkedin Benoit Joly benaderd, hij is verantwoordelijk voor het hele connected verhaal binnen Renault. Hieronder mijn bericht en zijn antwoord, er is dus nog hoop maar Easy Connect krijgt voorrang.
Dear Benoit, When i was looking for a new car at the end of 2017 my decision to choose the new Captur instead of the new KIA Stonic was based on the information on the Renault.nl website concerning the My Renault app en all the connected possibilities with the R-Link system. In the user manual that came with my new Captur there also is a section explaining how to download, install en connect the My Renault app with my new car. To my regrets the My Renault app was not available in the Dutch Goole Play store so no connected features for the Dutch R-Link users. As i understood Renault customers in other countries as France, Belgium, England and Germany etc. do have access to the connected services. According to Renault.nl the reason is that the Dutch My Renault website is not fit for mobile use and therefore the connected services could not be offered to the Dutch Renault customers. Now there is a My Renault app in the Dutch Google Play store but it cannot be connected with the R-Link system, only customers with the new Easy Connect system have those possibilities. This seems pretty unfair to me and all the other customers with R-Link systems who where promised connected services and now don't get them. On the Dutch Renault forum are even some people who hold their dealer accountable for not delivering what was promised and some may even go to trial. I was just wondering what Groupe Renault thinks of this and if Groupe Renault in anyway can use its influence to help the Dutch Renault customers that Reanult.nl let's stand in the cold as we say in Holland. I would be pleased to hear something from you or someone else within the organisation. Thanks in advance and have a nice day. Frank Fopma
Dear Frank, I am sorry about the situation : it has been decided in April 2018, despite the earlier announcement, to focus our priority on our new platform that is currently being launched with our new Clio and future cars, and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage. I can ensure you that we are all very willing to take care of our existing customer base, but couldn’t handle this in the expected priority as planned. Best Regards, Benoit Joly
ffopma vertelt ook niet de waarheid aan Joly. Ook wij Belgen hebben nu pas de My Renault app maar kunnen ook niet connecteren met de R-Link of R-Link 2. Ik weet niet waar jij die vervalste info vandaan haalt. Trouwens al wat de App kan, kun je rechtstreeks met de R-Link zelf ook. Ik begrijp sommige mensen soms niet. Omdat een kutapp niet werkt, zo een komedie. Ik maakte mij om iets anders druk. Na 2 jaar in bezit van mijn Talisman, GEEN airco meer. Renault had een oplossing die niet werkte. Gelukkig heeft mijn dealer een fout gevonden in de aansluiting van de slangen. Van in het begin vond ik de airco al maar matig in mijn Talisman. En nu heb ik airco ijskoud. Vorige zondag stond mijn wagen in de zon en duide mijn buitentemperatuur sensor 45°C aan en na starten van de wagen en een ritje van een kwartiertje was het lekker fris in de wagen. De goede man belde dan nog naar Renault BeLux en ze geloofden hem amper. En dit juist om weer een nieuwe garantieclaim te kunnen van hun gat te schudden. Foei Renault.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
rvdgaag schreef:Dit is een nette manier om te zeggen, to bad fuck you !
Fransen en Belgen geven nooit een direct antwoord, draaien altijd om de hete brij heen.
Ach, het is in ieder geval een eerlijk en duidelijk antwoord. De keuze om R-Link on hold te zetten is in 2018 al gemaakt en die informatie heb ik van Renault.nl nooit gekregen.
Domi1963 schreef:ffopma vertelt ook niet de waarheid aan Joly. Ook wij Belgen hebben nu pas de My Renault app maar kunnen ook niet connecteren met de R-Link of R-Link 2. Ik weet niet waar jij die vervalste info vandaan haalt. Trouwens al wat de App kan, kun je rechtstreeks met de R-Link zelf ook. Ik begrijp sommige mensen soms niet. Omdat een kutapp niet werkt, zo een komedie. Ik maakte mij om iets anders druk. Na 2 jaar in bezit van mijn Talisman, GEEN airco meer. Renault had een oplossing die niet werkte. Gelukkig heeft mijn dealer een fout gevonden in de aansluiting van de slangen. Van in het begin vond ik de airco al maar matig in mijn Talisman. En nu heb ik airco ijskoud. Vorige zondag stond mijn wagen in de zon en duide mijn buitentemperatuur sensor 45°C aan en na starten van de wagen en een ritje van een kwartiertje was het lekker fris in de wagen. De goede man belde dan nog naar Renault BeLux en ze geloofden hem amper. En dit juist om weer een nieuwe garantieclaim te kunnen van hun gat te schudden. Foei Renault.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beste Domi,
Dan ben ik verkeerd geinformeerd, van Renault.fr heb ik in 2018 de informatie gekregen dat de app in de landen rond Nederland wel zou werken. Voor jou is dit issue blijkbaar niet belangrijk, voor mij en anderen wel. Ik heb mijn autokeuze gemaakt op basis van de voorgespiegelde connected mogelijkheden met de Captur en ben daardoor dus teleurgesteld, ik vind dat geen komedie.
Neemt niet weg dat jouw aircoprobleem vervelender is dan het niet werken van een app en ik ben blij voor je dat ze dit hebben kunnen oplossen, ik wens je nog veel koele kilometers in je Talisman.
Nadat ik mijn R-Link kaartje V10.15 had aangevraagd bij RN, ook maar weer eens naar dit issue gevraagd. Ik zou binnen 10 werkdagen terug gebeld worden door iemand van klanten relaties die er meer verstand van had.
Afgelopen donderdag werd ik gebeld. Na uitleg dat ik hier meer contact over had gehad met RN kreeg ik het verlossende woord dat de heer het vervelend vond dat ik meerdere keren te horen heb gekregen dat het na vertraging uitgerold zou worden, maar dat hij me nu helaas moest mededelen dat ik er niet meer op moest rekenen.
Hij vroeg me wat ik dan mis aan de pp, en vertelde hem dat het niet zo zeer gaat om het missen, maar dat het misleidende verkoop informatie is en dat ze het na twee jaar niet (meer) waar kunnen maken.
Waar ik nu een beetje een probleem mee heb is dat je RN niet kan vertouwen op het geen wat ze op voorhand zeggen.
De meneer vertelde mij wel dat het probleem bekend is en met Renault Connect is opgelost, maar daar hebben de klanten van R-Link niets aan!
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Ik vind dit ronduit onacceptabel.
Er is geen enkele reden waarom deze app niet ontwikkeld zou kunnen worden voor Nederlandse klanten want voor Franse klanten is het er blijkbaar wel. Renault probeert gewoon een paar centen te besparen en geeft blijkbaar niets ik bestaande klanten en alleen om toekomstige klanten.
Fijn als een bedrijf zo met zijn bestaande klanten omgaat...
Inderdaad in de maling genomen hoewel toch vreemd dat er landen blijken te zijn waar het wel werkt voor R-Link gebruikers.
Hopelijk brengt deze opmerking uit de reactie van Joly ons nog iets. "and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage"
Ik zou er niet op rekenen gezien RN mij persoonlijk door de telefoon heeft laten weten dat dit helaas in NL niet uitgerold wordt maar idd wel in andere buurlanden
(
ffopma schreef:Inderdaad in de maling genomen hoewel toch vreemd dat er landen blijken te zijn waar het wel werkt voor R-Link gebruikers.
Hopelijk brengt deze opmerking uit de reactie van Joly ons nog iets. "and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage"
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Zeg nooit nooit maar de kans is inderdaad erg klein dat Renault alle klanten met een R-Link systeem ooit nog connected gaan maken. Het zou overigens ook te maken hebben, en dat is me vanuit Renault Frankrijk verteld, dat de Nederlandse My Renault website niet geschikt is voor mobiel gebruik.
Dat is ook zo want dat ziet op mobiel niet uit maar natuurlijk wel raar in de huidige tijd.
Middels dit contact formulier wil ik wederom mijn beklag kenbaar maken over beloftes die Renault NIET waar kan maken.
- Het gaat hierom de belofte van een app waarbij op afstand gegevens van de auto zouden uitgelezen kunnen worden wat nu wel in de Nieuwe Captur beschikbaar is. Deze was beloofd uit te rollen medio februari 2018
- teven de belofte van regelmatige kaartupdates van de TomTom R-Link navigatie welke Renault niet waar kan maken. De laatste update is V1015 welke door renault als hardware kaart is uitgegeven, omdat update middels website technisch nog steeds niet mogelijk is.
Ik verwacht dan ook Dat Renault met een passend voorstel komt om deze problemen zoals hierboven omschreven met passende en genoegdoening te compenseren.
In afwachting van uw antwoord.
Vriendelijke groet,
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Ben benieuwd wat het antwoord wordt maar ik heb weinig hoop.
Ik heb 1,5 maand geleden ook de vraag gesteld wanneer ik weer een kaart update kan verwachten want dat is in de afgelopen 2,5 jaar nog maar 1 keer gebeurd. Antwoord is tot nu toe uitgebleven dus ook hier wordt je als klant gewoon weer genegeerd.
Straks maar navigeren via Android auto want dat werkt tenminste.
Toch voor de zekerheid SD kaart maar eens in laptop gedaan en de toolbox opgestart en wat blijkt, kaart V1015 staat al klaar sinds 28 februari.
Uiteraard direct update gedraaid en de volgende morgen SD kaart weer in de auto geplaatst waar deze direct ging updaten maar al vrij snel melde dat de update mislukt was. Vervolgens werd er geen kaart gevonden.
Procedure 's avonds weer herhaald en vanmorgen kaart weer in auto geplaatst waarna er een update van ca. 20 minuten werd gedraaid maar ook daarna geen kaart gevonden.
Vandaag telefonisch contact gehad met Renault en wat blijkt, SD kaart is te klein voor de nieuwe kaart. Er wordt nu geregeld dat ik een nieuwe SD kaart met V1015 krijg via mijn dealer. En passant wist de medewerker te melden dat binnen een paar maanden V1045, de nieuwste versie van Tom Tom, uitgerold gaat worden dus ik ben benieuwd.
Ook ik ben zojuist benaderd door RN met de mededeling dat ze op moment aan het testen zijn en ws eind April, begin mei de uitrol gaan doen van V1045 middels een sd kaart die via de dealer geleverd zal gaan worden.
Ik heb nu met RN de afspraak dat ik uiterlijk 2e week mei wordt benaderd. Als er voor die tijd nieuws is dan contact hij me eerder.
Ik heb wel laten blijken dat ik op z’n minst een verlenging wil zien van de huidige kaart update service die oktober as afloopt.
Hij laat me uiterlijk loop volgende week weten wat RN in deze eis kan betekenen.
Ik hou jullie op de hoogte van de uitkomsten.
Corner schreef: ↑15 mar 2020 16:42
Ik heb zojuist het volgende naar RN gestuurd!
Geachte klanten relatie,
Middels dit contact formulier wil ik wederom mijn beklag kenbaar maken over beloftes die Renault NIET waar kan maken.
- Het gaat hierom de belofte van een app waarbij op afstand gegevens van de auto zouden uitgelezen kunnen worden wat nu wel in de Nieuwe Captur beschikbaar is. Deze was beloofd uit te rollen medio februari 2018
- teven de belofte van regelmatige kaartupdates van de TomTom R-Link navigatie welke Renault niet waar kan maken. De laatste update is V1015 welke door renault als hardware kaart is uitgegeven, omdat update middels website technisch nog steeds niet mogelijk is.
Ik verwacht dan ook Dat Renault met een passend voorstel komt om deze problemen zoals hierboven omschreven met passende en genoegdoening te compenseren.
In afwachting van uw antwoord.
Vriendelijke groet,
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
UPDATE!
Zojuist door RN gebeld wat ik erg netjes vindt omdat hij dit verleden week had beloofd
Hij heeft mijn voorstel om de kaartservice met 3 jaar te verlengen met het team besproken maar ze konden helaas niet ingaan op mijn eis van 3 jaar verlenging. tegen voorstel is een tegemoetkoming van 1 jaar verlenging.
Ik ben ingegaan op dit voorstel, mits de beloofde kaartupdates van "tot 4x per jaar" nagekomen wordt na uitrol van de beloofde 1045 medio April/Mei.
Vanaf 18 oktober 2020 wordt mijn kaartservice met 1 jaar verlengt.
Voor nu ben ik tevreden, maar wacht even de belofte uitrol 1045 met de daarna beloofde updates om echt blij te zijn met deze oplossing
Ook ik ben zojuist benaderd door RN met de mededeling dat ze op moment aan het testen zijn en ws eind April, begin mei de uitrol gaan doen van V1045 middels een sd kaart die via de dealer geleverd zal gaan worden.
Ik heb nu met RN de afspraak dat ik uiterlijk 2e week mei wordt benaderd. Als er voor die tijd nieuws is dan contact hij me eerder.
Ik heb wel laten blijken dat ik op z’n minst een verlenging wil zien van de huidige kaart update service die oktober as afloopt.
Hij laat me uiterlijk loop volgende week weten wat RN in deze eis kan betekenen.
Ik hou jullie op de hoogte van de uitkomsten.
Corner schreef: ↑15 mar 2020 16:42
Ik heb zojuist het volgende naar RN gestuurd!
Geachte klanten relatie,
Middels dit contact formulier wil ik wederom mijn beklag kenbaar maken over beloftes die Renault NIET waar kan maken.
- Het gaat hierom de belofte van een app waarbij op afstand gegevens van de auto zouden uitgelezen kunnen worden wat nu wel in de Nieuwe Captur beschikbaar is. Deze was beloofd uit te rollen medio februari 2018
- teven de belofte van regelmatige kaartupdates van de TomTom R-Link navigatie welke Renault niet waar kan maken. De laatste update is V1015 welke door renault als hardware kaart is uitgegeven, omdat update middels website technisch nog steeds niet mogelijk is.
Ik verwacht dan ook Dat Renault met een passend voorstel komt om deze problemen zoals hierboven omschreven met passende en genoegdoening te compenseren.
In afwachting van uw antwoord.
Vriendelijke groet,
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Gerbstar schreef: ↑25 mar 2020 21:43
Maar ondertussen nog steeds geen mogelijkheid om de app te connecten met de RLink, of heb ik iets gemist?
Dat klopt, en die gaat er niet komen ook! Daarvoor moet een nieuwe Captur worden aangeschaft met easy link.
Krijg er ook geen tegemoetkoming voor. Case closed, klant is de dupe, klant is genaaxx.... (die x-en mag je zelf invullen) klant is misleid... voorgelogen, noem het allemaal maar... maar het antwoord is en blijft dat er er niet gaat komen en RN er verder ook niets aan kan doen!
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Het klopt wel dat Renault Nederland er niets aan kan doen, de stekker is uit R-Link getrokken door Renault Frankrijk om voorrang te geven aan het Easy Link systeem voor de nieuwe Clio en Captur en volgende nieuwe modellen.
In antwoord op mijn vraag hierover aan Benoit Joly, Head Connected Services van Renault Frankrijk, kreeg ik onderstaand bericht waaruit blijkt dat op dat moment de deur voor R-Link nog niet helemaal dicht was dus ik ben benieuwd of ze zijn woorden dat ze wel degelijk ook goed voor bestaande klanten willen zorgen nog waar gaan maken.
Dear Frank, I am sorry about the situation : it has been decided in April 2018, despite the earlier announcement, to focus our priority on our new platform that is currently being launched with our new Clio and future cars, and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage. I can ensure you that we are all very willing to take care of our existing customer base, but couldn’t handle this in the expected priority as planned. Best Regards, Benoit Joly
ffopma schreef: ↑27 mar 2020 12:50
Het klopt wel dat Renault Nederland er niets aan kan doen, de stekker is uit R-Link getrokken door Renault Frankrijk om voorrang te geven aan het Easy Link systeem voor de nieuwe Clio en Captur en volgende nieuwe modellen.
In antwoord op mijn vraag hierover aan Benoit Joly, Head Connected Services van Renault Frankrijk, kreeg ik onderstaand bericht waaruit blijkt dat op dat moment de deur voor R-Link nog niet helemaal dicht was dus ik ben benieuwd of ze zijn woorden dat ze wel degelijk ook goed voor bestaande klanten willen zorgen nog waar gaan maken.
Dear Frank, I am sorry about the situation : it has been decided in April 2018, despite the earlier announcement, to focus our priority on our new platform that is currently being launched with our new Clio and future cars, and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage. I can ensure you that we are all very willing to take care of our existing customer base, but couldn’t handle this in the expected priority as planned. Best Regards, Benoit Joly
Wellicht kan je hem eens vragen hoever ze nu zijn?
Ik snap niet waarom het zoveel werk zou zijn ik dit ook in Nederland beschikbaar te stellen. Als het in andere landen al wel beschikbaar is dan is het toch slechts een kwestie van vertalen? En dan kunnen ze waarschijnlijk voor 99% de teksten van Easy Link hergebruiken.
Heb net onderstaan bericht verzonden, zodra ik antwoord heb laat ik het weten. Kan even duren want vorige keer duurde het ook een dag of tien voor ik antwoord had.
I take the liberty to contact you again on the R-Link issue.
Can you share any info with me on the status of the reconnection of the R-Link car park in the My Renault app.
Many of my fellow dutch R-Link owners and myself ofcourse are very curious if we can expect any positive news on this issue.
Vorige keer duurde het tien dagen voor ik antwoord kreeg maar nu blijft helaas na ruim drie maanden nog steeds stil.
Ik denk niet dat de heer Jolie nog gaat antwoorden en concludeer daar dan maar uit dat we de connected services als R-link gebruikers inderdaad gewoon kunnen vergeten.
Blijkbaar had ik in 2017 toch beter voor de KIA Stonic kunnen kiezen, bij KIA hebben ze de connected services wel voor elkaar en bovendien 7 jaar garantie standaard.
Alle aandacht gaat nu naar de “nieuwe” Captur.
De phase 2 modellen zijn uitgefaseerd en behoeven geen klanten aandacht meer van beloftes die toch niet nagekomen kunnen worden.
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut