My Renault app

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar
ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 20 aug 2019 12:22

Hieronder nogmaals de bevestiging dat voor Renault klanten met een R-Link systeem het jammer maar helaas is, alleen de auto's met het nieuwe Easy Link systeem zullen gebruik kunnen maken van de connected mogelijkheden van de My Renault app.

Het heeft dus blijkbaar helemaal niets te maken met het feit dat, zoals Renault NL in haar mail aan mij aangaf, de Renault website nog niet is ontworpen voor mobiel gebruik.

Renault NL laat haar klanten met een R-Link systeem dus gewoon in de kou staan en heeft maling aan haar publicaties, op internet en bij de auto geleverd, waarin de reeds in eerdere posts voorbijgekomen connected mogelijkheden werden beloofd.

De belofte van de My Renault app is men dan wel nagekomen maar zonder connected mogelijkheden voor de R-Link klanten.

Link: https://easyconnect.renault.nl/help/eas ... tegory=434

Waarom synchroniseert mijn auto niet met de MY Renault-app? EL- 21
Er zijn verschillende mogelijke redenen:

Alleen auto's met een EASY LINK-multimediasysteem komen in aanmerking voor synchronisatie.
Controleer of jouw EASY LINK-systeem is geactiveerd. Om dit te doen, controleer je of de knop “VERBINDEN” verschijnt op je scherm. Als deze verschijnt, is de service niet geactiveerd. Klik op de knop “VERBINDEN”.
Controleer of je toestemming hebt gegeven voor het verzamelen van gegevens over je voertuig. Elke keer dat je de auto start, krijg je een melding over je status.
Controleer of je smartphone en je auto zich in een gebied met netwerkdekking bevinden.
Controleer of je de juiste synchronisatiecode hebt ingevoerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 29 aug 2019 10:54

Naar aanleiding van mijn vorige post heb ik via Linkedin Benoit Joly benaderd, hij is verantwoordelijk voor het hele connected verhaal binnen Renault. Hieronder mijn bericht en zijn antwoord, er is dus nog hoop maar Easy Connect krijgt voorrang.

Dear Benoit, When i was looking for a new car at the end of 2017 my decision to choose the new Captur instead of the new KIA Stonic was based on the information on the Renault.nl website concerning the My Renault app en all the connected possibilities with the R-Link system. In the user manual that came with my new Captur there also is a section explaining how to download, install en connect the My Renault app with my new car. To my regrets the My Renault app was not available in the Dutch Goole Play store so no connected features for the Dutch R-Link users. As i understood Renault customers in other countries as France, Belgium, England and Germany etc. do have access to the connected services. According to Renault.nl the reason is that the Dutch My Renault website is not fit for mobile use and therefore the connected services could not be offered to the Dutch Renault customers. Now there is a My Renault app in the Dutch Google Play store but it cannot be connected with the R-Link system, only customers with the new Easy Connect system have those possibilities. This seems pretty unfair to me and all the other customers with R-Link systems who where promised connected services and now don't get them. On the Dutch Renault forum are even some people who hold their dealer accountable for not delivering what was promised and some may even go to trial. I was just wondering what Groupe Renault thinks of this and if Groupe Renault in anyway can use its influence to help the Dutch Renault customers that Reanult.nl let's stand in the cold as we say in Holland. I would be pleased to hear something from you or someone else within the organisation. Thanks in advance and have a nice day. Frank Fopma

Dear Frank, I am sorry about the situation : it has been decided in April 2018, despite the earlier announcement, to focus our priority on our new platform that is currently being launched with our new Clio and future cars, and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage. I can ensure you that we are all very willing to take care of our existing customer base, but couldn’t handle this in the expected priority as planned. Best Regards, Benoit Joly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid
Berichten: 550
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Berichtdoor rvdgaag » 29 aug 2019 19:37

Dit is een nette manier om te zeggen, to bad fuck you !

Fransen en Belgen geven nooit een direct antwoord, draaien altijd om de hete brij heen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
Domi1963
lid
lid
Berichten: 1224
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Berichtdoor Domi1963 » 29 aug 2019 20:23

ffopma vertelt ook niet de waarheid aan Joly. Ook wij Belgen hebben nu pas de My Renault app maar kunnen ook niet connecteren met de R-Link of R-Link 2. Ik weet niet waar jij die vervalste info vandaan haalt. Trouwens al wat de App kan, kun je rechtstreeks met de R-Link zelf ook. Ik begrijp sommige mensen soms niet. Omdat een kutapp niet werkt, zo een komedie. Ik maakte mij om iets anders druk. Na 2 jaar in bezit van mijn Talisman, GEEN airco meer. Renault had een oplossing die niet werkte. Gelukkig heeft mijn dealer een fout gevonden in de aansluiting van de slangen. Van in het begin vond ik de airco al maar matig in mijn Talisman. En nu heb ik airco ijskoud. Vorige zondag stond mijn wagen in de zon en duide mijn buitentemperatuur sensor 45°C aan en na starten van de wagen en een ritje van een kwartiertje was het lekker fris in de wagen. De goede man belde dan nog naar Renault BeLux en ze geloofden hem amper. En dit juist om weer een nieuwe garantieclaim te kunnen van hun gat te schudden. Foei Renault.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy TCe 200 EDC Full option, behalve panoramisch open dak in “ Gris Platine”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 30 aug 2019 08:56

rvdgaag schreef:Dit is een nette manier om te zeggen, to bad fuck you !

Fransen en Belgen geven nooit een direct antwoord, draaien altijd om de hete brij heen.


Ach, het is in ieder geval een eerlijk en duidelijk antwoord. De keuze om R-Link on hold te zetten is in 2018 al gemaakt en die informatie heb ik van Renault.nl nooit gekregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 30 aug 2019 09:09

Domi1963 schreef:ffopma vertelt ook niet de waarheid aan Joly. Ook wij Belgen hebben nu pas de My Renault app maar kunnen ook niet connecteren met de R-Link of R-Link 2. Ik weet niet waar jij die vervalste info vandaan haalt. Trouwens al wat de App kan, kun je rechtstreeks met de R-Link zelf ook. Ik begrijp sommige mensen soms niet. Omdat een kutapp niet werkt, zo een komedie. Ik maakte mij om iets anders druk. Na 2 jaar in bezit van mijn Talisman, GEEN airco meer. Renault had een oplossing die niet werkte. Gelukkig heeft mijn dealer een fout gevonden in de aansluiting van de slangen. Van in het begin vond ik de airco al maar matig in mijn Talisman. En nu heb ik airco ijskoud. Vorige zondag stond mijn wagen in de zon en duide mijn buitentemperatuur sensor 45°C aan en na starten van de wagen en een ritje van een kwartiertje was het lekker fris in de wagen. De goede man belde dan nog naar Renault BeLux en ze geloofden hem amper. En dit juist om weer een nieuwe garantieclaim te kunnen van hun gat te schudden. Foei Renault.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Beste Domi,

Dan ben ik verkeerd geinformeerd, van Renault.fr heb ik in 2018 de informatie gekregen dat de app in de landen rond Nederland wel zou werken. Voor jou is dit issue blijkbaar niet belangrijk, voor mij en anderen wel. Ik heb mijn autokeuze gemaakt op basis van de voorgespiegelde connected mogelijkheden met de Captur en ben daardoor dus teleurgesteld, ik vind dat geen komedie.

Neemt niet weg dat jouw aircoprobleem vervelender is dan het niet werken van een app en ik ben blij voor je dat ze dit hebben kunnen oplossen, ik wens je nog veel koele kilometers in je Talisman. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
Corner
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Berichtdoor Corner » 30 sep 2019 11:56

Hi all,

Nadat ik mijn R-Link kaartje V10.15 had aangevraagd bij RN, ook maar weer eens naar dit issue gevraagd. Ik zou binnen 10 werkdagen terug gebeld worden door iemand van klanten relaties die er meer verstand van had.
Afgelopen donderdag werd ik gebeld. Na uitleg dat ik hier meer contact over had gehad met RN kreeg ik het verlossende woord dat de heer het vervelend vond dat ik meerdere keren te horen heb gekregen dat het na vertraging uitgerold zou worden, maar dat hij me nu helaas moest mededelen dat ik er niet meer op moest rekenen. :discuss:
Hij vroeg me wat ik dan mis aan de pp, en vertelde hem dat het niet zo zeer gaat om het missen, maar dat het misleidende verkoop informatie is en dat ze het na twee jaar niet (meer) waar kunnen maken.
Waar ik nu een beetje een probleem mee heb is dat je RN niet kan vertouwen op het geen wat ze op voorhand zeggen.
De meneer vertelde mij wel dat het probleem bekend is en met Renault Connect is opgelost, maar daar hebben de klanten van R-Link niets aan! :cry2:
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gerbstar
Lid
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Berichtdoor Gerbstar » 30 sep 2019 12:37

Ik vind dit ronduit onacceptabel.
Er is geen enkele reden waarom deze app niet ontwikkeld zou kunnen worden voor Nederlandse klanten want voor Franse klanten is het er blijkbaar wel. Renault probeert gewoon een paar centen te besparen en geeft blijkbaar niets ik bestaande klanten en alleen om toekomstige klanten.
Fijn als een bedrijf zo met zijn bestaande klanten omgaat...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 18 nov 2019 12:49

Voor wie het nog leuk vind om te lezen hierbij het artikel van Benoit Joly uit september 2017.

@Alderlaan, ben jij nog verder gekomen via je rechtsbijstand?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
Corner
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Berichtdoor Corner » 18 nov 2019 13:59

Nogmaals een bewijs dat we enorm in de maling zijn genomen! Nu begrijp ik helemaal waarom RedBull gekapt is met samenwerking met Renault ;-)

ffopma schreef:Voor wie het nog leuk vind om te lezen hierbij het artikel van Benoit Joly uit september 2017.

@Alderlaan, ben jij nog verder gekomen via je rechtsbijstand?
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 18 nov 2019 14:10

Inderdaad in de maling genomen hoewel toch vreemd dat er landen blijken te zijn waar het wel werkt voor R-Link gebruikers.

Hopelijk brengt deze opmerking uit de reactie van Joly ons nog iets. "and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage" :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
Corner
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: My Renault app

Berichtdoor Corner » 18 nov 2019 15:33

Ik zou er niet op rekenen gezien RN mij persoonlijk door de telefoon heeft laten weten dat dit helaas in NL niet uitgerold wordt maar idd wel in andere buurlanden :-(
(
ffopma schreef:Inderdaad in de maling genomen hoewel toch vreemd dat er landen blijken te zijn waar het wel werkt voor R-Link gebruikers.

Hopelijk brengt deze opmerking uit de reactie van Joly ons nog iets. "and then study the reconnection of the R-LINK car park in MY Renault App in a second stage" :think:
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
ffopma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jan 2010 22:11

Re: My Renault app

Berichtdoor ffopma » 18 nov 2019 16:47

Zeg nooit nooit maar de kans is inderdaad erg klein dat Renault alle klanten met een R-Link systeem ooit nog connected gaan maken. Het zou overigens ook te maken hebben, en dat is me vanuit Renault Frankrijk verteld, dat de Nederlandse My Renault website niet geschikt is voor mobiel gebruik.

Dat is ook zo want dat ziet op mobiel niet uit maar natuurlijk wel raar in de huidige tijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Terug naar “R-Link 2”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten