Talisman's op de Europese vakantiewegen

Gebruikersavatar

Topic author
CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door CerielK »

Goedenavond uit een zonnig Italië,
Gisteren een mooi vakantieritje via Strassbourg en de Gotthard naar Italië gereden en kwam in Noord-Italië nog een mooi Nederlandse Talisman voorbij, als ik me niet vergis een Intense met 19", in gris cassiopée, toevallig een forumlid ? (kenteken met 252)

Wat me wel opviel is dat dit zo ongeveer een van de enige Talisman' was, als ik er drie gezien heb (tegenliggers en zelfde kant op rijdende) is het veel :think: wat zijn jullie ervaringen ?

Volgende week naar Cote d'Azur, dan ga ik ervanuit dat ik er wat meer tegenkom, alsook op de terugweg door Frankrijk...

Máár, dik 1200km zonder enig probleem, moet ook ns gezegd worden, tot aan Zwitserse grens 150 op cc, Swiss cc op voorgeschreven snelheid+2 en in Italië ook op max adapt.cc snelheid, geen moment het idee gehad dat ie t zwaar had :D

En stond bij tussenovernachting nog naast een 'familielid' (met een heel mooie dakkoffer btw) :thumb: zie foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Domi1963 »

Wat is je autonomie als je zo ver rijd? Ik bedoel om de hoeveel kilometer moet je tanken?? :wink:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Frankko »

Ik ben in mei naar het Gardameer geweest en heb er geen 1 gezien. Wel regelmatig mensen die je nakijken. Blijft natuurlijk een onwaarschijnlijk mooie auto om te zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MH74
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2017 12:50
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door MH74 »

Wij hebben nu 1100 km door frankrijk gereden, en hebben één NL talisman en één Franse talisman gezien, dus ook in Frankrijk kom je ze nog niet veel tegen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Domi1963 »

Nogtans verkoopt hij goed. Mijn dealer, een klein familiebedrijf, heeft er 7 rijden wist hij me te vertellen toen ik de mijne bestelde dus nu 8 met de mijne bij. Hij zei me ook dat hij aan mij de eerste IP heeft verkocht alle andere zijn Intens uitvoeringen.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Ghia »

Vorig jaar stond er met verbazig (nog even kippevel van :p) een identieke (Franse) Talisman als die van mij (zelfs de naden :D) netjes geparkeerd naast mij :dance: . Dat was ook de enige die ik toen in die 1600km gezien heb (3x moeten tanken).
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door daniel.vandermaesen »

In 3 dagen naar Gaucin (andalusie) gereden, zonder problemen. Ook maar een paar talismannen gezien.
Geen enkel probleem gehad, ook niet met navigatie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door DHL »

De verkoopcijfers van Renault zijn een heel stuk terug gelopen (toch in Belgie). Wat niet betekent dat ze het slecht doen want nog steeds in de top drie.
Maar Talisman en Espace zie je inderdaad weinig rijden. Wellicht hadden ze hier toch grotere verkoopcijfers verwacht. Renault doet het vooral goed in de klasse tot en met de Megane. In de hogere prijsklasse zitten ze enorm in concurrentie met de Duitsers en blijkbaar gaan mensen dan graag voor die laatste. Zie je ook in het straatbeeld.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door daniel.vandermaesen »

Duiters zijn een pak duurder, vooral de opties. Die swingen de pan uit. Ik heb graag een superuitgeruste wagen. En bij audi is dit niet te betalen. Ik vraag me dikwijls af of op al die duiters die je ziet rijden ook wat extras opzit. Ik twijfel daaraan. En om een audi te rijden om het prestige, daar bedank ik voor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Ghia »

Ik vraag me eerder af hoeveel van die Duitsers nieuw gekocht zijn en eigendom zijn ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Domi1963 »

daniel.vandermaesen schreef:Duiters zijn een pak duurder, vooral de opties. Die swingen de pan uit. Ik heb graag een superuitgeruste wagen. En bij audi is dit niet te betalen. Ik vraag me dikwijls af of op al die duiters die je ziet rijden ook wat extras opzit. Ik twijfel daaraan. En om een audi te rijden om het prestige, daar bedank ik voor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kan U niet anders dan gelijk geven daniel. Eerst en vooral kan ik het mij niet permitteren en uit principiële overweging, mag ik nog zo rijk zijn als de zee diep is, maar zou ik nooit € 70.000 en meer kunnen of willen aan uitgeven aan een auto,? hoe goed en kwalitatief ze ook mogen zijn (wat ook niet altijd is). Heb gisteren nog eens voor de verveling te dumpen een nieuwe E-klasse break geconfigureerd met de goedkoopste benzinemotor en G9-Tronic automaat. Ik ben na toevoegen van 2 pack' onmiddelijk gestopt en gaan slapen. De basis prijs van die E- klasse zat al aan 59.000 en dan heb je nog geen enkel veiligheids snufje zoal afstandsradar, actief noodremhulpsysteem, actief park assist etc. Dat zit allemaal (deels dan nog) in een pack van € 4.900 verwerkt. Dan een 2de pack, navigatie: ben je verplicht als je de Command Online neemt met Burmeister soundsysteem nog allerhande toevoegingen te nemen waar je dan weer op € 4.000 komt. En dan heb je nog geen lederen interieur of sfeerverlichting, decorafwerking en noem maar op...
Trouwens daniel, om de hoeveel km's moest jij gaan tanken als je op reis bent geweest?? Ghia gaf dit al aan maar rijd met een diesel. Ik zou graag weten om de hoeveel km's je moet gaan tanken met de TCe 200?? :thumb:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door CerielK »

Domi1963 schreef:Wat is je autonomie als je zo ver rijd? Ik bedoel om de hoeveel kilometer moet je tanken?? :wink:
Precies 500km... gemiddeld over het hele ritje ongeveer 7,8l op 100km, dus dat gaat nog vind ik... komt wel deels door Zwitserland waar ik echt geen 3 te hard ga rijden... eerste tank van 500km zat ik aan de 9,x op 100k... :wink:

Ps: thanks voor al jullie reacties :thumb:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Izzy »

Ik ben naar Spanje geweest.
Het gemiddelde verbruik was 5.7 (rijd meestal de max snelheid of iets meer en gebruik de cc veel) op ruim 5000 km.
Geen problemen met de navigatie ook al betreft het 2015.06.
Ook geen andere problemen.
Een pv wegens te hard rijden op een provinciale weg in Frankrijk (45 euro voor 87 ipv 70).
Een enkele Talisman gezien.
Km stand inmiddels 45.000.

Kortom: ik ben happy.
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Domi1963 »

CerielK schreef:
Domi1963 schreef:Wat is je autonomie als je zo ver rijd? Ik bedoel om de hoeveel kilometer moet je tanken?? :wink:
Precies 500km... gemiddeld over het hele ritje ongeveer 7,8l op 100km, dus dat gaat nog vind ik... komt wel deels door Zwitserland waar ik echt geen 3 te hard ga rijden... eerste tank van 500km zat ik aan de 9,x op 100k... :wink:

Ps: thanks voor al jullie reacties :thumb:
Dank CerielK. Dat valt zeker mee 7,8 gemiddeld. Mijn eerste tank was 8,7 gemiddeld en nu na 2010 km zit ik op een gemiddeld verbruik van 8,2/100. Dealer zegt dat dit zeker nog een halve liter zal zakken. Afbeelding

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door daniel.vandermaesen »

Ik denk dat ik 3 keer getankt heb, mijn gemiddeld verbruik zit nu op 7.5.
Wat ik geregeld voorhad dat ik met adaptive cc op, met een tragere auto voor mij, mijn snelheid onbewust naar beneden ging.... en dan maakte mijn vrouw steeds een opmerking... en als het dan toevallig bergop ging, en ik zette mijn richtingaanwijzer aan om voorbij te gaan....schakelt de talisman omlaag en gaat hij als een speer voorbij.
Steeds leuk om de kracht van die paarden te voelen!


Renault Talisman Grandtour Initiale Paris ENERGY TCe 200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Domi1963 »

Yep is hier niet anders. En soms als je rijd op de adaptieve cc en er voegt plots iemand voor u in die u inhaalt dan durft hij soms nogal fors in de remmen te gaan. En gelijk je zegt, als je zelf dan iemand inhaalt, dan schakelt de automaat 1 tot zelfs 2 versnellingen terug. En vooral in de sportstand gaat dat zeer pittig. :thumb:

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Tall »

2 weken geleden was ik in Nederland. In Rotterdam zag ik zowel een sedan als een grandtour, beide in dezelfde kleur en ik vermoed Intens-uitvoering. Voor het overige geen enkele tegengekomen.
Vorige week in Duitsland, niet heel diep, geen enkele tegengekomen.
Wie met een Talisman rijdt, rijdt momenteel dus behoorlijk exclusief. Zeker exclusiever dan met een zogenaamde Duitse premium-bak.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Cabool »

DHL schreef:De verkoopcijfers van Renault zijn een heel stuk terug gelopen (toch in Belgie). Wat niet betekent dat ze het slecht doen want nog steeds in de top drie.
Maar Talisman en Espace zie je inderdaad weinig rijden. Wellicht hadden ze hier toch grotere verkoopcijfers verwacht. Renault doet het vooral goed in de klasse tot en met de Megane. In de hogere prijsklasse zitten ze enorm in concurrentie met de Duitsers en blijkbaar gaan mensen dan graag voor die laatste. Zie je ook in het straatbeeld.
Ik hou meer van cijfers dan van subjectief 'ik zie ze niet veel rijden'...

https://autorai.nl/verkoopcijfers-renault-2015/
https://www.dagelijksauto.nl/verkoopcij ... aart-2017/

"Renault heeft bekendgemaakt dat het voor het derde achtereenvolgende jaar wereldwijd méér auto’s heeft verkocht. In 2015 nam de autoverkoop van de gehele Groupe Renault toe met 3,3 procent tot een recordaantal van 2.801.592 exemplaren."

"Ook nieuwe modellen als de Kadjar en de nieuwe Espace maakten een goede start in Europa."

"In eigen land was Renault de grootste. De Renault Clio was voor het zesde achtereenvolgende jaar het bestverkochte model van Frankrijk. De Twingo, de Clio, de Captur en de Espace zijn de populairste modellen in hun segment."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door DHL »

Dit zijn cijfers voor de gehele groep ( met een grote dank aan Dacia) en die zijn inderdaad zeer goed. Maar neem Espace bvb; toen de Espace IV uitkwam was dit echt een enorm succes. Ik vind geen vergelijkende cijfers, maar ben ervan overtuigd dat Espace V dit aantal bijlange niet haalt.

Uit ervaring weet ik goed dat Renault de grote cijfers vooral haalt met de kleinere modellen. Wat toch geen schande is ? Ook dat wordt hier beaamt.

Uiteraard blijft Renault een goed verkopend merk... Als verkoper was dit een fantastisch merk ;)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Cabool »

'...de Espace zijn de populairste modellen in hun segment.'

Espace V is veruit de meest verkopende auto in segment Espace, S-Max, ... in Frankrijk wel te verstaan. In andere Europese landen weet ik niet zo direct. Maar ik wil maar zeggen dat je moet opletten met 'ik zie ze niet veel rijden', zeker in Frankrijk. Ik doe 30 à 40000 km / jaar en zie dagelijks verschillende Talismannen rijden. Espace'en ook overigens, zelfs bij mij in de straat...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Tall »

Het is niet dat je procentueel meer Talismannen ziet op de weg omdat je veel kilometers doet. In aantal zal je er meer zien, uiteraard, maar de verhouding verandert daardoor niet. Dat de Espace de meest verkopende auto in zijn segment is zou best wel kunnen, die kom je zeer regelmatig tegen. En dat je die meer ziet dan de Talisman is logisch, hij is langer uit ook.
En neen, het is helemaal geen schande dat Renault grote verkoopscijfers haalt dankzij hun kleinere modellen, want ook dat is alleen maar logisch, dat is nl. bij ieder merk zo.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door DHL »

We mogen wel niet vergeten dat de markt van de grote monovolumes (Espace blijft toch een monovolume achtige, net zoals S MAX en consoorten) enorm is terug gevallen. Dit is volgens mij de grootste verklaring waarom je de Espace V vele minder ziet dan de Espace IV toen die twee jaar op de markt was. Er is een grote verschuiving naar bvb Kadjar.
Je ziet inderdaad de Espace dagelijks maar dat is niks vergeleken met de boom die we in 2002 hadden.

En de verkoopsaantallen bij de Duitsers komen ook grotendeels door hun kleinere modellen, dat klopt volledig. 7 series bvb zie ik amper. 3 serie daarentegen... En iemand merkte op dat veel premiumrijders geen eigenaar zijn. Dit klopt volledig. Heel veel zijn er van de leasemaatschappij.

Heb ze allebei, een premium en een Fransman. Vergelijken is moeilijk. De Duitser is degelijker qua afwerking, de Fransman heeft een heerlijk comfort in zijn prijsklasse en heeft heel veel uitrusting voor z'n geld. Zo is de IP veel rijkelijker uitgerust dan een zeven. Alles, maar dan ook alles is optie. Beetje overdreven eigenlijk.

Wat je rijdt maakt eigenlijk weinig uit. Zolang men maar gelukkig is met de aankoop!

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Domi1963 »

Hier bij ons ook. In onze gemeente wonen 11.000 inwoners en hier rijden minstens 8 Talismannen rond van bij mijn dealer en dan tel ik deze nog niet mee van de dealers iets verderop. En de Espace V zie ik hier ook in geuren kleuren voorbij rijden.

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Domi1963 »

Kadjar = SUV of Sports Utility Vehicle
Scenic en grand Scenic = Monovolume dus gemaakt om zoveel mogelijk ruimte te hebben
Espace V = Cross-Over das een combinatie van een sportieve wagen met tegelijkertijd een zee aan ruimte, alhoewel dat niet het hoofddoel is.

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Tall »

Klopt DHL, maar men kan niet ontkennen dat de Fransen toch een inhaalbeweging aan het maken zijn tov de Premiums wat afwerking betreft.

Ik zou de Premiummerken (of hoe de vakpers en eigenaars ze graag noemen) eens een auto van het niveau van de talisman willen zien bouwen
voor dezelfde prijs. Ik denk niet dat ze erin zouden slagen om hetzelfde te bieden dan wat Renault doet.
Want eigenlijk is het niet zo moeilijk om premium te zijn als het prijskaartje er niet of minder toe doet.
Een goede, kwalitatieve auto bouwen aan een concurrentiele prijs is veel moeilijker.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Domi1963 »

Bij de premium merken betaal je ook volgens mij een deel voor die 4 cirkeltjes of voor die ster op de grille of voor dat ander blauw/wit embleem. Je kan de prijs van een Talisman IP extra betalen alleen al aan opties als je wil...

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Frankko »

Tall schreef:Klopt DHL, maar men kan niet ontkennen dat de Fransen toch een inhaalbeweging aan het maken zijn tov de Premiums wat afwerking betreft.

Ik zou de Premiummerken (of hoe de vakpers en eigenaars ze graag noemen) eens een auto van het niveau van de talisman willen zien bouwen
voor dezelfde prijs. Ik denk niet dat ze erin zouden slagen om hetzelfde te bieden dan wat Renault doet.
Want eigenlijk is het niet zo moeilijk om premium te zijn als het prijskaartje er niet of minder toe doet.
Een goede, kwalitatieve auto bouwen aan een concurrentiele prijs is veel moeilijker.
Tja en dat is ze toch niet echt gelukt met de Talisman. Heb een hele waslijst aan problemen welke deels opgelost zijn en deels niet. De niet opgeloste problemen heeft zo'n beetje iedereen o.a. R-Link problemen, oude kaarten, begrenzing op 173km, slecht DAB ontvangst, wegvallen van Bluetooth, rammelende hoofdsteun.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Domi1963 »

En het merk met de ster weet ook wel waarom ze samenwerken met Renault.

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Tall »

Frankko schreef:
Tall schreef:Klopt DHL, maar men kan niet ontkennen dat de Fransen toch een inhaalbeweging aan het maken zijn tov de Premiums wat afwerking betreft.

Ik zou de Premiummerken (of hoe de vakpers en eigenaars ze graag noemen) eens een auto van het niveau van de talisman willen zien bouwen
voor dezelfde prijs. Ik denk niet dat ze erin zouden slagen om hetzelfde te bieden dan wat Renault doet.
Want eigenlijk is het niet zo moeilijk om premium te zijn als het prijskaartje er niet of minder toe doet.
Een goede, kwalitatieve auto bouwen aan een concurrentiele prijs is veel moeilijker.
Tja en dat is ze toch niet echt gelukt met de Talisman. Heb een hele waslijst aan problemen welke deels opgelost zijn en deels niet. De niet opgeloste problemen heeft zo'n beetje iedereen o.a. R-Link problemen, oude kaarten, begrenzing op 173km, slecht DAB ontvangst, wegvallen van Bluetooth, rammelende hoofdsteun.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tja, dat lukt ze in mijn ogen zeer zeker wel. Buiten de slechte ontvangst, deel ik geen van jouw "problemen". En zelfs dan nog, als je alles weglaat wat jij nu opsomt, wat eigenlijk niks met de auto op zich te maken heeft, kan je niet anders dan zeggen dat het een prima auto is.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door daniel.vandermaesen »

Nog geen enkel probleem met dab gehad in belgie, in spanje vind ik geen dab.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Tall »

daniel.vandermaesen schreef:Nog geen enkel probleem met dab gehad in belgie, in spanje vind ik geen dab.
Wat moet je doen om die "dab" in te stellen of te activeren?
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door daniel.vandermaesen »

Radio band dab


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door guy janssens »

Net terug van vakantie.
Wat een zalige auto om km mee te malen of lekker sportief met rond te toeren.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Tall »

Ok, zal ik eens proberen, rijd nl. ook in België en heb tot nu toe nog geen geweldige radio-ontvangst gehad.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman's op de Europese vakantiewegen

Bericht door Domi1963 »

DAB is veel zuiverder nog dan FM. Jammer dat het aanbod aan zenders nog te beperkt is. Ik heb geen slechte ontvangst met DAB maar eerder op FM en dan vooral Q-music. Ik heb hun al gemaild en het hun gezegd maar volgens hun heeft dat met het weer te maken wat ik dan ook weer niet geloof want bij bewolkt weer of stralend zonnig weer is de ontvangst even klote. Hetzelfde thuis. Daar heb ik voor mijn Home-cinema met FM tuner ingebouwd, de meegeleverde draad antenne, moeten vervangen door een dure speciale FM antenne. Ik woon in de regio waar de Q-music frequentie 103.10 mhz is. Nog Belgen wie last hebben bij het ontvangen van Q-music?? Ik luister nu uit noodzaak naar MNM-hits op DAB. En dat valt reuze mee...

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht