My Renault app

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

MarcelP
Lid
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

My Renault app

Berichtdoor MarcelP » 02 aug 2019 10:38

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik vind dat je een terecht punt hebt. Ik ben erg benieuwd naar de reactie die je gaat krijgen. Ik zal dit topic in de gaten houden. Succes! :thumb:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Gebruikersavatar

ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 20 aug 2019 12:22

Hieronder nogmaals de bevestiging dat voor Renault klanten met een R-Link systeem het jammer maar helaas is, alleen de auto's met het nieuwe Easy Link systeem zullen gebruik kunnen maken van de connected mogelijkheden van de My Renault app.

Het heeft dus blijkbaar helemaal niets te maken met het feit dat, zoals Renault NL in haar mail aan mij aangaf, de Renault website nog niet is ontworpen voor mobiel gebruik.

Renault NL laat haar klanten met een R-Link systeem dus gewoon in de kou staan en heeft maling aan haar publicaties, op internet en bij de auto geleverd, waarin de reeds in eerdere posts voorbijgekomen connected mogelijkheden werden beloofd.

De belofte van de My Renault app is men dan wel nagekomen maar zonder connected mogelijkheden voor de R-Link klanten.

Link: https://easyconnect.renault.nl/help/eas ... tegory=434

Waarom synchroniseert mijn auto niet met de MY Renault-app? EL- 21
Er zijn verschillende mogelijke redenen:

Alleen auto's met een EASY LINK-multimediasysteem komen in aanmerking voor synchronisatie.
Controleer of jouw EASY LINK-systeem is geactiveerd. Om dit te doen, controleer je of de knop “VERBINDEN” verschijnt op je scherm. Als deze verschijnt, is de service niet geactiveerd. Klik op de knop “VERBINDEN”.
Controleer of je toestemming hebt gegeven voor het verzamelen van gegevens over je voertuig. Elke keer dat je de auto start, krijg je een melding over je status.
Controleer of je smartphone en je auto zich in een gebied met netwerkdekking bevinden.
Controleer of je de juiste synchronisatiecode hebt ingevoerd.

Gebruikersavatar

ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 29 aug 2019 10:54

Naar aanleiding van mijn vorige post heb ik via Linkedin Benoit Joly benaderd, hij is verantwoordelijk voor het hele connected verhaal binnen Renault. Hieronder mijn bericht en zijn antwoord, er is dus nog hoop maar Easy Connect krijgt voorrang.

Dear Benoit, When i was looking for a new car at the end of 2017 my decision to choose the new Captur instead of the new KIA Stonic was based on the information on the Renault.nl website concerning the My Renault app en all the connected possibilities with the R-Link system. In the user manual that came with my new Captur there also is a section explaining how to download, install en connect the My Renault app with my new car. To my regrets the My Renault app was not available in the Dutch Goole Play store so no connected features for the Dutch R-Link users. As i understood Renault customers in other countries as France, Belgium, England and Germany etc. do have access to the connected services. According to Renault.nl the reason is that the Dutch My Renault website is not fit for mobile use and therefore the connected services could not be offered to the Dutch Renault customers. Now there is a My Renault app in the Dutch Google Play store but it cannot be connected with the R-Link system, only customers with the new Easy Connect system have those possibilities. This seems pretty unfair to me and all the other customers with R-Link systems who where promised connected services and now don't get them. On the Dutch Renault forum are even some people who hold their dealer accountable for not delivering what was promised and some may even go to trial. I was just wondering what Groupe Renault thinks of this and if Groupe Renault in anyway can use its influence to help the Dutch Renault customers that Reanult.nl let's stand in the cold as we say in Holland. I would be pleased to hear something from you or someone else within the organisation. Thanks in advance and have a nice day. Frank Fopma

Dear Frank, I am sorry about the situation : it has been decided in April 2018, despite the earlier announcement, to focus our priority on our new platform that is currently being launched with our new Clio and future cars, and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage. I can ensure you that we are all very willing to take care of our existing customer base, but couldn’t handle this in the expected priority as planned. Best Regards, Benoit Joly


rvdgaag
lid
lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Berichtdoor rvdgaag » 29 aug 2019 19:37

Dit is een nette manier om te zeggen, to bad fuck you !

Fransen en Belgen geven nooit een direct antwoord, draaien altijd om de hete brij heen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Berichtdoor Domi1963 » 29 aug 2019 20:23

ffopma vertelt ook niet de waarheid aan Joly. Ook wij Belgen hebben nu pas de My Renault app maar kunnen ook niet connecteren met de R-Link of R-Link 2. Ik weet niet waar jij die vervalste info vandaan haalt. Trouwens al wat de App kan, kun je rechtstreeks met de R-Link zelf ook. Ik begrijp sommige mensen soms niet. Omdat een kutapp niet werkt, zo een komedie. Ik maakte mij om iets anders druk. Na 2 jaar in bezit van mijn Talisman, GEEN airco meer. Renault had een oplossing die niet werkte. Gelukkig heeft mijn dealer een fout gevonden in de aansluiting van de slangen. Van in het begin vond ik de airco al maar matig in mijn Talisman. En nu heb ik airco ijskoud. Vorige zondag stond mijn wagen in de zon en duide mijn buitentemperatuur sensor 45°C aan en na starten van de wagen en een ritje van een kwartiertje was het lekker fris in de wagen. De goede man belde dan nog naar Renault BeLux en ze geloofden hem amper. En dit juist om weer een nieuwe garantieclaim te kunnen van hun gat te schudden. Foei Renault.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy TCe 200 EDC Full option, behalve panoramisch open dak in “ Gris Platine”

Gebruikersavatar

ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 30 aug 2019 08:56

rvdgaag schreef:Dit is een nette manier om te zeggen, to bad fuck you !

Fransen en Belgen geven nooit een direct antwoord, draaien altijd om de hete brij heen.


Ach, het is in ieder geval een eerlijk en duidelijk antwoord. De keuze om R-Link on hold te zetten is in 2018 al gemaakt en die informatie heb ik van Renault.nl nooit gekregen.

Gebruikersavatar

ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 30 aug 2019 09:09

Domi1963 schreef:ffopma vertelt ook niet de waarheid aan Joly. Ook wij Belgen hebben nu pas de My Renault app maar kunnen ook niet connecteren met de R-Link of R-Link 2. Ik weet niet waar jij die vervalste info vandaan haalt. Trouwens al wat de App kan, kun je rechtstreeks met de R-Link zelf ook. Ik begrijp sommige mensen soms niet. Omdat een kutapp niet werkt, zo een komedie. Ik maakte mij om iets anders druk. Na 2 jaar in bezit van mijn Talisman, GEEN airco meer. Renault had een oplossing die niet werkte. Gelukkig heeft mijn dealer een fout gevonden in de aansluiting van de slangen. Van in het begin vond ik de airco al maar matig in mijn Talisman. En nu heb ik airco ijskoud. Vorige zondag stond mijn wagen in de zon en duide mijn buitentemperatuur sensor 45°C aan en na starten van de wagen en een ritje van een kwartiertje was het lekker fris in de wagen. De goede man belde dan nog naar Renault BeLux en ze geloofden hem amper. En dit juist om weer een nieuwe garantieclaim te kunnen van hun gat te schudden. Foei Renault.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Beste Domi,

Dan ben ik verkeerd geinformeerd, van Renault.fr heb ik in 2018 de informatie gekregen dat de app in de landen rond Nederland wel zou werken. Voor jou is dit issue blijkbaar niet belangrijk, voor mij en anderen wel. Ik heb mijn autokeuze gemaakt op basis van de voorgespiegelde connected mogelijkheden met de Captur en ben daardoor dus teleurgesteld, ik vind dat geen komedie.

Neemt niet weg dat jouw aircoprobleem vervelender is dan het niet werken van een app en ik ben blij voor je dat ze dit hebben kunnen oplossen, ik wens je nog veel koele kilometers in je Talisman. :thumb:


Terug naar “R-Link 2”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten