Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie

Topic author
nootje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2017 09:32
Actief als: particulier

Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat

Bericht door nootje »

Onze renault scenic II lekt veel water tijdens het gebruik van de wasstraat of tijdens een regenbui. Het lijkt erop dat het water binnenkomt via de kachel/airco. Ik heb de parvan er al van gehaald. De roosters waren niet verstopt en de beide afvoerslangen die via de wielkasten het water afvoeren zijn ook open. Wat kan ik nog doen om het probleem te verhelpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat

Bericht door kaleido 1 »

Lijkt toch op een verstopping ergens , maar als alles open is zoals je schrijft , is dit uit te sluiten .
Je hebt de afvoertules doorgespoeld van de paravan , ze lopen vrij ver door en verstoppen vaak net voor de rubberen flapjes , die je er gewoon af moet knippen , verstoppen ze ook niet meer.
Je hebt gecontroleerd of de afvoerslangen aan het open dak ook niet lekken bij de aansluiting aan het dak zelf ?
De voorruit is niet een keer vervangen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
nootje
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2017 09:32
Actief als: particulier

Re: Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat

Bericht door nootje »

Hallo Kaleido,
De voorruit is niet vervangen zover ik weet. Dan zou bij de vorige eigenaar de voorruit al eens vervangen moeten. We hebben deze auto al een jaar, dat lekken is iets van de laatste 2 maanden. Je had over de rubber flapjes, die heb ik niet zien zitten, waar kan ik die vinden? Onze auto heeft geen open dak, dus daar kan het lek ook niet vandaan komen. Alvast bedankt voor de reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat

Bericht door kaleido 1 »

De afvoerpijpjes van de paravan komen links en rechts achter de plastic wielkuipen uit , onderaan deze pijpjes zitten deze flapjes , wielkuipen los halen en controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat

Bericht door demi »

kaleido 1 schreef:De afvoerpijpjes van de paravan komen links en rechts achter de plastic wielkuipen uit , onderaan deze pijpjes zitten deze flapjes , wielkuipen los halen en controleren.
Klopt helemaal.....MAAR.....dan is de oorzaak aangepakt maar het probleem nog niet opgelost onder de vloermatten en de stekker bekabeling welke nu in het water liggen en voor allerlei vervelende storingen gaan zorgen.

ik zou de stoelen er uit halen, mat omhoog halen en droogmaken wat er droog te maken valt...stekkers losmaken droogblazen met perslucht en inspuiten met silicone spray of een andere vocht verdrijven en daarna nog wat vaseline spray er overheen(verkrijgbaar bij de fietsenmaker)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat

Bericht door Hans C »

En zet er een kacheltje in nadat je alles heb uitgesloten en het probleem hebt gevonden. Ik zet een paar keer per jaar een kacheltje in de CC om hem goed droog te krijgen.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht